Jaké jsou vyhlídky vozu E23 v ulicích Singapuru?
Nick Chester: Mělo by to být pro nás dost dobré. Prokázali jsme, že je E23 hodně schopné v pomalých zatáčkách a při jízdě přes obrubníky, což je pozitivní. Možná nebudeme tak dobří jako na okruzích pro střední úroveň přítlaku, přesto máme na obzoru dobrý víkend.
Na co je třeba myslet, když se zmíní okruh Marina Bay?
NCh: Je tam spousta zdí a málo únikových zón, musíte tedy myslet na spoustu věcí. Setkáváte se s velmi pomalými zatáčkami a s mnoha obrubníky, což klade na vůz mnoho požadavků. Nachází se tam spousta brzdných bodů - i když se nejedná o zpomalování z vysokých rychlostí, tak brzdy dostávají opravdu zabrat, protože jsou neustále používány a nemají čas vychladnout. Mnoho brzdění pak znamená mnoho rozjezdů, proto potřebujete dobrou trakci. Je toho hodně, na co musí piloti a inženýři myslet.
Když se podíváme na nastavení auta pro Singapur, které prvky jsou klíčové?
NCh: Jde o trať vyžadující vysoký přítlak, proto všichni jezdí s nastavením téměř pro maximální přítlak. Pak je to opravdu vše o tom, jak zvládnete mechanické nastavení, abyste dostali z auta to nejlepší, pokud jde o průjezd obrubníků. V Marina Bay je klíčové zajištění dobré úrovně přilnavosti v pomalých zatáčkách.
Jak se piloti kompenzují relativní nízkou teplotu dráhy při jízdě večer?
NCh: Bude to na jezdcích, aby hlásili, co auto dělá, a umožnili ho inženýrům vyvážit při poklesu teplot dráhy. V předchozích letech jsme měli celkem dobrou představu o tom, jaké úpravy musíme učinit. Teploty klesají celkem o dost, mění se přilnavost a trochu i vyvážení auta. Při poklesu teplot se může měnit úroveň přilnavosti mezi přední a zadní částí. Vyvážení auta po předchozím teplejším tréninku proto může být náročnější.
Vyvstávají pro tým při práci večer a za vysokých teplot nějaké zvláštní výzvy?
NCh: Pro tým se to nezdá být nějak zvlášť náročné. Ve skutečnosti to je pro nás poměrně jednoduché, protože zůstáváme při evropském čase. Před prvním závodem v roce 2008 jsme vedli dlouhé rozhovory o tom, jak se připravit, protože je v tak velkém kontrastu s jinými podniky. Ale nakonec to bylo OK. Singapur je velmi populárním závodem kalendáře a všichni v týmu si užívají návrat na toto fantastické místo. Má velmi živou a jedinečnou atmosféru, kterou zřejmě miluje celý paddock.
V poslední době se hodně hovoří o pneumatikách a Pirelli oznámilo alokace pro nadcházející závody. Máš k tomu něco?
NCh: Alokace pro příští závody jsou v podstatě takové, jaké jsme vídali dříve, a očekávané. Pro Soči došlo k změkčení o jeden stupeň, což by mělo být užitečné pro všechny. U dodavatele pneumatik je normální, že se z opatrnosti raději zmýlí u nového okruhu, jak jsme to viděli minulý rok při naší první návštěvě Ruska. Proto změkčení o stupeň v tomto roce není velkým překvapení. Asfalt je hladký, dostat energii do tvrdších směsí proto může být výzvou.
Jaký byl rozbor po Velké ceně Itálie?
NCh: S výkonností vozu jsme byli poměrně spokojeni a piloti si věřili, pokud jde o vyvážení a výkonnost. Kvalifikace proběhla celkem dobře, a i když jsme mohli startovat z vyšší než z 8. a z 10. pozice na roštu, tak špatná nebyla. Opravdu je škoda, že byli oba piloti vyřazeni a žádná z těch nehod nebyla jejich chybou. Jinak bychom měli dobrý závod. Podle rychlosti jsme měli bojovat o páté místo.