Rozhovor s Chesterem: Proč si Lotus v Rusku letos víc věří?

PH, 5. října 2015, 06:40 Google+

Technický ředitel Lotusu hovoří o tom, co očekává v Rusku a v čem je tamější okruh náročný. Vrací se k závodu v Suzuce, kde dojeli s oběma body na bodech, těší se na spolupráci s Renaultem a loučí se s Romainem Grosjeanem.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 05.10. 12:42) Napište svůj názor
Lotus věří, že se mu letos v Rusku povede lépe než minulý rok

Lotus věří, že se mu letos v Rusku povede lépe než minulý rok | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

V Suzuce mohl Lotus dosáhnout více

Jak velkou odměnou pro tým byly body obou vozů v Suzuce?
NCh: Šlo o obrovskou odměnu a také pro nás byly důležité v boji o páté místo v šampionátu konstruktérů. Trochu jsme stáhli Force Indii a samozřejmě toho ještě trochu zbývá... Měli dobrý závod v Monze, kde byla obě naše auta vyřazena, ale v podstatě nám chybí jeden dobrý závod, zatímco jim se nepovede, a můžeme je dostihnout. Bude to až do konce sezóně těsné.

Měli jste v posledním závodě na víc?
NCh: Mysleli jsme si, že v Suzuce na tom budeme poměrně dobře. Jde o druh trati vyžadující střední přítlak, což nám vyhovuje. Je docela citlivý na výkon, což nám také hraje do karet. Věděli jsme, že budeme celkem konkurenceschopní. Myslím, že jsme odvedli dobrou práci, když jsme získali sedmé a osmé místo. S odlišnou pneumatikovou strategií bychom možná mohli lépe závodit s Nicem Hülkenbergem a Force Indii a měli šanci na to je porazit, ale nakonec jsme bezpečně finišovali.

img-responsive

Lotus mohl s odlišnou strategií dosáhnout v Suzuce více | foto: Pirelli

Co očekává v Rusku

Co víme o Soči rok po jeho debutu v kalendáři?
Nick Chester: Víme, že má velmi hladký asfalt a že jsme se tam minulý rok trápili se zahříváním pneumatik - částečně kvůli hladkému povrchu a částečně kvůli konzervativnímu výběru pneumatik. Měkčí alokace Pirelli pro letošní rok ve spojení se zvětralejším povrchem dráhy a naším lepším poznáním okruhu by měla znamenat, že si v tomto ohledu povedeme lépe.

Pokud jde o její požadavky, pak víme, že jde o trať, která je celkem citlivá na výkon a trakci. Rozvržení  obsahuje mnoho pomalých zatáček a dlouhé rovinky. Brzdění do zatáčky č. 13 je velmi tvrdé a navíc při něm vyjíždíte ze zatáčky, jde tedy o velmi obtížné místo pro správný průjezd. Celkově je celá trať docela technická, rozhodně tedy pro piloty představuje výzvu.

Jsou tam spjaty nějaké výzvy s klimatem?
NCh: Počasí může být v Soči docela neobvyklé, protože na jedné straně máte hory a na druhé moře. Tento týden to skýtá potenciál pro různorodé počasí, budeme proto v pozoru.

img-responsive

Romain Grosjean bude příští rok hájit barvy Haasu | foto: Haas F1 Team

Vítání Renaultu, loučení se s Grosjeanem

Renault podepsal dopis o záměru odkoupit tým. Co to znamená pro Enstone?
NCh: Vypadá to, že nás čeká vzrušující období. S Renaultem jsme v naší historii mnoho let velmi úzce spolupracovali, bude to tedy skvělá začít novou fázi našeho vztahu. Před příštím rokem nás čeká mnoho práce, v Enstone se tedy rozhodně nebudeme ani na okamžik nudit.

Jaká byla spolupráce s Romainem během let, která strávil s týmem?
NCh: Spolupráce s Romainem byla skvělá. Zažil s námi tolik parádních závodů s fantastickými výsledky na konci roku 2013, kdy zažil šňůru pódií, a odjel několik ohromujících závodů jako letos ve Spa.

Sezónou 2012 měl náročnou, ale vrátil se v silnější formě a v dalším roce jezdil brilantně. Romain prokázal, že je skutečně rychlý, vždy se kvalifikuje dobře a dobře se během závodů rozhoduje. Je dobrým jezdcem, s nímž je spolupráce zábavou. Určitě nám bude scházet.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Chesterem: Proč si Lotus v Rusku letos víc věří?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 05.10.2015 12:42 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren během testování v Jerezu

Dennis: "Prakticky vše, co mělo vést ke snížení nákladů, je zvýšilo"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud