Morris končí, McLaren v Itálii ulovil technického ředitele. Toro Rosso to ale popírá

Petr Hlawiczka, 26. července 2018, 06:20 Google+

Technický ředitel Toro Rosso James Key je na cestě z Faenzy do Wokingu. Vzhledem k jeho postavení a znalostem technických detailů jej čeká nucená dovolená a ještě to bude chvíli trvat, než se s McLarenem objeví na závodech. Italská stáj odpoledne vše popřela s tím, že jejich pracovník má uzavřenou platnou, dlouhodobou smlouvu.

Počet komentářů:  25 komentářů (Poslední 27.07. 14:30) Napište svůj názor
James Key u Toro Rosso končí

James Key u Toro Rosso končí | foto: Scuderia Toro Rosso

Sdílejte článek



Šestačtyřicetiletý Key nastoupí k McLarenu na pozici technického ředitele. V týmu totiž rezignoval na funkci ředitele inženýringu Matt Morris, který by jedním z členů technického vedení týmu, který založil Eric Boullier. Ten ale tým kvůli špatným výkonům na trati opustil už po Velké ceně Rakouska.

Hlavní technický ředitel Tim Goss odešel v dubnu a Morris jej nyní následuje, zřejmě se objeví u Williamsu. Ve své pozici tak zůstává pouze šéf aerodynamiky Peter Prodromou, kterého McLaren získal před několika lety z Red Bullu.

Britský tým se snaží zjednodušit svou strukturu poté, co odešel Boullier. Andrea Stella byl jmenován ředitelem výkonnosti a bývalý šampion IndyCar Gil de Ferran se stal sportovním ředitelem.

img-responsive

McLaren potřebuje posílit svůj technický tým | foto: McLaren

McLaren příchod Keye brzy potvrdí, zatím jeho příchod nechce komentovat. Funkce technického ředitele u tohoto týmu neexistovala a tím v podstatě uznává, že předchozí struktura nefungovala. Loni se rozloučili s Hondou a přešli na silnější Renault, jenže se jim nepodařilo postavit tak kvalitní šasi, které v minulé sezóně patřilo ke špičce. Tento krok je přišel na přibližně 100 milionů dolarů, letos ale místo útoku na pódia ztrácejí přes 1,5 sekundy i na Red Bull se stejnou pohonnou jednotkou.

Toro Rosso, které po technické stránce vedl Key, si i přes přechod na Hondu zachovalo přibližně stejnou konkurenceschopnost a k japonskému výrobci se příští rok přidá také Red Bull.

img-responsive

Toro Rosso je konkurenceschopné i s Hondou, která se letos hodně zlepšila | foto: Red Bull Content Pool

McLaren teď bude s Red Bullem vyjednávat o možnosti nástupu Keye co nejdříve. Takto vysoce postavení lidé musí obvykle čekat šest měsíců až rok. Pokud se obě strany ale domluví, mohl by se ve Wokingu objevit dříve. Je však otázkou jestli Helmut Marko bude svolný poté, co jim McLaren v červnu odmítl poskytnout svého rezervního jezdce Landa Norrise na místo Brendona Hartleyho.

Key kdysi pracoval pro Jordan, následnickou Force Indii (1998 - 2010) či Sauber (2010 - 2012). V padoku je ceněný jako velmi schopný technický lídr. Před rokem měl blízko k podpisu smlouvy s Williamsem, místo toho se ale rozhodl prodloužit svou smlouvu s Red Bullem a zůstat u Toro Rosso.


Aktualizace: James Key je náš a ještě dlouho bude!

Toro Rosso vše popírá. Jeho šéf Franz Tost dnes odpoledne uvedl: "James Key má s týmem platnou dlouhodobou smlouvu. Její obsah je důvěrný, proto nebudeme žádné detaily komentovat."



Google+ Vytisknout

Diskuze: Morris končí, McLaren v Itálii ulovil technického ředitele. Toro Rosso to ale popírá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 27.07.2018 14:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 25 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez má důvod k úsměvům

Pérez prodlužuje kontrakt s Force Indií

Daniel Ricciardo a Max Verstappen těsně za sebou ve Velké ceně Ruska 2018

Marko si není jistý tím, zda úpravy aerodynamiky příští rok pomohou

Formuli 1 vládnou díky svým rozpočtům tři týmy, zbytek je bez šance na vítězství

„Nesmysl. Proč by nemělo jít ohlídat rozpočtové stropy?“ diví se šéf Toro Rosso

McLarenu svědčí spíše pomalé okruhy, na těch rychlých s dlouhými rovinkami kvůli neefektivní aerodynamice propadá

"Hodně se soustředíme na příští auto," potvrzuje sportovní šéf McLarenu. Jak tým funguje uvnitř?

Max Verstappen s motorem Renault pohánějící jeho Red Bull není spokojený

"Od Verstappena to není fér, když kritizuje pouze motor," hájí se technický ředitel Renaultu

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Japonska 2018

Massa vysvětluje, proč Ferrari v boji o titul opět selhává

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (20:00 - 21:00)
    • Kvalifikace (23:00 - 00:00)
  • Neděle

    • Závod (20:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Tým Ferrari v Maranello

Jak jsou vlastně týmové režie malicherné

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso o svém odchodu z F1: každý závod jako oslava, vozy stále miluje. Proč tedy končí?

  2. "Vandoorne je jedním z největších talentů Formule 1," tvrdí Alonso

  3. Williams potvrdil mladého Russella jako svého jezdce pro sezónu 2019

  4. "Hodně se soustředíme na příští auto," potvrzuje sportovní šéf McLarenu. Jak tým funguje uvnitř?

  5. "Od Verstappena to není fér, když kritizuje pouze motor," hájí se technický ředitel Renaultu

  6. VIDEO: Hory v Coloradu, jemný písek v Miami - po USA se s vozem F1 prohání Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud