Vettel: Náš vůz nám pořád dává velké šance

Robert RoBertino Pavelka, 30. září 2017, 17:45 Google+

Černá série pokračuje: po problémech v Singapuru se nedaří Vettelovi ani v Malajsii, i když tady ještě není všechno ztraceno. Každopádně start z dvacáté nebo horší pozice na startu si zatím čtyřnásobný mistr světa vyzkoušel jen čtyřikrát.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 30.09. 23:33) Napište svůj názor
Vettelovi se před zítřkem moc předpovídat nechce

Vettelovi se před zítřkem moc předpovídat nechce | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Dvakrát to bylo na Toro Rosso - v Maďarsku 2007 a v Kanadě 2008 (start z boxů). Poslední, i když až 24. místo na startu mu připadlo po diskvalifikaci v Abú Zabí 2012, i tak se dokázal dostat do cíle na třetí příčce se ztrátou pouhých čtyř vteřin na vítěze, kterým tehdy byl Räikkönen. A loni v Singapuru čekalo Sebastiana 25 trestných míst a tudíž poslední místo, které přetavil v pátou příčku.

Sebastiane, je škoda, že jste dnes ztratil velkou šanci. Kdy jste cítil, že všechno není v pořádku?
Sebastian Vettel:
Velice záhy. Dopoledne jsme měli problém a rozhodli jsme se motor vyměnit. Pak jsem vyjel ven, všechno se zdálo být v pořádku, ale v instalačním kole v zatáčce 5 jsem najednou přišel o výkon. Měl jsem štěstí, že jsem se vrátil do boxů, abychom s inženýry zjistili, co se stalo, ale nemohli jsme problém odstranit. V podstatě jsem neměl dostatečný výkon - najednou mi chyběl tlak - ale prozatím nevíme, co je příčinou.

V jednu chvíli se zdálo, že byste mohl na trať znovu vyjet...
SV:
... ano, mysleli jsme na to a všechno tomu přizpůsobili: na vůz jsme nasadili správné pneumatiky a věděli jsme, že zhruba dvě minuty před koncem první části kvalifikace musíme vyjet. Spěchali jsme a pokoušeli se najít problém, proto jsme sundali kryt motoru. Nepřišli jsme ale na nic, proto jsme zkusili znovu nastartovat a sledovali, zda bude motor fungovat, ale inženýři zkontrolovali telemetrii a dali mi najevo, že stejný problém přetrvává - a bylo po kvalifikaci.

img-responsive

Sebastian Vettel v kvalifikaci v Malajsii | foto: Scuderia Ferrari

Všichni očekávali souboj mezi vámi a Hamiltonem - ale k tomu vůbec nedošlo...
SV:
Samozřejmě, to, co se nám přihodilo, si nikdo nepřeje, zvláště tehdy, když cítíte že na to máte vy i auto. Bohužel jsme nebyli schopni to dokázat. Ale závod je až zítra, takže mě neodepisujte.

Bude to ale hodně těžký závod...
SV:
Ano, mám hořký pocit - ale takové jsou někdy závody. Bude to obtížný den, ale mechanici byli při řešení problémů fenomenální. Výměna motoru mezi třetím tréninkem a kvalifikací se rovná zázraku. Mysleli jsme, že to nakonec nedokážeme, ale nakonec se to zdařilo. Takže je škoda, co se přihodilo potom. Vůz je rychlý a zítra mám před sebou dost kol na to, abych se vrátil zpět.

Jak vysoko?
SV:
To je velice těžké. Vím jen to, že se dostanu zpátky, protože máme rychlé auto. A když se vrátím zpět do závodu, tak si myslím, že by to mělo být do čelní skupiny. Neumím to vyjádřit v číslech, protože víme, že se může přihodit cokoliv, takže to může být kamkoliv. Proto závodím. Chci, abychom dosáhli co nejlepšího výsledku - aniž bych přesně řekl jakého. Půjdu do toho s čistou myslí. 

Takže smůla se vás pořád drží?
SV:
Ne, protože na štěstí nevěřím. Samozřejmě existuje důvod, proč se to stalo, takže se musíme poučit a hlavně ujistit, že se něco podobného nestane znovu. Naštěstí se to přihodilo dnes, takže jsme ušetřili nějaké pneumatiky a můžeme si zvolit strategii - všechno tedy není úplně špatné.

img-responsive

Lewis Hamilton byl v roce 2010 v podobné pozici jako Vettel | foto: McLaren

V roce 2010 startoval Lewis z 20. místa a skončil šestý, vy jste tehdy vyhrál. Je možné dosáhnout něčeho podobného dnes s nynějšími vozy? Jak obtížné je předjíždění?
SV:
To záleží na závodě. Ano, máme v tomto víkendu rychlý vůz, takže bychom rozhodně měli být schopni získat hodně míst! Jak jsem právě uvedl, máme k dispozici víc pneumatik než ostatní, takže určitě něco vymyslíme v oblasti strategie - a kdyby vyjel safety car ve chvíli, která nám bude vyhovovat, mohlo by mě to vrátit do hry.

Jak devastující byla kvalifikace?
SV:
V mém případě vlastně k žádné nedošlo, tak jsem řekl klukům: "Nebojte se - máme rychlé auto a čeká nás dlouhý závod, abychom se mohli znovu chytit."

Mohl to být pro Ferrari skvělý víkend, protože Mercedes se trochu trápil - nakonec se ale Ferrari soužilo ještě víc. Je to nepříjemné?
SV:
V posledním závodě jsme všichni viděli, jak se mohou věci velice rychle změnit. Takže o to bych se až tak nestaral.

Jdete tedy do závodu s nadějí?
SV:
Zcela upřímně, nehledím příliš daleko do budoucnosti a co by z toho mohlo pro mě plynout. Je chytřejší, když postupujete krok za krokem. Ovšem, pokud bych si mohl vybrat, rozhodně bych raději začínal na pole-position a ne z posledního místa, protože první pozice tu znamená hodně., Ale teď už s tím nic dělat nejde...

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Vettel: Náš vůz nám pořád dává velké šance

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 30.09.2017 23:33 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Startovní rovinka v Silverstone

GRAFIKA: Startovní rošt Výroční 70. velké ceny po penalizaci Ocona

Valtteri Bottas během soukromého testu Mercedesu v Silverstone

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Šílené, zítra to bude bolet," domnívá se překvapený Hülkenberg

Valtteri Bottas v tréninku v Silverstone

Bottase v kvalifikaci poráží Hamiltona, Hülkenberg senzačně třetí + VIDEO

Lewis Hamilton v tréninku v Silverstone

Třetí trénink patřil Mercedesu, Norris bronzový

Nico Hülkenberg s Flow-visem v tréninku v Silverstone

FOTO: Páteční tréninky v Silverstone, tempo opět udávaly černé Mercedesy

Sebastian Vettel a Carlos Sainz na Hungaroringu

Směšný trest Racing Pointu za kopírování? Ferrari a McLaren se proti verdiktu odvolávají

Lewis Hamilton v tréninku v Silverstone

Zastaví je někdo? I druhý trénink pro Mercedes

Valtteri Bottas v Silverstone s Mercedesem

Mercedes k nezastavení, Red Bull s novými motory, Hülkenberg s Kubicou opět v akci

Lance Stroll s kontroverzním vozem RP20 při pátečním tréninku v Silverstone

Renault s protestem uspěl, FIA trestá Racing Point a odebírá mu body

Daniil Kvjat při testování vozu AlphaTauri AT01

"Za nehodu Kvjata nemůžou pneumatiky," tvrdí Pirelli po další analýze + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Franz Tost na spolupráci s Hondou věří

Co čeká Franz Tost od spojení s Hondou a jak vidí Kvjatovu budoucnost?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Proč nemohl Hülkenberg odstartovat? Motor byl v pořádku, vina přesto padá na Mercedes

  2. Hamilton si zoufá: Takový mistrovský boj nechci

  3. GP VELKÉ BRITÁNIE: Drama na Silverstone: Bod místo vítězství

  4. Nastoupí Di Resta o víkendu do závodu? S McLarenem absolvoval výrobu sedačky

  5. Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren

  6. Mercedes k nezastavení, Red Bull s novými motory, Hülkenberg s Kubicou opět v akci

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud