DISKUZE K ČLÁNKU Podlaha monopostu F1: Kolik přítlaku vytváří a jak rychle proudí výfukové plyny?

Před Silverstone se hodně hovoří o změně v pravidlech a omezení využívaní výfukových plynů. Technický ředitel Renaultu James Allison krátce vysvětluje výhody, které poskytují současné výfukové podlahy monopostů Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Podlaha monopostu F1: Kolik přítlaku vytváří a jak rychle proudí výfukové plyny?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 07.07.2011 10:14 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Lojzko

    XXX
    Ja si nemyslím, že Red Bull, by mal byť na tom horšie ako predtým, lebo záleží ako čisto aerodynamicky je vyriešená podlaha, bez prídavného efektu výfukových plynov a tú má Red Bull vyriešenú najlepšie, preto nemuseli ani toľko fúkať na podlahu, ako Mclaren a Mercedes. Ferrari sa na ich voze podlahu nepodarilo vyladiť tak šťastne ako ostatným a tak došlo k zmene (tak dlho plakali, že aj FIA zmäkla ako h... v tráve). Ak sa úvádza, že prídavný efekt fúkania výfukových plynov zvyšoval prítlak o 40% prejazdom rýchlych zákrut, tak potom by malo obmedzenie vplyv v tom, že by znížilo prítlak 4 krát pri ubratí plynu pilotom a volonobežných otáčkach motora a 2 krát pri otáčkach motora 18 000 ot./min. Otázka bude, ako sa po týchto zmenách podarí vyvážiť auto. To je však problém pre všetkých. Renault dosahoval zvýšený prítlak až 95%, práve využitím fukania výfukových plynov, preto pre nich bude tento handicap najväčší. Dosahovali to práve tým, že výfukové potrubie bolo ukončené tak, aby výstupná rýchlosť plynov z výfukového potrubia bola väčšia ako u konkurencie. 11

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    Pokud tento velmi rychle proudící plyn nasměrujete ke spodní části podlahy, pak část podlahy, která je v kontaktu s výfuky produkuje takový přítlak, jako by [auto] jelo šestkrát rychleji.

    možno pár centimetrov okolo výfuku 13

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Když jsem se o tom bavil s Willemem Toetem, tak vyloučil, že by dosahovaly nadzvukové rychlosti.

    V jednom technickém dokumentu analyzující proudění z periskopových výfuků, tj. ty, které se používaly před pár lety (vzhůru, ne k podlaze) se píše o 240 km/hod v místě, kde plyn opouští potrubí. U těch dnešních to bude více.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Petr:
    Pekny clanok 01
    Skoda, ze este Allison nespecifikoval aj nejake cisla s tym prudenim.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama