Co trápilo Lotus v Singapuru? Chester o nastavení pro Suzuku a Grosjeanovi

Petr Hlawiczka, 22. září 2015, 06:50 Google+

Technický ředitel Lotusu Nick Chester se vrací k předchozímu víkendu v Singapuru a rozebírá výzvy Suzuky, kde se o víkendu pojede Velká cena Japonska.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Romain Grosjean v Singapuru

Romain Grosjean v Singapuru | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

V čem byl Singapur náročný

Jakým problémům tým čelil v Singapuru?
NCh: Městské okruhy mohou být zvláštní ve svých požadavcích, což jsme v Singapuru pozorovali. Věděli jsme, že pro nás nepůjde o ten nejjednodušší závod roku, ale museli jsme opravdu tvrdě pracovat na tom, abychom z E23 dostali co nejvyšší rychlost.

Nepodařilo se nám dostat pneumatiky do jejich provozního rámce v ten správný čas na počátku víkendu a také jsme čelili všem těm obvyklým výzvám městského okruhu. Obzvlášť Romain se svými inženýry dokázali udělat určité drobné a pozitivní změny, které ho dostali mezi nejlepších deset v kvalifikaci, což bylo odměnou pro všechny.

img-responsive

Lotus ze Singapuru nakonec odjel přes veškerou snahu pilotů bez bodů | foto: Lotus F1 Team

Jak se vyvíjel samotný závod?
NCh: Oba jezdci na dráze odvedli ohromnou práci, což je vždy velmi potěšující, i když nedosáhnete to nejlepšího výsledku, po kterém toužíte. Vzhledem k rychlosti vozu a startovním pozicím jsme se museli pokusit o celkem agresivní strategie.

To byl případ obzvláště Romaina poté, co na startu přišel o pozice. Urychlili jsme jeho zastávky kvůli podseknutí a získání pozic na dráze. Žel to znamenalo, že jsme přišli o rychlou zastávku během virtuálního safety caru při prvních zastávkách. Při posledním stintu Romaina jsme trpěli vyšší degradaci pneumatik, než jsme očekávali, na což jsme v posledních kolech doplatili.

Pastor po startu pozice získal, ale později ho zpomalilo poškození, které mu způsobil Jenson. Šlo rozhodně o závod zajímavý a náročný z pohledu boxové zídky.

img-responsive

Maldonado zůstává, Grosjean má dle posledních zpráv nakročeno k Haasu | foto: Lotus F1 Team

Piloti: Maldonado zůstává a Grosjean...

Pastor bude příští rok s týmem pokračovat, jak to ovlivní přípravy?
NCh: Pastor je skvělým člověkem pro spolupráci a z kontinuity máte vždy prospěch. Je pravdou, že první dvě sezóny Pastora u týmu z různých důvodů nebyly nejsnadnější, proto se těšíme na spolupráci s ním v prostředí, které může být stabilnější. Rozhodně budeme chtít v roce 2016 prožít ve všech ohledech lepší sezónu.

Očekáváš, že Romain bude příští rok opět jeho týmovým kolegou?
NCh: Víme, že se Romain rozhodl. Brzy se to všechno dozvíme.

 

Rušné přípravy na Suzuku

Suzuka je velmi zvláštním okruhem - jaké jsou její výzvy?
Nick Chester: Výzvami jsou rychlé zatáčky. V Suzuce nemůžete jezdit s maximálním přítlakem, protože byste na rovinkách ztráceli příliš mnoho. Musíte jezdci proto poskytnout dostatečný přítlak, aby si věřil v rychlých  zatáčkovitých částech, zatímco jej na rovinkách křídla nebudou moc brzdit.

img-responsive

Suzuka je mezi piloty velmi oblíbená, na limitu balancují bez maximálního přítlaku | foto: Lotus F1 Team

To je částečně důvodem, proč je Suzuka tak oblíbená mezi piloty, protože musí jezdit absolutně na limitu vozu, aniž by byl k zemi přikovaný díky maximálnímu přítlaku. Není to jen o tom, aby měli dostatečný přítlak, ale také o tom, aby byl poskytován vyváženě. Klíčové je zde také ideální nastavení zavěšení. Potřebujete z auta vyždímat veškerou možnou přilnavost.

Velká cena Japonska následuje hned týden po předchozím závodu. Jak to ovlivňuje přípravy?
NCh: Znamená to, že nás čeká rušný týden s další výzvou v podobě přizpůsobení těla jinému času poté, co jste proti té potřebě bojovali v Singapuru posunem časového plánu do nočních hodin. Naštěstí jsou oba místa relativně jednoduchá pro práci, nepřibývají tedy takové výzvy, jaké máte například v Monaku.

Náš přípravný tým je velmi zkušený v balení, chystání garáží a zbtyku infrastruktury, kterou máme. Rozhodně nás ale čekají rušné dny vzhledem k tomu, že na sebe závody těsně navazují.

Vytisknout

Diskuze: Co trápilo Lotus v Singapuru? Chester o nastavení pro Suzuku a Grosjeanovi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas v Singapuru

Smedley: Williams dosáhl v pomalých zatáčkách průlomu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud