McLaren MP4-25 určitě patří díky systému F-kanálu k nejrevolučnějším vozům roku 2010. Během zimních testů tým z Wokingu vyvinul vůz, který nyní jasně ukazuje svůj velký potenciál. V nich zkoušel rovněž mnoho variant chladících otvorů.
Úpravy vozu od slavnostního představení
1. Nový otvor před kokpitem (tzv. snorkel) pro vstup vzduchu do systému F-kanálu (v Jerezu)
2. Upravený snorkel při testech (v Barceloně)
3. Delší a širší bočnice (v Barceloně)
4. Přepracované výfuky (v Barceloně)
5. Nové jednodušší přední křídlo (v Barceloně, použito v Bahrajnu)
6. Upravené bočnicové panely (Bahrajn)
7. Upravená podlaha v oblasti před zadními koly (v Barceloně, použito v Bahrajnu)
8. Přepracovaný difuzor (Bahrajn)
9. Různé varianty chladících otvorů: v Bahrajnu monopost obsahoval: žebrování kolem kokpitu, výřezy
v bočnicích, kolem výfukového potrubí, centrální otvor na zádi pod ploutví a také nad světlem
Ad 6) Bočnicové panely
Nová prodloužená a širší verze panelu je nyní uchycena přímo k zakroucenému spoileru na spodní straně bočnic. Zlepšuje proudění vzduchu kolem bočnic, zejména jejich dolní části.
Ad 7) Úprava podlahy
Tým před zadními koly přidal drobný otvor, který vylepšuje kvalitu vzduchu proudícího k bočním kanálům difuzoru tím, že vytváří víry - což zvyšuje generovaný přítlak. (Ferrari stejné řešení představilo v Malajsii).
Ad 8) Difuzor
První verze difuzoru (z představení vozu) nahoře, upravená verze z Bahrajnu dole
K prvnímu závodu McLaren přivezl upravenou verzi difuzoru, kterou si poprvé vyzkoušel během testů v Barceloně. Změny byly následující:
1. Horizontální část neobsahuje žádný spoiler
2. Delší pláty pod boční horní stěnou
3. Větší otvor pro startér motoru v centrální části
4. Horní strana centrální části má rovný podélný tvar místo prohnutí
5. Dodatečný otvor
6. Neobsahuje obdélníkové výřezy
7. Dvouprvkové (místo jednoduchého) přichycení horní části difuzoru k bočnicím zadního křídla
Změny v Melbourne
V Melbourne McLaren představil další díly, některé z nich byly vynuceny ze strany FIA. Co se tedy od Bahrajnu změnilo?
1. Přepracované bočnice předního křídla (vynuceno FIA)
2. Během tréninku a kvalifikace tým zkoušel dvě varianty zpětných zrcátek s uchycením ke kokpitu či
na bočnicích – ty jsou z hlediska aerodynamiky výhodnější, ale poskytují pilotům horší zpětnou
viditelnost (této problematice jsme se věnovali zde).
3. Kvůli chladnějšímu počasí se v Melbourne tým vzdal chladících otvorů (žebrování) po stranách
kokpitu
4. Asymetrické výfuky
5. Difuzor – kvůli upřesnění pravidel byla upravena centrální část (otvor pro startér motoru)
Ad 1) FIA požádala v Austrálii McLaren o upravení hran bočnic předního křídla – předchozí verze, s níž závodili v Bahrajnu, je měla z jejich pohledu příliš ostré a tudíž i nebezpečné.
Ad 5) McLaren spolu s několika dalšími týmy využil mezeru v pravidlech (článek 3.12.7) k zvětšení otvoru pro startér v centrální části difuzoru (vyznačeno žlutou barvou). FIA vyzvala v Bahrajnu týmy, aby jej do Velké ceny Austrálie zmenšily. Ač se jedná o drobnou úpravu, McLaren tímto mohl údajně přijít dle nejpesimističtějších odhadů až o jednu desetinu na kolo.
Difuzor z Bahrajnu vlevo, verze z Austrálie vpravo
Vybraná vágní část z článku 3.12.7 vztahující se k problematické díře v difuzoru: „Povolen je jediný otvor, který umožňuje minimálního potřebný přístup pro zařízení popsané v článku 5.15 (startér motoru – pozn. red.).“