Vettel: Náš vůz nám pořád dává velké šance

Robert RoBertino Pavelka, 30. září 2017, 17:45 Google+

Černá série pokračuje: po problémech v Singapuru se nedaří Vettelovi ani v Malajsii, i když tady ještě není všechno ztraceno. Každopádně start z dvacáté nebo horší pozice na startu si zatím čtyřnásobný mistr světa vyzkoušel jen čtyřikrát.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 30.09. 23:33) Napište svůj názor
Vettelovi se před zítřkem moc předpovídat nechce

Vettelovi se před zítřkem moc předpovídat nechce | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Dvakrát to bylo na Toro Rosso - v Maďarsku 2007 a v Kanadě 2008 (start z boxů). Poslední, i když až 24. místo na startu mu připadlo po diskvalifikaci v Abú Zabí 2012, i tak se dokázal dostat do cíle na třetí příčce se ztrátou pouhých čtyř vteřin na vítěze, kterým tehdy byl Räikkönen. A loni v Singapuru čekalo Sebastiana 25 trestných míst a tudíž poslední místo, které přetavil v pátou příčku.

Sebastiane, je škoda, že jste dnes ztratil velkou šanci. Kdy jste cítil, že všechno není v pořádku?
Sebastian Vettel:
Velice záhy. Dopoledne jsme měli problém a rozhodli jsme se motor vyměnit. Pak jsem vyjel ven, všechno se zdálo být v pořádku, ale v instalačním kole v zatáčce 5 jsem najednou přišel o výkon. Měl jsem štěstí, že jsem se vrátil do boxů, abychom s inženýry zjistili, co se stalo, ale nemohli jsme problém odstranit. V podstatě jsem neměl dostatečný výkon - najednou mi chyběl tlak - ale prozatím nevíme, co je příčinou.

V jednu chvíli se zdálo, že byste mohl na trať znovu vyjet...
SV:
... ano, mysleli jsme na to a všechno tomu přizpůsobili: na vůz jsme nasadili správné pneumatiky a věděli jsme, že zhruba dvě minuty před koncem první části kvalifikace musíme vyjet. Spěchali jsme a pokoušeli se najít problém, proto jsme sundali kryt motoru. Nepřišli jsme ale na nic, proto jsme zkusili znovu nastartovat a sledovali, zda bude motor fungovat, ale inženýři zkontrolovali telemetrii a dali mi najevo, že stejný problém přetrvává - a bylo po kvalifikaci.

img-responsive

Sebastian Vettel v kvalifikaci v Malajsii | foto: Scuderia Ferrari

Všichni očekávali souboj mezi vámi a Hamiltonem - ale k tomu vůbec nedošlo...
SV:
Samozřejmě, to, co se nám přihodilo, si nikdo nepřeje, zvláště tehdy, když cítíte že na to máte vy i auto. Bohužel jsme nebyli schopni to dokázat. Ale závod je až zítra, takže mě neodepisujte.

Bude to ale hodně těžký závod...
SV:
Ano, mám hořký pocit - ale takové jsou někdy závody. Bude to obtížný den, ale mechanici byli při řešení problémů fenomenální. Výměna motoru mezi třetím tréninkem a kvalifikací se rovná zázraku. Mysleli jsme, že to nakonec nedokážeme, ale nakonec se to zdařilo. Takže je škoda, co se přihodilo potom. Vůz je rychlý a zítra mám před sebou dost kol na to, abych se vrátil zpět.

Jak vysoko?
SV:
To je velice těžké. Vím jen to, že se dostanu zpátky, protože máme rychlé auto. A když se vrátím zpět do závodu, tak si myslím, že by to mělo být do čelní skupiny. Neumím to vyjádřit v číslech, protože víme, že se může přihodit cokoliv, takže to může být kamkoliv. Proto závodím. Chci, abychom dosáhli co nejlepšího výsledku - aniž bych přesně řekl jakého. Půjdu do toho s čistou myslí. 

Takže smůla se vás pořád drží?
SV:
Ne, protože na štěstí nevěřím. Samozřejmě existuje důvod, proč se to stalo, takže se musíme poučit a hlavně ujistit, že se něco podobného nestane znovu. Naštěstí se to přihodilo dnes, takže jsme ušetřili nějaké pneumatiky a můžeme si zvolit strategii - všechno tedy není úplně špatné.

img-responsive

Lewis Hamilton byl v roce 2010 v podobné pozici jako Vettel | foto: McLaren

V roce 2010 startoval Lewis z 20. místa a skončil šestý, vy jste tehdy vyhrál. Je možné dosáhnout něčeho podobného dnes s nynějšími vozy? Jak obtížné je předjíždění?
SV:
To záleží na závodě. Ano, máme v tomto víkendu rychlý vůz, takže bychom rozhodně měli být schopni získat hodně míst! Jak jsem právě uvedl, máme k dispozici víc pneumatik než ostatní, takže určitě něco vymyslíme v oblasti strategie - a kdyby vyjel safety car ve chvíli, která nám bude vyhovovat, mohlo by mě to vrátit do hry.

Jak devastující byla kvalifikace?
SV:
V mém případě vlastně k žádné nedošlo, tak jsem řekl klukům: "Nebojte se - máme rychlé auto a čeká nás dlouhý závod, abychom se mohli znovu chytit."

Mohl to být pro Ferrari skvělý víkend, protože Mercedes se trochu trápil - nakonec se ale Ferrari soužilo ještě víc. Je to nepříjemné?
SV:
V posledním závodě jsme všichni viděli, jak se mohou věci velice rychle změnit. Takže o to bych se až tak nestaral.

Jdete tedy do závodu s nadějí?
SV:
Zcela upřímně, nehledím příliš daleko do budoucnosti a co by z toho mohlo pro mě plynout. Je chytřejší, když postupujete krok za krokem. Ovšem, pokud bych si mohl vybrat, rozhodně bych raději začínal na pole-position a ne z posledního místa, protože první pozice tu znamená hodně., Ale teď už s tím nic dělat nejde...

Vytisknout

Diskuze: Vettel: Náš vůz nám pořád dává velké šance

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 30.09.2017 23:33 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton po úspěšném závodu na Nürburgringu

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton ovládl další těsnou bitvu

Lewis Hamilton v 1. tréninku před GP Portugalska 2020

Posunutou kvalifikaci ovládl Hamilton před Bottasem a Verstappenem

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton počas závodu na Nürburgringu

Třetí trénink v Portugalsku opět pro Bottase

Poslední start závodu v Malajsii

Verstappen a Stroll byli kvůli kolizi u komisařů. Kdo je viníkem? + VIDEO

Valtteri Bottas po vyhrané kvalifikaci na Nürburgringu

Odpoledne byl v Portugalsku nejrychlejší Bottas. Verstappen kolidoval se Strollem

Valtteri Bottas v 1. tréninku v Portimau

Bottas začíná na 'horské dráze' v Portimau nejrychleji, Verstappen ztrácí přes 0,7 s + VIDEO

Mercedesy v GP Eifelu

Mercedes mění elektroniku obou vozů, trénink si vyzkouší bez systému DAS

První testy nového Haasu VF-20

Nový start pro Haas - na konci sezóny končí Grosjean i Magnussen

Esteban Ocon s Renaultem RS20 v Barceloně

Šéf Renaultu nepovažuje výsledky Ocona za 'katastrofu,' Alonsův přínos na simulátoru oceňován

Lance Stroll v závodě ve Španělsku

Důvod německé absence Strolla? COVID-19

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Franz Tost na spolupráci s Hondou věří

Co čeká Franz Tost od spojení s Hondou a jak vidí Kvjatovu budoucnost?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

  2. Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

  3. Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

  4. Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

  5. Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

  6. Nový start pro Haas - na konci sezóny končí Grosjean i Magnussen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud