McLaren MP4-25: Jak se změnil od slavnostního představení

Michalis K., 6. dubna 2010, 14:45 Google+

V technickém přehledu změn jsme se v letošní sezóně ještě nevěnovali momentálně druhému nejlepšímu monopostu. V článku si přiblížíme změny, jež byly na voze provedeny od slavnostní prezentace na konci února přes zimní testy až do Velké ceny Austrálie.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 11.04. 13:43) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

McLaren MP4-25 určitě patří díky systému F-kanálu k nejrevolučnějším vozům roku 2010. Během zimních testů tým z Wokingu vyvinul vůz, který nyní jasně ukazuje svůj velký potenciál. V nich zkoušel rovněž mnoho variant chladících otvorů.

1bah

Úpravy vozu od slavnostního představení
1. Nový otvor před kokpitem (tzv. snorkel) pro vstup vzduchu do systému F-kanálu (v Jerezu)
2. Upravený snorkel při testech (v Barceloně)
3. Delší a širší bočnice (v Barceloně)
4. Přepracované výfuky (v Barceloně)
5. Nové jednodušší přední křídlo (v Barceloně, použito v Bahrajnu)
6. Upravené bočnicové panely (Bahrajn)
7. Upravená podlaha v oblasti před zadními koly (v Barceloně, použito v Bahrajnu)
8. Přepracovaný difuzor (Bahrajn)
9. Různé varianty chladících otvorů: v Bahrajnu monopost obsahoval: žebrování kolem kokpitu, výřezy
    v bočnicích, kolem výfukového potrubí, centrální otvor na zádi pod ploutví a také nad světlem

Ad 6) Bočnicové panely

bocnice

Nová prodloužená a širší verze panelu je nyní uchycena přímo k zakroucenému spoileru na spodní straně bočnic. Zlepšuje proudění vzduchu kolem bočnic, zejména jejich dolní části.

Ad 7) Úprava podlahy

podlaha

Tým před zadními koly přidal drobný otvor, který vylepšuje kvalitu vzduchu proudícího k bočním kanálům difuzoru tím, že vytváří víry - což zvyšuje generovaný přítlak. (Ferrari stejné řešení představilo v Malajsii).

Ad 8) Difuzor

dif_jer
První verze difuzoru (z představení vozu) nahoře, upravená verze z Bahrajnu dole

dif_bah

K prvnímu závodu McLaren přivezl upravenou verzi difuzoru,  kterou si poprvé vyzkoušel během testů v Barceloně. Změny byly následující:
 1. Horizontální část neobsahuje žádný spoiler
 2. Delší pláty pod boční horní stěnou
 3. Větší otvor pro startér motoru v centrální části
 4. Horní strana centrální části má rovný podélný tvar místo prohnutí
 5. Dodatečný otvor
 6. Neobsahuje obdélníkové výřezy
 7. Dvouprvkové (místo jednoduchého) přichycení horní části difuzoru k bočnicím zadního křídla

 

Změny v Melbourne

melbourne_side

V Melbourne McLaren představil další díly, některé z nich byly vynuceny ze strany FIA. Co se tedy od Bahrajnu změnilo?
1. Přepracované bočnice předního křídla (vynuceno FIA)
2. Během tréninku a kvalifikace tým zkoušel dvě varianty zpětných zrcátek s uchycením ke kokpitu či
    na bočnicích – ty jsou z hlediska aerodynamiky výhodnější, ale poskytují pilotům horší zpětnou
    viditelnost (této problematice jsme se věnovali zde).
3. Kvůli chladnějšímu počasí se v Melbourne tým vzdal chladících otvorů (žebrování) po stranách
    kokpitu
4. Asymetrické výfuky
5. Difuzor – kvůli upřesnění pravidel byla upravena centrální část (otvor pro startér motoru)

fw

Ad 1) FIA požádala v Austrálii McLaren o upravení hran bočnic předního křídla – předchozí verze, s níž závodili v Bahrajnu, je měla z jejich pohledu příliš ostré a tudíž i nebezpečné.

Ad 5) McLaren spolu s několika dalšími týmy využil mezeru v pravidlech (článek 3.12.7) k zvětšení otvoru pro startér v centrální části difuzoru (vyznačeno žlutou barvou). FIA vyzvala v Bahrajnu týmy, aby jej do Velké ceny Austrálie zmenšily. Ač se jedná o drobnou úpravu, McLaren tímto mohl údajně přijít dle nejpesimističtějších odhadů až o jednu desetinu na kolo.


Difuzor z Bahrajnu vlevo, verze z Austrálie vpravo

Vybraná vágní část z článku 3.12.7 vztahující se k problematické díře v difuzoru: „Povolen je jediný otvor, který umožňuje minimálního potřebný přístup pro zařízení popsané v článku 5.15 (startér motoru – pozn. red.).“

Vytisknout

Diskuze: McLaren MP4-25: Jak se změnil od slavnostního představení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 11.04.2010 13:43 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ecclestone - Dennis

Ecclestone: Něco s tím musíme udělat!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud