Räikkönen je už pripravený na Kanadu

BŽ, 1. června 2013, 14:09 Google+

Podľa Kimiho Räikkönena nie je kvalifikácia v Montreale až taká dôležitá, ako v Monaku.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 03.06. 10:55) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Aké sú Vaše pocity po Monaku?
Kimi Räikkönen:
“V nedeľu to bol v Monaku zlý výsledok, to je jasné každému, kto to videl. Mohlo to byť dokonca horšie, ale mohlo to byť aj oveľa lepšie. Vyšli sme z toho s jedným bodom, takže aspoň nejaká útecha potom, ako sme stratili piate miesto, ale veľa spokojnosti to neprinieslo. Auto sme mali dobre pripravené na kvalifikáciu aj na preteky.

Ešte stále nám niekedy chýba trochu rýchlosti v kvalifikácii, ale naše pretekové tempo bolo dobré, aj keď nie také, aké by ste chceli, keď jazdíte za pomalšími autami, ako sme to videli v Monaku. Nevieme, ako sa bude auto správať v Montreale – čoskoro budeme poznať odpoveď – ale teraz nevidím dôvod, prečo by sme nemohli byť znovu konkurencieschopní.“

To bol celkom boj, čo ste predvádzali na konci pretekov...
KR: „S čerstvými pneumatikami to bolo trochu iné. Nemali sme sa vôbec ocitnúť na takej pozícii, ale nakoniec bolo dobré, že sme mali na konci aspoň jeden bod.“

Boli ste po pretekoch frustrovaný?
KR:
„Nikto nechce stratiť toľko veľa bodov kvôli inému pilotovi, ale za tým je už koniec. Monako je už len vzdialenou spomienkou a ja som pripravený na Kanadu.“

Aký máte názor na Veľkú cenu Kanady?
KR: „Už som tam vyhral, bolo to fajn, ale už som tam zažil aj nepríjemnosti. Veľakrát boli kanadské preteky len lotériou, záleží na okolnostiach, ktoré sa tam môžu vyskytnúť a ovplyvniť preteky.

Môže sa radikálne meniť počasie, niekedy nepracujú pneumatiky tak ako predpokladáme, alebo do Vás niekto narazí vo chvíli, keď čakáte na semafore na červenú (naráža na rok 2008, kedy ho na konci boxovej uličky zasiahol zozadu Lewis Hamilton, ktorý nezaregistroval červenú na semafore). Ale ako miesto sa mi Montreal vždy páčil. Je to jedno z najkrajších miest, ktoré počas roku navštívime.“

kimi
(foto: Lotus F1 Team)

Čo potrebujete na dobrý výsledok v Kanade?
KR: „Dobré auto. Tak ako na každom okruhu musíte mať tiež všetko nastavené správne. Musíte mať dobre vyvážené šasi a nemôžete zbytočne preťažovať brzdy, pretože je tam dosť úsekov, ktoré vyžadujú agresívne brzdenie. Je to niečo, čo mám rád, typ okruhu, ktorý sa jazdí štýlom stop & go.“

Je Montreal okruhom, kde zohráva kvalifikácia kľúčovú úlohu?
KR: „Kvalifikácia je dôležitá na každom okruhu, ale tu nie je taká rozhodujúca, ako v Monaku. Predbiehanie tu nie je jednoduché, ale sú tu naň vhodné jedno - dve miesta.“

A čo šampionát po tom, ako ste trochu zaostali za Sebastianom Vettelom?
KR: „Určite sme na vedúcu pozíciu v Monaku stratili, ale ešte nie je koniec. Máme v tejto sezóne za sebou ešte málo pretekov a 21 bodov nie je veľa na to, aby sme ten rozdiel zotreli, najmä ak by mal niekde Sebastian zlý víkend. Najdôležitejšie je, aby sme sa dostali na svoju pretekovú úroveň spred Monaka, aby sa veci správne vyvíjali čo najrýchlejšie.“

Vytisknout

Diskuze: Räikkönen je už pripravený na Kanadu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 03.06.2013 10:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Dominic Harlow

Exkluzivně s Harlowem: Jaký vliv mají na výkonnost vozu odchylky v deformaci…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud