Williams FW32 - Vývoj vozu od představení po Barcelonu (1. část)

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 23. května 2010, 16:30 Google+

Williams během zimních testů předváděl velmi slibnou formu, proto jeho výkony v úvodních závodech byly spíše zklamáním. V první části se podíváme stručně na soupis změn na voze FW32, k nimž došlo od slavnostního představení po Velkou cenu Španělska a kterými chtěl zvýšit jeho konkurenceschopnost. Ve druhé části, kterou zveřejníme zítra, si je podrobněji rozebereme.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 23.05. 16:31) Napište svůj názor
gp bahrajnu

gp bahrajnu | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Po poslední Velké ceně Monaka mu s osmi body průběžně náleží až 7. příčka v šampionátu konstruktérů a rozhodně tak zaostává za svými cíly, které si před letošní sezónou vytýčil.

Jezdeckou dvojici tvoří zkušený Rubens Barrichello, který vyválčil pro tým 7 bodů (10. v Bahrajnu, 8. v Austrálii a 9. v Barceloně) a perpektivní mladík Nico Hülkenberg, jenž zatím vybojoval v Malajsii jediný bod. Po neuspokojivém začátku Williams prohlásil, že se během nadcházejících závodů zaměří na neustálý vývoj monopostu FW32.

Ve svém programu se soustředí na tři významné oblasti: aerodynamickou efektivitu, výkonnost motoru Cosworth a vlastní převodovky. Významné změny hodlají představit příští víkend v Turecku.

(Internetové stránky týmy naleznete na adrese www.attwilliams.com. Claire Williams z marketingového oddělení si smazala profil na Twitteru, zprávy zevnitř týmu proto nově sledujte zde: WilliamsF1Team).

Shrnutí změn od představení po Velkou cenu Španělska

Změny od představení
williams_bahrajn
1. Přepracované (dvakrát) otvory pro vstup vzduchu na přední straně bočnic. Došlo k jejich zmenšení
2. Přepracované brzdové kanálky. Spodní část byla uzavřena a na jejich horní straně přibylo křidélko
3. Bočnicové panely (psali jsme o nich v dřívějším článku zde)
4. Přepracovaný splitter – aerodynamický prvek pod nosem rozdělující vzduch
5. Úprava kapotáže na zádi – nové asymetrické otvory kolem výfuku (na levé straně větší)
6. Velké změny na difuzoru
7. Tým zkoušel během zimních testů v Barceloně žraločí ploutev
8. V Bahrajnu se objevilo přepracované zadní křídlo s větším otvorem ve střední části hlavního profilu
    místo ve druhém profilu
9. V Bahrajnu se objevil tenký výřez ve spodní části krytu motoru na zádi z důvodu lepšího chlazení.

Změny po Bahrajnu
williams_australie
1. Symetrické menší otvory kolem výfuků

Změny po Austrálii
williams_malajsie
1. Asymetrické otvory kolem výfuku (větší na levé straně)
2. Přidavný otvor v horní části nosu (periskop) před kokpitem kvůli chlazení elektroniky v kokpitu a
    pilota kvůli horkému malajskému podnebí

Změny po Malajsii
williams_cina
1. Tým otestoval systém pro oddělování vzdušných proudů na zadním křídle
2. Nové přední křídlo
3. Z nosu byl odstraněn periskop

Změny po Číně
Williams_barcelona
1. Zrcátka uchycená ke kokpitu
2. Asymetrické vstupní otvory pro vzduch v přední části bočnic
3. Nová převodovková skříň, která umožnila úpravy difuzoru
4. Přepracovaný difuzor
5. Nový sponzoři na zadním křídla (Thomson, Reuters místo kampaně "Make roads safe")

Zítra budeme pokračovat podrobnějším rozborem popsaných změn. Další fotografie Williamsu si  můžete prohlédnout zde.

Vytisknout

Diskuze: Williams FW32 - Vývoj vozu od představení po Barcelonu (1. část)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 23.05.2010 16:31 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Lewis Hamilton o svém soukromí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud