Jak se do Bahrajnu změnilo Ferrari F10 - technická analýza

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 23. března 2010, 14:30 Google+

V dnešním článku si rozebereme zbraň stáje z Maranella, v níž jsou letos kladeny po loňské sezóně plné frustrací velké naděje. Představíme si monopost Ferrari F10 a změny, jež doznal od svého představení.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 24.03. 14:50) Napište svůj názor
gp bahrajnu

gp bahrajnu | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

To proběhlo 28. ledna 2010 v Maranellu (psali jsme zde). Od té doby již uběhly téměř dva měsíce, na F10 se intenzívně pracovalo - změny na voze snadno postřehne i laik. My si je nejprve stručně popíšeme, v další části článku se na některé z nich blíže podíváme.

Ferrari F10 - Změny od prezentace

side

1. Při prvních testech ve Valencii se objevilo upravené přední křídlo, které tým použil i
    v Bahrajnu.
2. Křidélka na nose se posunula výše.
3. Nové deflektory pod předním zavěšením byly přidány při testech v Barceloně a použity také
    v Bahrajnu.
4. Před prvním závodem se objevilo v místech před výfuky žebrování na bočnicích.
5. Nový kryt motoru ve tvaru žraločí ploutve tým nasadil poprvé v Barceloně, závodil s ním i v Bahrajnu.
6. Menší úpravy na difuzoru..
7. V Barceloně poprvé upraveny otvory ve spodní části krytu motoru na zádi pro odvod horkého
    vzduchu, stejná verze byla použita v Bahrajnu.
8. Nové disky s přídavnou venkovní části ze stejného materiálu jako disk chytře suplují funkci
    aerodynamických krytů kol, jež byly letos zakázány.
9. Nové disky také u zadních kol.

Ferrari sice získalo první vítězství v sezóně, jejich vůz však nebyl nejrychlejší. Toto prvenství patří Vettelově Red Bull RB6, F10ka se však prokázala v úvodním závodě spolehlivější (byť  i Massa měl drobné problémy s chlazením motoru). Disky kol a také žebrování v bočnicích vzbuzovaly jisté otázky o tom, zda vyhovují předpisům, vše nakonec ale bylo schváleno FIA.

Přední křídlo

fw

Na křidle, které se poprvé objevilo již při testech ve Valencii, bylo upraveno horní křidélko (1), které obsahuje malou bočnici. Druhý profil (2) má odlišný tvar zvlnění.

Zadní křídlo a žraločí ploutev

rw

Žraločí ploutev je napevno uchycena k hornímu profilu zadního křídla. Na něj nyní proudí vzduch při změnách směru rovnoměrněji. Toto řešení brání vychylování zadní části vozu a jejímu smýkání v zatáčkách, monopost je stabilnější a jeho chování snáze předvídatelné.

Křidélka na nose

winglets

Během zimních testů byla uchycena na pilířích pod nosem, nyní se nacházejí v jeho horní částí.

Žebrování v bočnicích

gills

Ferrari elegantně obešlo pravidlo, které letos týmům zakazuje mít v této části více než jeden otvor (pro výfuk). Když se na žebrování dobře podíváte, zjistíte, že se uprostřed nachází drobná mezírka. Ta se táhne již výfuků - otvor pro ně je tak propojen s žebrováním a tvoří jednolitou mezeru v bočnici, ze čtyř otvorů se stává jediný. FIA toto řešení k překvapení mnohých schválila.

Přední brzdy

brakes
Chlazení brzdových destiček (Brembo) z uhlíkových vláken

 

Vytisknout

Diskuze: Jak se do Bahrajnu změnilo Ferrari F10 - technická analýza

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 24.03.2010 14:50 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Pomůžou v Melbourne Kubicovi nové díly?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud