Co čeká Franz Tost od spojení s Hondou a jak vidí Kvjatovu budoucnost?

Robert RoBertino Pavelka, 30. září 2017, 17:00 Google+

Pro Toro Rosso bylo posledních pár týdnů velice hektických. Nejdřív změna v oblasti dodavatele motorů a potažmo s tím odchod stálice Carlose Sainze jr. Poté padlo rozhodnutí nahradit Daniila Kvjata nováčkem Pierrem Gaslym. Jak na tyto změny nahlíží šéf týmu?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 01.10. 17:16) Napište svůj názor
Franz Tost na spolupráci s Hondou věří

Franz Tost na spolupráci s Hondou věří | foto: Scuderia Toro Rosso

Sdílejte článek

Pravděpodobně žádný tým nebude v roce 2018 čelit takovým otřesům jako Toro Rosso - noví piloti a nový motor. Můžeme začít právě agregátem? Promluvme si o událostech, které vedly k dohodě Toro Rosso - Honda...
Franz Tost:
To je snadné, partnerství mezi společnostmi McLaren a Honda bylo poněkud komplikované, jak obě strany uvedly. Věděli jsme, že McLaren hledá nového partnera a tak jsme začali s Hondou jednat. Nakonec jsme našli formu dohody pro následující tři roky.

Smlouva na toto období je už hotová?
FT:
Ano, je.

McLaren hodlal rozvázat své spojení s Hondou ze zřejmých důvodů. V čem vidíte pozitivum vaší dohody?
FT:
Její krása spočívá v očekávání úspěšné spolupráce, protože jinak bychom ji vůbec neuzavřeli. Jsem přesvědčen, že se Hondě podaří vyřešit veškerá technická témata - a také věřím, že motor už je mnohem lepší, než si mnoho lidí myslí, protože McLaren se nám přibližuje, a bohužel je dokonce rychlejší než my. Jsem si tedy jist, že půjde o úspěšnou spolupráci.

Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier věří, že Honda bude v budoucnu vyrábět úspěšnou pohonnou jednotku, ale oni tak dlouho čekat nemohou, Vy ano?
FT:
Je otázkou o jakém časovém úseku hovoříme. Očekávám, že Honda už příští rok nabídne konkurenceschopný balíček.

img-responsive

Toro Rosso od roku 2015 počtvrté změní dodavatele motoru | foto: Red Bull Content Pool

V posledních dvou závodech se zdálo, že se Honda konečně chytila. Mohlo by se stát, že budete sklízet plody práce McLarenu?
FT:
Jestli to tak bude, dobrá (smích)! Proč ne? Jsme flexibilní a otevření. A nezapomeňte, že pro Toro Rosso znamená spolupráce s Hondou stoprocentní krok kupředu. U Renaultu jsme až třetí tým a Honda je jediný dodavatel, takže očekáváme, že z této spolupráce vytěžíme hodně i po stránce designu. Takže opakuji: spojení je pro nás velkým krokem vpřed.

A co se týče převodovky? To byl jeden z důvodů, proč Sauber své plánované propojení s Hondou zrušil - nechtěli se dostat do situace, kdy McLaren už s Japonci spolupracovat nebude, ale převodovku pro zákazníky Hondy stavět bude.
FT:
V tomto směru je na naší straně jasné plus: převodovky si děláme sami. Proto je to pro nás velice jednoduché. To je Toro Rosso - jsme opravdu flexibilní.

Mohlo by se stát, že se Toro Rosso v příštím roce stane "pokusným králíkem" pro Red Bull pro případné partnerství tohoto týmu s Hondou v roce 2019?
FT:
O tom si musíte promluvit s lidmi z Red Bullu. Já pouze konstatuji, že máme s Hondou tříletou smlouvu.

img-responsive

Carlos Sainz jr. už je na odchodu, u Kvjata volí Tost nejčastěji slovo - uvidíme | foto: Red Bull Content Pool

V posledních sezónách Toro Rosso používalo střídavě italské motory Ferrari a francouzský Renault. Nyní přecházíte z francouzštiny na japonštinu. Jak se s takovými změnami vyrovnáváte - ať jde o techniku či samotnou kulturu? Nebyla by lepší určitá stabilita?
FT:
Především to naznačuje naší flexibilitu. Jsme na to zvyklí, takže to je pro nás snadné. Nic nás nemůže šokovat. Představte si, že poslední změna z motorů Ferrari na Renault proběhla před deseti měsíci (smích).

Ale teď budeme mít japonský motor - a bude to tak po tři roky. Vidím také jistou výhodu v tom, že nám to zajistí určitou míru stability, ale ta se rekrutuje z týmu samotného. Technický ředitel James Key a jeho skupina inženýrů jsou zdrojem takového stavu a právě odtud čerpáme naši sílu. Už jsme dokázali, že můžeme bojovat s týmy, které jsou mnohem stabilnější než kdykoli předtím.

Navzdory všem změnám, s nimiž se musíme vyrovnat, jsme vždy byli schopni připravit náš vůz na první test - a to je nesmírně důležité. Ale zase to není nutná změna během sezóny (smích). Pokud jde o naše nové japonské partnery, je dobrou zprávou, že jsem v Japonsku rok žil, takže jsem si vědom možných potíží, které by mohly při komunikaci vzniknout, proto už pracujeme na tom, abychom jim předešli.

Po odchodu Carlose Sainze jr. k Renaultu je zřejmé, že v Toro Rosso bude pro sezónu 2018 minimálně jedno místo volné - možná i obě...
FT:
Přesně tak to je. Ještě nevíme. To je také důvod, proč se v našem voze objevuje Pierre Gasly, chceme zjistit, jakého skutečného výkonu je schopen. Podle toho, jaký obrázek si o něm Red Bull udělá, se rozhodne.

img-responsive

Pierre Gasly má ukázat svůj závodní potenciál | foto: Red Bull Content Pool

Může se tedy Daniil Kvjat vrátit?
FT:
Jak říkám, vše je otevřené. Pořád je pilotem Toro Rosso a má stále platnou smlouvu. 

V pátečních trénincích dostával také příležitost Sean Gelael...
FT:
Ano, Sean pro nás jistou naději představuje. Celkově v letošním roce absolvuje čtyři páteční tréninky: byl v Singapuru, pak tady, dále v Austinu a Mexiku - a účastní se jednoho testovacího dne v Abú Zabí. Ale pro příští rok se s ním počítá ve Formuli 2. Uvidíme, co bude v roce 2019.

img-responsive

Sean Gelael je dalším možným adeptem na místo u Toro Rosso, zatím v trénincích | foto: Red Bull Content Pool

Takže by v příštím roce mohli jezdit Pierre a Daniil? Z vašeho juniorského týmu nedostal nikdo další příležitost - navíc Red Bull nikdy neangažoval piloty, kteří nejsou součástí rodiny Red Bull...
FT:
Ano, náš juniorský program nikoho dalšího nenabízí. Ale uvidíme.

Docela nakonec - kdybyste měl jako šéf týmu jedno přání, co by to bylo?
FT:
Abychom dokončili šampionát na pátém místě v Poháru konstruktérů. Ano, je to těžké, protože druhý vůz přivezl jen čtyři body, ale přesto jde i nadále o náš cíl.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Co čeká Franz Tost od spojení s Hondou a jak vidí Kvjatovu budoucnost?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 01.10.2017 17:16 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Slavné jméno se vrací k Ferrari

Mick Schumacher se stává členem Pilotní akademie Ferrari, s F1 týmem ho čekají 2 testy

Adrian Newey se svou rudou složkou

Red Bull přišel na způsob, jak znovu naplno zaujmout Neweyho

Toro Rosso v posledních testech roku 2018 v Abú Zabí

Toro Rosso je ochotno se obětovat, aby pomohlo Red Bullu s Hondou

Fernando Alonso s McLarenem MCL33 v Brazílii

McLaren letos očekává dobré auto, od toho loňského se má hodně lišit

Max Verstappen s trofejí po GP Brazílie

Verstappen už Ricciarda jasně předčí, tvrdí Helmut Marko

Maurizio Arrivabene (vlevo) v pozici šéfa týmu i přes vzrůstající formu Ferrari skončil

Vsadili ve Ferrari při volbě nového šéfa týmu na správnou kartu?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Jolyon Palmer se vrací k tréninkové nehodě s Verstappenem

Palmer obvinil Verstappena z tréninkové nehody. Nechápe jeho jednání + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda větší změny motoru nechystá, zůstává u konceptu z roku 2017. Dobrá zpráva pro Red Bull?

  2. F1 vytvořila simulátor předjíždění, chce navrhovat zábavnější okruhy. Vietnam má být super

  3. McLaren letos očekává dobré auto, od toho loňského se má hodně lišit

  4. Mick Schumacher se stává členem Pilotní akademie Ferrari, s F1 týmem ho čekají 2 testy

  5. Red Bull přišel na způsob, jak znovu naplno zaujmout Neweyho

  6. Verstappen už Ricciarda jasně předčí, tvrdí Helmut Marko

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud