Chester: Lotus mohl v Monze bojovat o 5. místo. Co čeká v Singapuru?

Petr Hlawiczka, 14. září 2015, 06:40 Google+

Technický ředitel Lotusu hovoří o tom, jak se tým připravuje na netradiční noční závod na městském okruhu v Singapuru. Jakou očekává výkonnost od svého vozu E23? A na jakém místě mohli dojet v předchozí Velké ceně Itálie, z níž byli v úvodu vyřazeni?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Romain Grosjean v Monze

Romain Grosjean v Monze | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Jaké jsou vyhlídky vozu E23 v ulicích Singapuru?
Nick Chester: Mělo by to být pro nás dost dobré. Prokázali jsme, že je E23 hodně schopné v pomalých zatáčkách a při jízdě přes obrubníky, což je pozitivní. Možná nebudeme tak dobří jako na okruzích pro střední úroveň přítlaku, přesto máme na obzoru dobrý víkend.

Na co je třeba myslet, když se zmíní okruh Marina Bay?
NCh: Je tam spousta zdí a málo únikových zón, musíte tedy myslet na spoustu věcí. Setkáváte se s velmi pomalými zatáčkami a s mnoha obrubníky, což klade na vůz mnoho požadavků. Nachází se tam spousta brzdných bodů - i když se nejedná o zpomalování z vysokých rychlostí, tak brzdy dostávají opravdu zabrat, protože jsou neustále používány a nemají čas vychladnout. Mnoho brzdění pak znamená mnoho rozjezdů, proto potřebujete dobrou trakci. Je toho hodně, na co musí piloti a inženýři myslet.

Když se podíváme na nastavení auta pro Singapur, které prvky jsou klíčové?
NCh: Jde o trať vyžadující vysoký přítlak, proto všichni jezdí s nastavením téměř pro maximální přítlak. Pak je to opravdu vše o tom, jak zvládnete mechanické nastavení, abyste dostali z auta to nejlepší, pokud jde o průjezd obrubníků. V Marina Bay je klíčové zajištění dobré úrovně přilnavosti v pomalých zatáčkách.

img-responsive

Lotus se na noční závod v Singapuru těší | foto: Lotus F1 Team

Jak se piloti kompenzují relativní nízkou teplotu dráhy při jízdě večer?
NCh: Bude to na jezdcích, aby hlásili, co auto dělá, a umožnili ho inženýrům vyvážit při poklesu teplot dráhy. V předchozích letech jsme měli celkem dobrou představu o tom, jaké úpravy musíme učinit. Teploty klesají celkem o dost, mění se přilnavost a trochu i vyvážení auta. Při poklesu teplot se může měnit úroveň přilnavosti mezi přední a zadní částí. Vyvážení auta po předchozím teplejším tréninku proto může být náročnější.

Vyvstávají pro tým při práci večer a za vysokých teplot nějaké zvláštní výzvy?
NCh: Pro tým se to nezdá být nějak zvlášť náročné. Ve skutečnosti to je pro nás poměrně jednoduché, protože zůstáváme při evropském čase. Před prvním závodem v roce 2008 jsme vedli dlouhé rozhovory o tom, jak se připravit, protože je v tak velkém kontrastu s jinými podniky. Ale nakonec to bylo OK. Singapur je velmi populárním závodem kalendáře a všichni v týmu si užívají návrat na toto fantastické místo. Má velmi živou a jedinečnou atmosféru, kterou zřejmě miluje celý paddock.

img-responsive

Romain Grosjean a Pastor Maldonado mohli v Itálii bojovat o páté místo, v úvodu závodu žel byli vyřazeni soupeři | foto: Lotus F1 Team

V poslední době se hodně hovoří o pneumatikách a Pirelli oznámilo alokace pro nadcházející závody. Máš k tomu něco?
NCh: Alokace pro příští závody jsou v podstatě takové, jaké jsme vídali dříve, a očekávané. Pro Soči došlo k změkčení o jeden stupeň, což by mělo být užitečné pro všechny. U dodavatele pneumatik je normální, že se z opatrnosti raději zmýlí u nového okruhu, jak jsme to viděli minulý rok při naší první návštěvě Ruska. Proto změkčení o stupeň v tomto roce není velkým překvapení. Asfalt je hladký, dostat energii do tvrdších směsí proto může být výzvou.

Jaký byl rozbor po Velké ceně Itálie?
NCh: S výkonností vozu jsme byli poměrně spokojeni a piloti si věřili, pokud jde o vyvážení a výkonnost. Kvalifikace proběhla celkem dobře, a i když jsme mohli startovat z vyšší než z 8. a z 10. pozice na roštu, tak špatná nebyla. Opravdu je škoda, že byli oba piloti vyřazeni a žádná z těch nehod nebyla jejich chybou. Jinak bychom měli dobrý závod. Podle rychlosti jsme měli bojovat o páté místo.

Vytisknout

Diskuze: Chester: Lotus mohl v Monze bojovat o 5. místo. Co čeká v Singapuru?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Haas

Haas prozrazuje, kdy budou debutovat s novým vozem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud