O správné funkčnosti svědčí i to, že Robertovi Kubicovi byla dnes na rovince za Eau Rouge naměřena nejvyšší rychlost - 322 km/hod, což bylo o 6 km/hod více než druhá nejrychlejší Force Indie a třetí Ferrari.
"Fungoval tak, jak jsme očekávali. Bylo důležité nasadit tento systém již od prvního tréninku. Prověřili jsme jej a získali další informace a zkušenosti. Zatím všechno klape, neměli jsme žádné problémy," prohlásil dnes Kubica, který rovněž potvrdil, že nový F-kanál na voze zůstane i po zbytek víkendu.
"Nezvykalo se na něj snadno, nic takového jsem totiž nikdy nedělal. Na výjezdu ze zatáčky obvykle zrychlujete a soustředíte se na tu následující. Teď ale musím ucpávat otvor, je třeba si na to zvyknout. Na některých místech okruhu to není nejlehčí, ale je to celkem pohodlné, v pořádku," dodal Polák.
Systém Renaultu je aktivní. Vzduch při po zacpání proudí horní částí žraločí ploutve (1) s ústí do (spodního) hlavního profilu, podobně jako je tomu u Sauberu či Force Indie. McLaren s Red Bullem naproti tomu jeho vyústění mají vyvedeno do (horní) klapky. Pokud není aktivní, proudí vzduch spodním průduchem z kapoty v místech mezi hlavním profilem a difuzorem (2).