Analýza Renault R30 - Změny od představení vozu po Bahrajn

Michalis K., 22. března 2010, 19:00 Google+

Ve francouzském týmu nezůstal po dramatické loňské sezóně takřka kámen na kameni. Tým má nejen nové auto, ale také nové majitele a piloty. V dnešním technicky zaměřeném článku se podíváme na nejvýznamnější změny na jejich voze R30, k nímž došlo od slavnostní prezentace po první závod v Bahrajnu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 22.03. 22:18) Napište svůj názor
gp bahrajnu

gp bahrajnu | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Renault se v letošní sezóně musí obejít bez služeb Flavia Briatoreho, Pata Symondse a Fernanda Alonsa. I přes minimální podporu francouzské automobilky se snažil postavit  co nejlepší monopost. Během zimního testování jej dále usilovně vyvíjeli, aby do Bahrajnu přijeli konkurenceschopní.

Co se tedy změnilo? Následuje obecný soupis základních úprav na voze od slavnostní prezentace ve Valencii, z nichž některé si níže dále rozebereme. Na obrázku jsme si jich vybrali celkem  třináct:

obecne

  1. Úpravy předního křídla
  2. Další nové přední křídlo představili 28. 2. 2010 v Barceloně, použili jej i v Bahrajnu
  3. Ve Valencii se pod nosem objevily drobné deflektory
  4. Zcela nové zadní křídlo ve tvaru W (Valencie)
  5. Drobné změny na zadním křídle v Jerezu
  6. Přepracované zadní křídlo, méně agresivní tvar W – tuto verzi použili v Bahrajnu
  7. Nový uchycení zrcátek ve Valencii
  8. Nové přední zavěšení ve Valencii
  9. Úprava brzdových kanálků v Barceloně, stejná verze v Bahrajnu
10. Ve Valencii byla po obou stranách nosu přidána křidélka
11. Otvor v nose před kokpitem (podobný McLarenu, umístěn je ale přesně uprostřed)
12. Nový difuzor (Bahrajn)
13. Užší hlavy zadních kol (kvůli snížení odporu) a drobná křidélka ve vnitřní zóně u kola

V Austrálii by se měly další úpravy: nové přední křídlo, upravené zadní křídlo a přední zavěšení, aby se předešlo problémům, jež postihly Petrova v Sákhíru. Ten svou agresivní jízdou poškodil zavěšení, za což se pak týmu omlouval. Konstruktéři ho nicméně ujistili, že takové zacházení by R30ka rozhodně měla vydržet.

Nyní blíže k některým z výše popsaných změn.

Přední křídlo

fw

1. Změnilo se uchycení hlavního profilu k bočnicím – nyní je zakroucené, což umožňuje proudit většímu
    množství vzduchu pod křídlem
2. Profil křidélka je rozšířen a více zvlněn – pomáhá to zvýšit přítlak
3. Bočnice doznaly komplexnějšího tvarování, nyní se skládají ze dvou prvků. Na vnějším okraji přibyla
    rovněž ploutev pro směrování vzduchu mimo kola
4. Větší odklon bočnice směrem k zádi také pomáhá lépe nasměrovat proud vzduchu mimo přední kola
5. Vertikální prvek mění úhel profilu až o 6°

Zadní křídlo

rw

Při testech v Barceloně a v Bahrajnu vůz jezdil s křídlem ve tvaru W s jediným pilířem (1) a s černou  Gurneyho klapkou (2), která pomáhá zvýšit úroveň generovaného přítlaku. Bočnice se již od slavnostního představení monopostu nezměnily – obsahují tři horizontální výřezy (3) a vykrojení v zadní horní části (4), což redukuje aerodynamický odpor.

Během zimního testování zkoušel Renault ještě minimálně dvě verze zadního křídla. Ve Valencii bylo agresivněji tvarováno s velkou klapkou pro tvorbu velkého přítlaku. V Jerezu byla R30ka vybavená už i novým difuzorem, který vozu poskytl dostatek přítlaku na zádi – proto se tým zbavil oné klapky, aby mohl dosahovat vyšších rychlostí.

Nos

nose

V Bahrajnu byl přidán vstupní otvor v horní části nosu pro lepší chlazení kokpitu a pilota (modrá šipka) a také dvě křidélka (zelená šipka). Slouží také ke stabilizaci vzdušných proudů a jedno z nich kromě toho nese kameru, kterou musí být dle předpisů FIA povinně vybaveny všechny monoposty.

Zrcátka

mirrors

Přední zavěšení

suspension1

Již do prvních testů nastoupil Renault se širšími závěsy a upraveným uchycením k monopostu.

susp2

To je z dnešního zkoumání Renaultu R30 vše. Než vám přineseme rozbor dalšího monopostu, můžete se podívat na naše ostatní články o technice.

Vytisknout

Diskuze: Analýza Renault R30 - Změny od představení vozu po Bahrajn

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 22.03.2010 22:18 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo

Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Lance Stroll a Guanyu Zhou v závodě v Brazílii

F1 oznámila počet sprintů pro sezonu 2023. Bude jich víc než letos

Jeden ze starších motorů v muzeu Ferrari

Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

Christian Horner s Mattiem Binottem před závodem v Monaku

"Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

George Russell s Mercedesem W13 v Abú Zabí

Mercedes během sezóny zcela změnil koncept svého vozu, nikdo nic nepoznal

Patrick Tambay pózuje u vozu značky, na níž dosáhl svých dvou vítězství v F1

Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

Kolize Verstappena s Hamiltonem v průběhu GP Brazílie

Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

Závod v Číně

První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

Alex Palou

Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Piloti Ferrari před závodem v Monze

Piloti Ferrari reagují na Binottův odchod

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

gp bahrajnu

Massa: Jsme stejně rychlí jako Red Bull

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

  2. První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

  3. "Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

  4. Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

  5. Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

  6. Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud