Pro týmy byly na Monze přípravy na závod značně komplikované, protože do jejich nastavení monopostů zasáhlo hned několik rušivých okolností: směs nepříznivého počasí a také zdržení v podobě červené vlajky po nehodě Marcuse Ericssona.
"Pátek byl značně zvláštní den z hlediska prvního tréninku - pršelo, takže se týmy musely při ladění vozů soustředit pouze na druhý trénink. Potom došlo k havárii Ericssona, takže z druhého tréninku zbyla jenom hodina, v níž bylo potřeba nastavit vůz, otestovat dvě směsi a vyzkoušet jízdu s plnou nádrží. Nejdelší stinty trvaly deset kol, takže se pokoušíte extrapolovat to, k čemu dojde, jenže to není tak lineární," vysvětlil ředitel Pirelli Mario Isola.
Všechny týmy byly tímto nedostatkem handicapovány stejně, ale Räikkönen měl určitou nevýhodu. Po svém pitstopu musel na čerstvých pneumatikách jet agresivněji, navíc dostihl Bottase, takže jízdou v jeho závěsu ztrácel přítlak. Nechtěným efektem této situace byly puchýře především na zadních pneumatikách.
"Žlutě označená směs je vzhledem k nízkému opotřebovávání náchylnější k tvorbě puchýřků. Důvodem je kumulace tepla uvnitř směsi. Pokud pojedete za jiným vozem, přijdete o určitou část přítlaku. Ve srovnání se superměkkou směsí, která generuje větší přilnavost a méně klouže, jsou měkké pneumatiky náchylnější k tvorbě puchýů. Pochopitelně když na to tlačíte od prvního kola, kdy je pneumatika nová, tak máte více gumy a efekt zesilujete," dodává Isola.