K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Co čeká Franz Tost od spojení s Hondou a jak vidí Kvjatovu budoucnost?

Robert RoBertino Pavelka, 30. září 2017, 17:00 Google+

Pro Toro Rosso bylo posledních pár týdnů velice hektických. Nejdřív změna v oblasti dodavatele motorů a potažmo s tím odchod stálice Carlose Sainze jr. Poté padlo rozhodnutí nahradit Daniila Kvjata nováčkem Pierrem Gaslym. Jak na tyto změny nahlíží šéf týmu?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 01.10. 17:16) Napište svůj názor
Franz Tost na spolupráci s Hondou věří

Franz Tost na spolupráci s Hondou věří | foto: Scuderia Toro Rosso

Sdílejte článek

Pravděpodobně žádný tým nebude v roce 2018 čelit takovým otřesům jako Toro Rosso - noví piloti a nový motor. Můžeme začít právě agregátem? Promluvme si o událostech, které vedly k dohodě Toro Rosso - Honda...
Franz Tost:
To je snadné, partnerství mezi společnostmi McLaren a Honda bylo poněkud komplikované, jak obě strany uvedly. Věděli jsme, že McLaren hledá nového partnera a tak jsme začali s Hondou jednat. Nakonec jsme našli formu dohody pro následující tři roky.

Smlouva na toto období je už hotová?
FT:
Ano, je.

McLaren hodlal rozvázat své spojení s Hondou ze zřejmých důvodů. V čem vidíte pozitivum vaší dohody?
FT:
Její krása spočívá v očekávání úspěšné spolupráce, protože jinak bychom ji vůbec neuzavřeli. Jsem přesvědčen, že se Hondě podaří vyřešit veškerá technická témata - a také věřím, že motor už je mnohem lepší, než si mnoho lidí myslí, protože McLaren se nám přibližuje, a bohužel je dokonce rychlejší než my. Jsem si tedy jist, že půjde o úspěšnou spolupráci.

Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier věří, že Honda bude v budoucnu vyrábět úspěšnou pohonnou jednotku, ale oni tak dlouho čekat nemohou, Vy ano?
FT:
Je otázkou o jakém časovém úseku hovoříme. Očekávám, že Honda už příští rok nabídne konkurenceschopný balíček.

img-responsive

Toro Rosso od roku 2015 počtvrté změní dodavatele motoru | foto: Red Bull Content Pool

V posledních dvou závodech se zdálo, že se Honda konečně chytila. Mohlo by se stát, že budete sklízet plody práce McLarenu?
FT:
Jestli to tak bude, dobrá (smích)! Proč ne? Jsme flexibilní a otevření. A nezapomeňte, že pro Toro Rosso znamená spolupráce s Hondou stoprocentní krok kupředu. U Renaultu jsme až třetí tým a Honda je jediný dodavatel, takže očekáváme, že z této spolupráce vytěžíme hodně i po stránce designu. Takže opakuji: spojení je pro nás velkým krokem vpřed.

A co se týče převodovky? To byl jeden z důvodů, proč Sauber své plánované propojení s Hondou zrušil - nechtěli se dostat do situace, kdy McLaren už s Japonci spolupracovat nebude, ale převodovku pro zákazníky Hondy stavět bude.
FT:
V tomto směru je na naší straně jasné plus: převodovky si děláme sami. Proto je to pro nás velice jednoduché. To je Toro Rosso - jsme opravdu flexibilní.

Mohlo by se stát, že se Toro Rosso v příštím roce stane "pokusným králíkem" pro Red Bull pro případné partnerství tohoto týmu s Hondou v roce 2019?
FT:
O tom si musíte promluvit s lidmi z Red Bullu. Já pouze konstatuji, že máme s Hondou tříletou smlouvu.

img-responsive

Carlos Sainz jr. už je na odchodu, u Kvjata volí Tost nejčastěji slovo - uvidíme | foto: Red Bull Content Pool

V posledních sezónách Toro Rosso používalo střídavě italské motory Ferrari a francouzský Renault. Nyní přecházíte z francouzštiny na japonštinu. Jak se s takovými změnami vyrovnáváte - ať jde o techniku či samotnou kulturu? Nebyla by lepší určitá stabilita?
FT:
Především to naznačuje naší flexibilitu. Jsme na to zvyklí, takže to je pro nás snadné. Nic nás nemůže šokovat. Představte si, že poslední změna z motorů Ferrari na Renault proběhla před deseti měsíci (smích).

Ale teď budeme mít japonský motor - a bude to tak po tři roky. Vidím také jistou výhodu v tom, že nám to zajistí určitou míru stability, ale ta se rekrutuje z týmu samotného. Technický ředitel James Key a jeho skupina inženýrů jsou zdrojem takového stavu a právě odtud čerpáme naši sílu. Už jsme dokázali, že můžeme bojovat s týmy, které jsou mnohem stabilnější než kdykoli předtím.

Navzdory všem změnám, s nimiž se musíme vyrovnat, jsme vždy byli schopni připravit náš vůz na první test - a to je nesmírně důležité. Ale zase to není nutná změna během sezóny (smích). Pokud jde o naše nové japonské partnery, je dobrou zprávou, že jsem v Japonsku rok žil, takže jsem si vědom možných potíží, které by mohly při komunikaci vzniknout, proto už pracujeme na tom, abychom jim předešli.

Po odchodu Carlose Sainze jr. k Renaultu je zřejmé, že v Toro Rosso bude pro sezónu 2018 minimálně jedno místo volné - možná i obě...
FT:
Přesně tak to je. Ještě nevíme. To je také důvod, proč se v našem voze objevuje Pierre Gasly, chceme zjistit, jakého skutečného výkonu je schopen. Podle toho, jaký obrázek si o něm Red Bull udělá, se rozhodne.

img-responsive

Pierre Gasly má ukázat svůj závodní potenciál | foto: Red Bull Content Pool

Může se tedy Daniil Kvjat vrátit?
FT:
Jak říkám, vše je otevřené. Pořád je pilotem Toro Rosso a má stále platnou smlouvu. 

V pátečních trénincích dostával také příležitost Sean Gelael...
FT:
Ano, Sean pro nás jistou naději představuje. Celkově v letošním roce absolvuje čtyři páteční tréninky: byl v Singapuru, pak tady, dále v Austinu a Mexiku - a účastní se jednoho testovacího dne v Abú Zabí. Ale pro příští rok se s ním počítá ve Formuli 2. Uvidíme, co bude v roce 2019.

img-responsive

Sean Gelael je dalším možným adeptem na místo u Toro Rosso, zatím v trénincích | foto: Red Bull Content Pool

Takže by v příštím roce mohli jezdit Pierre a Daniil? Z vašeho juniorského týmu nedostal nikdo další příležitost - navíc Red Bull nikdy neangažoval piloty, kteří nejsou součástí rodiny Red Bull...
FT:
Ano, náš juniorský program nikoho dalšího nenabízí. Ale uvidíme.

Docela nakonec - kdybyste měl jako šéf týmu jedno přání, co by to bylo?
FT:
Abychom dokončili šampionát na pátém místě v Poháru konstruktérů. Ano, je to těžké, protože druhý vůz přivezl jen čtyři body, ale přesto jde i nadále o náš cíl.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Co čeká Franz Tost od spojení s Hondou a jak vidí Kvjatovu budoucnost?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 01.10.2017 17:16 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Diváci na okruhu Paul Ricard

GRAFIKA: Startovní rošt GP Francie po penalizaci Hartleyho - Mercedesy z 1. řady

Valtteri Bottas ještě nikdy tak snadno k vyhranému tréninku nepřišel

V posledním tréninku týmy příliš nejezdily, Paul Ricard sužoval déšť

Pohonná jednotka Hondy

Honda opět mění Hartleymu motor, penalizace na roštu ho kvůli tomu nemine

Lewis Hamilton v pátek ve Francii nenašel přemožitele ani v jednom z pátečních tréninků

Hamilton odpoledne nejrychlejší, Bottas skončil předčasně. Red Bully ztrácejí 0,7 sekundy

Lewis Hamlton neměl v 1. tréninku konkurenci

Mercedesy s čerstvými motory na čele, Ricciardo a Ferrari je v 1. tréninku stíhali marně

Daniel Ricciardo s Red Bullem ve Španělsku

McLaren jedná s Ricciardem o přestupu. Proč ho pilot Red Bullu nevylučuje?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jolyon Palmer se vrací k tréninkové nehodě s Verstappenem

Palmer obvinil Verstappena z tréninkové nehody. Nechápe jeho jednání + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

  2. Hamilton odpoledne nejrychlejší, Bottas skončil předčasně. Red Bully ztrácejí 0,7 sekundy

  3. Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

  4. Kde nám to drhne, milá F1?

  5. Mercedes po analýze pochopil, proč v Kanadě nebyl rychlejší. Co čeká ve Francii? + VIDEO

  6. Mercedesy s čerstvými motory na čele, Ricciardo a Ferrari je v 1. tréninku stíhali marně

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud