DISKUZE K ČLÁNKU Podlaha monopostu F1: Kolik přítlaku vytváří a jak rychle proudí výfukové plyny?

Před Silverstone se hodně hovoří o změně v pravidlech a omezení využívaní výfukových plynů. Technický ředitel Renaultu James Allison krátce vysvětluje výhody, které poskytují současné výfukové podlahy monopostů Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Podlaha monopostu F1: Kolik přítlaku vytváří a jak rychle proudí výfukové plyny?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 07.07.2011 10:14 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Lojzko

    XXX
    Ja si nemyslím, že Red Bull, by mal byť na tom horšie ako predtým, lebo záleží ako čisto aerodynamicky je vyriešená podlaha, bez prídavného efektu výfukových plynov a tú má Red Bull vyriešenú najlepšie, preto nemuseli ani toľko fúkať na podlahu, ako Mclaren a Mercedes. Ferrari sa na ich voze podlahu nepodarilo vyladiť tak šťastne ako ostatným a tak došlo k zmene (tak dlho plakali, že aj FIA zmäkla ako h... v tráve). Ak sa úvádza, že prídavný efekt fúkania výfukových plynov zvyšoval prítlak o 40% prejazdom rýchlych zákrut, tak potom by malo obmedzenie vplyv v tom, že by znížilo prítlak 4 krát pri ubratí plynu pilotom a volonobežných otáčkach motora a 2 krát pri otáčkach motora 18 000 ot./min. Otázka bude, ako sa po týchto zmenách podarí vyvážiť auto. To je však problém pre všetkých. Renault dosahoval zvýšený prítlak až 95%, práve využitím fukania výfukových plynov, preto pre nich bude tento handicap najväčší. Dosahovali to práve tým, že výfukové potrubie bolo ukončené tak, aby výstupná rýchlosť plynov z výfukového potrubia bola väčšia ako u konkurencie. 11

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    Pokud tento velmi rychle proudící plyn nasměrujete ke spodní části podlahy, pak část podlahy, která je v kontaktu s výfuky produkuje takový přítlak, jako by [auto] jelo šestkrát rychleji.

    možno pár centimetrov okolo výfuku 13

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Když jsem se o tom bavil s Willemem Toetem, tak vyloučil, že by dosahovaly nadzvukové rychlosti.

    V jednom technickém dokumentu analyzující proudění z periskopových výfuků, tj. ty, které se používaly před pár lety (vzhůru, ne k podlaze) se píše o 240 km/hod v místě, kde plyn opouští potrubí. U těch dnešních to bude více.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Petr:
    Pekny clanok 01
    Skoda, ze este Allison nespecifikoval aj nejake cisla s tym prudenim.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama