K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Vettelovi schází důvěra v letošní Ferrari, zpochybňuje sílu kvalifikačních módu Mercedesu

Petr Hlawiczka, 27. března 2018, 06:30 Google+

Sebastian Vettel i přes vítězství v Austrálii tvrdí, že novému monopostu Ferrari SF71H stále plně nedůvěřuje během závodu, kdy se mění jeho vyvážení. Vyjadřuje se i ke speciálním kvalifikačním módům Stříbrných šípů.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 27.03. 13:24) Napište svůj názor
Sebastian Vettel během kvalifikace v Melbourne

Sebastian Vettel během kvalifikace v Melbourne | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Úvodní podnik sezóny vyhrál, když si Mercedes špatně spočítal náskok, který musí Lewis Hamilton během virtuálního safety caru udržovat nad svým soupeřem. Uvědomuje si však, že Scuderia na svém voze ještě musí zapracovat.

"Trochu rychlosti nám schází. Schází mi trochu důvěry v auto, takže ještě stále není tam, kde ho chceme mít. Stále je před námi spousta práce," popisuje Vettel po 48. vítězství a 100. pódiu v kariéře, přičemž v Bahrajnu odjede svůj 200. závod.

"Nejsem kapitánem na palubě"
"Když se mění vyvážení mezi stinty, tak ještě nejsem kapitánem na palubě,"
pokračuje loňský vicemistr. Nové Ferrari SF71H má delší rozvor, není tak flexibilní a vyvážené jako loňské auto, které si Vettel tak pochvaloval. V trénincích, kvalifikaci a z počátku závodu byl rychlejší i jeho týmový kolega Kimi Räikkönen.

img-responsive

Sebastian Vettel s vítěznou trofejí po závodě | foto: Scuderia Ferrari

"Zkrátka se mi nezamlouvá to, jak ho cítím. Když necítím to, co potřebují, tak je to těžké. Auto nereaguje způsobem, jaký máte rád. Stále se smýká v místech, kde to nechcete. Chci, aby bylo přesně takové, jaké chci, když sešlápnu brzdy a zatáčím, a v tom okně.

Pokud bych si mohl vybrat, tak bych chtěl, aby bylo trochu jiné. Myslím, že s tím můžeme žít, pokud bychom to ale vyřešili, tak bych se cítil jistější. Momentálně mi zkrátka připadá příliš rozpačitě," shrnuje své dojmy Vettel, jenž v kvalifikaci na Hamiltona ztratil téměř 7 desetin sekundy.

Jsou kvalifikační módy motoru Mercedes letos slabší?
Mercedes podle něj nemá tak silné kvalifikační módy jako loni: "Myslím, že zvýšili výkon motoru pro Q3, ale nešlo o 7 desetin. V Q1 byli rychlejší než my, Lewis byl rychlý v Q2 a pak v jeho druhé jízdě - nevím, něco se stalo. Jeho poslední jízda v Q3 byla tedy nakonec jedinou pořádnou jízdou. Zajel čisté kolo a já si nemyslím, že ten čas získal díky motoru. Možná desetinu možná o něco více, ale ne sedm desetin. Chvála patří tedy jemu za kolo, které zajel, nikoliv výkonu motoru."

img-responsive

Podle Vettela už kvalifikační módy motoru Mercedes nejsou tak zvláštní, skvělý výkon předvedl především jejich jezdec | foto: Red Bull Content Pool

Bezprostředně po kvalifikaci zazněly různé komentáře k použitému módu motoru. Hamilton uvedl, že žádný party mód nepoužil, jeho šéf Toto Wolffa ale prozradil, že v Q3 použil zvláštní mód. Kdo měl pravdu? Mercedes má mód pro Q2, který přidává 0,4 sekundy proti závodnímu režimu, a pro Q3 dokáže zrychlit ještě o další 2 desetiny.

Lewis ale v Q2 nezajel ideální čas a věděl, že ze svého vozu dostane mnohem více a skončí před svými soupeři. Proto si v Q3 zřejmě vystačil jen s módem z předchozí části a šetřil pohonnou jednotku, která letos musí vydržet 7 podniků - porazit by ho mohl pouze týmový kolega, jenže Valtteri Bottas v Q2 havaroval.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vettelovi schází důvěra v letošní Ferrari, zpochybňuje sílu kvalifikačních módu Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 27.03.2018 13:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton může ještě ztratit úsměv po úspěšné Grand Prix Německa

Vyšetřování Hamiltonova incidentu skončilo napomenutím

Lewis Hamilton s Mercedesem dnes exceloval

Nejvyšší rychlosti GP Německa: Hamilton překonal 346 kmh, Raikkonen o 30 km/h pomalejší

Lewis Hamilton v tréninku v Německu

Vettel v Německu havaroval, Hamiltonovi pomohla týmová režie k vítězství

Lewis Hamilton v tréninku v Německu

Prohlášení po chaotickém závodě v Německu: "Malá chyba, velké zklamání," hodnotí Vettel

Lewis Hamilton si kromě vítězství připsal také další nejrychlejší kolo závodu

Nejrychlejší kolo na Hockenheimringu předvedl Hamilton, Verstappen před oběma Ferrari

Startovní rovinka na Hockenheimringu

GRAFIKA: Startovní rošt GP Německa - Honda opět mění celou pohonnou jednotku

Sebastian Vettel s Ferrari SF71H v Německu

ANALÝZA SEKTORŮ: Vettel překonal další rekord, Mercedes na rovinkách ztrácí půl sekundy

Lewis Hamilton ukázal v kvalifikaci docela jinou tvář

PROHLÁŠENÍ pilotů a zástupců týmu po kvalifikaci na Grand Prix Německa

Sebastian Vettel v tréninku v Německu

Kvalifikaci s problémem Hamiltona a červenou vlajkou vyhrál domácí Vettel

Charles Leclerc se Sauberem v dešti

V 3. deštivém tréninku nejrychlejší Leclerc, Mercedesy a Red Bully bez časů

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Těsných soubojů kolo na kolo bylo v Austrálii jako šafránu

Formuli 1 schází zásadní ingredience. Řešení se dle Brawna ale dočkáme až v…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikaci s problémem Hamiltona a červenou vlajkou vyhrál domácí Vettel

  2. GRAFIKA: Startovní rošt GP Německa - Honda opět mění celou pohonnou jednotku

  3. Ricciardo v 1. tréninku o 4 tisíciny před Hamiltonem, v neděli ale odstartuje jako poslední

  4. Verstappen ovládl 2. trénink na domácí půdě Mercedesu + VIDEO

  5. ANALÝZA SEKTORŮ: Vettel překonal další rekord, Mercedes na rovinkách ztrácí půl sekundy

  6. Zlepšení motoru Ferrari na Renault zapůsobilo. Přiznává, že nic nestáhl

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud