U Ferrari se k tomuto kroku rozhodli po třetím tréninku, v jehož závěru měl Sebastian Vettel problémy - u týmu se hovoří o podezření na problémy s elektrikou. Německý pilot v tréninku zaostal o 0,162 vteřiny za týmovým kolegou, ale krátce po dosažení svého času se musel vrátit do boxů, protože mu zůstal trvale zařazený druhý převodový stupeň.
Následovala důkladná prohlídka vozu a opravdu byla lokalizována potíž v oblasti elektroniky. Aby se předešlo možnému opakování podobné situace v průběhu kvalifikace nebo přímo v závodě, bylo u týmu rozhodnuto o nasazení nové pohonné jednotky.
Jedná se o vylepšenou verzi motoru, na které se u Ferrari už nějakou dobu pracuje. Tým původně uvažoval o jejím nasazení až do Grand Prix Japonska nebo dokonce v americkém Austinu. Je to zároveň Vettelův poslední motor, který mu zůstal pro letošní sezónu aniž by musel být nějakým způsobem penalizován. Každá další výměna už bude pro momentálně druhého muže průběžného pořadí znamenat posun ke konci startovního roštu.