Vettel: Náš vůz nám pořád dává velké šance

Robert RoBertino Pavelka, 30. září 2017, 17:45 Google+

Černá série pokračuje: po problémech v Singapuru se nedaří Vettelovi ani v Malajsii, i když tady ještě není všechno ztraceno. Každopádně start z dvacáté nebo horší pozice na startu si zatím čtyřnásobný mistr světa vyzkoušel jen čtyřikrát.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 30.09. 23:33) Napište svůj názor
Vettelovi se před zítřkem moc předpovídat nechce

Vettelovi se před zítřkem moc předpovídat nechce | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Dvakrát to bylo na Toro Rosso - v Maďarsku 2007 a v Kanadě 2008 (start z boxů). Poslední, i když až 24. místo na startu mu připadlo po diskvalifikaci v Abú Zabí 2012, i tak se dokázal dostat do cíle na třetí příčce se ztrátou pouhých čtyř vteřin na vítěze, kterým tehdy byl Räikkönen. A loni v Singapuru čekalo Sebastiana 25 trestných míst a tudíž poslední místo, které přetavil v pátou příčku.

Sebastiane, je škoda, že jste dnes ztratil velkou šanci. Kdy jste cítil, že všechno není v pořádku?
Sebastian Vettel:
Velice záhy. Dopoledne jsme měli problém a rozhodli jsme se motor vyměnit. Pak jsem vyjel ven, všechno se zdálo být v pořádku, ale v instalačním kole v zatáčce 5 jsem najednou přišel o výkon. Měl jsem štěstí, že jsem se vrátil do boxů, abychom s inženýry zjistili, co se stalo, ale nemohli jsme problém odstranit. V podstatě jsem neměl dostatečný výkon - najednou mi chyběl tlak - ale prozatím nevíme, co je příčinou.

V jednu chvíli se zdálo, že byste mohl na trať znovu vyjet...
SV:
... ano, mysleli jsme na to a všechno tomu přizpůsobili: na vůz jsme nasadili správné pneumatiky a věděli jsme, že zhruba dvě minuty před koncem první části kvalifikace musíme vyjet. Spěchali jsme a pokoušeli se najít problém, proto jsme sundali kryt motoru. Nepřišli jsme ale na nic, proto jsme zkusili znovu nastartovat a sledovali, zda bude motor fungovat, ale inženýři zkontrolovali telemetrii a dali mi najevo, že stejný problém přetrvává - a bylo po kvalifikaci.

img-responsive

Sebastian Vettel v kvalifikaci v Malajsii | foto: Scuderia Ferrari

Všichni očekávali souboj mezi vámi a Hamiltonem - ale k tomu vůbec nedošlo...
SV:
Samozřejmě, to, co se nám přihodilo, si nikdo nepřeje, zvláště tehdy, když cítíte že na to máte vy i auto. Bohužel jsme nebyli schopni to dokázat. Ale závod je až zítra, takže mě neodepisujte.

Bude to ale hodně těžký závod...
SV:
Ano, mám hořký pocit - ale takové jsou někdy závody. Bude to obtížný den, ale mechanici byli při řešení problémů fenomenální. Výměna motoru mezi třetím tréninkem a kvalifikací se rovná zázraku. Mysleli jsme, že to nakonec nedokážeme, ale nakonec se to zdařilo. Takže je škoda, co se přihodilo potom. Vůz je rychlý a zítra mám před sebou dost kol na to, abych se vrátil zpět.

Jak vysoko?
SV:
To je velice těžké. Vím jen to, že se dostanu zpátky, protože máme rychlé auto. A když se vrátím zpět do závodu, tak si myslím, že by to mělo být do čelní skupiny. Neumím to vyjádřit v číslech, protože víme, že se může přihodit cokoliv, takže to může být kamkoliv. Proto závodím. Chci, abychom dosáhli co nejlepšího výsledku - aniž bych přesně řekl jakého. Půjdu do toho s čistou myslí. 

Takže smůla se vás pořád drží?
SV:
Ne, protože na štěstí nevěřím. Samozřejmě existuje důvod, proč se to stalo, takže se musíme poučit a hlavně ujistit, že se něco podobného nestane znovu. Naštěstí se to přihodilo dnes, takže jsme ušetřili nějaké pneumatiky a můžeme si zvolit strategii - všechno tedy není úplně špatné.

img-responsive

Lewis Hamilton byl v roce 2010 v podobné pozici jako Vettel | foto: McLaren

V roce 2010 startoval Lewis z 20. místa a skončil šestý, vy jste tehdy vyhrál. Je možné dosáhnout něčeho podobného dnes s nynějšími vozy? Jak obtížné je předjíždění?
SV:
To záleží na závodě. Ano, máme v tomto víkendu rychlý vůz, takže bychom rozhodně měli být schopni získat hodně míst! Jak jsem právě uvedl, máme k dispozici víc pneumatik než ostatní, takže určitě něco vymyslíme v oblasti strategie - a kdyby vyjel safety car ve chvíli, která nám bude vyhovovat, mohlo by mě to vrátit do hry.

Jak devastující byla kvalifikace?
SV:
V mém případě vlastně k žádné nedošlo, tak jsem řekl klukům: "Nebojte se - máme rychlé auto a čeká nás dlouhý závod, abychom se mohli znovu chytit."

Mohl to být pro Ferrari skvělý víkend, protože Mercedes se trochu trápil - nakonec se ale Ferrari soužilo ještě víc. Je to nepříjemné?
SV:
V posledním závodě jsme všichni viděli, jak se mohou věci velice rychle změnit. Takže o to bych se až tak nestaral.

Jdete tedy do závodu s nadějí?
SV:
Zcela upřímně, nehledím příliš daleko do budoucnosti a co by z toho mohlo pro mě plynout. Je chytřejší, když postupujete krok za krokem. Ovšem, pokud bych si mohl vybrat, rozhodně bych raději začínal na pole-position a ne z posledního místa, protože první pozice tu znamená hodně., Ale teď už s tím nic dělat nejde...

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Vettel: Náš vůz nám pořád dává velké šance

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 30.09.2017 23:33 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica v závodě v Abú Zabí

Lítost nad návratem? Kubica by svůj krok zpátky nevzal

Představení nového Ferrari

Ferrari jako první oznamuje datum odhalení vozu pro sezónu 2020. Proč to učiní dříve než obvykle?

Lando Norris s McLarenem MCL34

Další velká věc u McLarenu - v roce 2020 přejde na zcela nový simulátor 3. generace

Lewis Hamilton s Valentinem Rossim

Formuli za motorku. Rossi a Hamilton si vyměnili své strojem, pilot F1 na šéfa Yamahy zapůsobil + VIDEO

Letošní pneumatiky Pirelli

Týmy měly podle Brawna jít do nových pneumatik, Pirelli cíle splnilo. Co se jim nelíbilo?

Christian Horner se svým jezdcem Maxem Verstappenem

Horner přestupy špičkových jezdců před sezónou 2021 nečeká. Jak chce udržet Verstappena?

Aldo Costa  v Monze

Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

Pneumatiky Pirelli

Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Brazílie

McLaren opouští šéf aerodynamiky, zamíří k Haasu?

Lando Norris během testů pneumatik v Abú Zabí

"Více testování by mi nepomohlo," tvrdí nováček Norris

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Franz Tost na spolupráci s Hondou věří

Co čeká Franz Tost od spojení s Hondou a jak vidí Kvjatovu budoucnost?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

  2. Co radí Webber Vettelovi?

  3. Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

  4. Formuli za motorku. Rossi a Hamilton si vyměnili své strojem, pilot F1 na šéfa Yamahy zapůsobil + VIDEO

  5. Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

  6. Ferrari jako první oznamuje datum odhalení vozu pro sezónu 2020. Proč to učiní dříve než obvykle?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud