Jak se změnilo Ferrari F10 v Austrálii a Malajsii

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 11. dubna 2010, 15:30 Google+

O proměnách monopostu Ferrari F10 od jeho slavnostního představení po Velkou cenu Bahrajnu jsme již psali. Dnes se podíváme na to, jak tento zatím nejúspěšnější vůz letošní sezóny Scuderia dále rozvíjí.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 16.04. 18:18) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Austrálie

V Melbourne Ferrari bodovalo s oběma vozy, když Felipe Massa dojel třetí a Fernando Alonso, vítěz Velké ceny Bahrajnu, hned za ním. V závodě, který začínal na mokré trati, vítězství díky včasné zastávce získal Jenson Button, naopak zklamal Red Bull.

 

Změny od Bahrajnu

f10_australia

1. Přepracované bočnice předního křídla
2. Žebrování pouze na levé straně vozu (během tréninků po obou stranách), navíc s Gurneyho
    klapkami, které urychlují proudění teplého vzduchu na zadní křídlo
3. Drobná úprava difuzoru pro pohodlnější zasouvání startéru motoru

 

Přední křídlo

V Melbourne Ferrari představilo upravené bočnice, které měli nižší vertikální prvek (1), který byl na přední i zadní straně (2, 3) více prohnutý směrem ven kvůli lepšímu směrování vzduchu kolem předních pneumatik. Klapka v zadní části (5) byla zrušena. Pryč je také vyboulení na vnější části bočnice (6), kde byl umístěn mechanismus pro nastavení profilu křídla. Tento mechanismus, jenž umožňuje měnit úhel křídla až o 6 stupňů, byl zřejmě také přepracován.

 

Chladící otvory

ferrari_rear

1. Žebrování pouze na levé straně (v Bahrajnu po obou stranách) s Gurneyho klapkami
2. V oblasti upevnění závěsů k monopostu
3. Zadní centrální otvor
4. Otvory na konci krytu motoru

 

Malajsie

V Malajsii tým doplatil na špatnou kvalifikaci a přespříliš velký spoleh na meteorologické radary. Felipe Massa v závodě vyválčil dva body, Fernando Alonso musel odstoupit kvůli poruše motoru poté, co od začátku musel bojovat s problémy při podřazování.

Změny od Austrálie

F10_Malajsie

1. Ferrari zkoušelo dodatečné chladící otvory po stranách kokpitu, ale během závodu je nepoužilo.
2. Nový štítek chránící pilota na přední straně kokpitu (pouze u Alonsa)
3. Nový otvor v zadní části podlahy během tréninků (v závodě nepoužit).

Déšť v tropickém Sepangu zchladil vzduch i trať na nižší teploty, než se čekalo, což na druhou stranu neznamenalo, že by se týmy chlazení nevěnovali. Tým proto v pátek testoval dodatečné otvory v oblasti kokpitu a žebrování po obou stranách motoru. Pro chladnější závod ale všechny otvory nebyly využity, díky čemuž vůz kladl menší aerodynamický odpor.

 

Chladící otvory

F10_cooling

1. Žebrování během závodu pouze po levé straně
2. V oblasti upevnění závěsů k monopostu
3. Zadní centrální otvor
4. Otvory na konci krytu motoru
5. Dodatečné otvory po obou stranách kokpitu byly testovány, v závodě však nepoužity

Systém pro oddělení vzdušných proudů na zadním křídle
Tým usilovně pracuje na vlastní verzi systému F-kanálu, s nímž přišel letos McLaren a který už zkouší v trénincích také Sauber. Podle Domenicalliho jsou přínosy tohoto systému velké a určitě pomohou zvýšit maximální rychlost monopostu až o 6 km/hod.

Na F-kanálu pracují již nějakou dobu všechny týmy - pouze Renault prohlásil, že se zaměří vylepšování jiných stránek svého monopostu a tento systém nehodlá nasadit. Pokud ale bude chtít udržet krok s nejlepšími týmy, nic jiného mu podle mě stejně nezbude.

Vytisknout

Diskuze: Jak se změnilo Ferrari F10 v Austrálii a Malajsii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 16.04.2010 18:18 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Coulthard, David

Coulthard opět řádil s Red Bullem - tentokrát v Kolumbii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud