Alain Prost před Monakem řekl, že McLaren zřejmě potřebuje k úspěchu v F1 nový přístup. Je to něco, s čím souhlasíš nebo na čem pracujete? Poskytl vám dojezd s oběma vozy na bodech důkaz, že postupujete správným směrem?
Eric Boullier: Ano, s komentáři Alaina souhlasím. To je to, co děláme od doby, kdy jsem zde začal. A myslím si, že zabodování s oběma vozy minulý víkend připadají na vrub zejména konfiguraci okruhu, který našemu autu sedí.
Je to ale také odměnou za tvrdou práci, která zde ve Wokingu probíhá. Teď jsme na to ve vývoji opravdu tlačili v na voze to je viditelné. Budeme to nasazovat v příštích závodech. Ano, jde částečně o změnu směru a řekněme o to, co jsme byli schopni sesbírat v oblasti výkonnosti.
V Monaku jste dosáhli především dobrého výsledku vzhledem ke šňůře dojezdů bez bodů. Vzhledem k novinkám, které přijdou v Kanadě, a k dalším větším vylepšením později, potřebujete v Montrealu vidět evidentní pokrok, abyste byli spokojeni? Nebo jen hodláte upevnit svou pozici vzadu na bodech?
EB: Upřímně si myslím, že by mělo jít o obojí. Zaprvé, novinky nasazujeme pravidelně od počátku sezóny, ale očividně jsme od Barcelony silně zabrali.
Dobrý výsledek v Monaku přičítá Boullier spíše vlastnostem tamějšího městského okruhu
(foto: McLaren Mercedes)
V Monaku jsme měli na voze spoustu mechanických vylepšení. Okruh v Kanadě je samozřejmě vysokorychlostní - dlouhé rovinky, rychlá trať, ale bez rychlých zatáček. Hodně šikan a pomalých zatáček, což by našemu vozu v podstatě mělo vyhovovat. Takže bychom měli být v Kanadě v ještě lepší formě, než v Monaku.
Po Prostových komentářích mě zajímá vaše hodnocení, proč Red Bull a Mercedes byli schopni dostat se pře týmy jako je McLaren a Ferrari způsobem, jaký naznačuje Alain.
EB: Můžete se zeptat jinou otázku, protože si nejsem jistý tím, že bych na to chtěl odpovídat. Řekněme, že je o práci, kterou dělám, a samozřejmě to nechci zveřejňovat.
Je to podle tebe pro Kevina Magnussena jakožto nováčka v F1 po obrovské změně v pravidlech těžké poskytovat týmu tu správnou zpětnou vazbu pro vývoj vozu? Přijde ti to náročnější mít jednoho nováčka a jednoho zkušeného jezdce než mít dva zkušené jezdce?
EB: No, to je dobrá otázka. Nemyslím si, že by to bylo s jedním nováčkem náročnější než, řekněme, se dvěma zkušenými piloty. Klíčové podle mě je to, že děti jako je Kevin teď mohou zvládat většinu práce a poskytnout dostatek zpětné vazby pro vedení či přinejmenším pro odpovědi určitých otázek inženýrů. A když máte někoho zkušeného, jako je Jenson [Button], pak samozřejmě získáváte více detailů a můžete jít více do hloubky potíží při hledání řešení.
Kevin Magnussen čelí nováčkovskému syndromu (foto: McLaren Mercedes)
Myslím, že Kevin nyní čelí nováčkovskému syndromu, což je jasné, když všichni přicházejí z jednosedadlových sérií. Mají hodně problémů s porozuměním vozů, s nimiž jezdí. Vozy, na kterých pracují a které se snaží vyvíjet, jim dávají určité výsledky, a když nemáte nejlepší auto, samozřejmě nemůžete bojovat o vítězství. S tím se nejvíce trápí.
Ale zbytek je v pořádku, abych byl upřímný. Dobře si přivykl, je velmi konzistentní, jeho zpětná vazba je dostatečně dobrá, aby mohl posouvat svou skupinu inženýrů směrem ke zrychlení vozu. Na nováčka si vede velmi dobře.