Allison o první testu v Jerezu a nových pneumatikách, je v dobrém rozpoložení

iM2, 12. února 2013, 02:28 Google+

Poté, co nový Lotus E21 absolvoval první testy na dráze, technický ředitel stáje, James Allison, promluvil jak na tom tým je a co se bude dít v budoucnu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 12.02. 17:28) Napište svůj názor
Allison, James

Allison, James | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Jak užitečný byl první týden testů v Jerezu?
Zimní testy jsou nesmírně drahocenné. Máme jen 12 dní na odzkoušení velmi komplexního auta. 12 dní na to, abychom se ujistili, že auto i tým budou připraveni až přijedeme do Melbourne.

Jerez týmům nabízí čtyři dny garantovaného dobrého počasí a náročnou trať, která vyzkouší auto jak po stránce spolehlivosti tak i po stránce výkonnosti. První test opouštíme v dobré náladě, když jsme se dozvěděli, že E21 vypadá konkurenceschopně a rozumně spolehlivě.

Jaké jsou první poznatky ohledně gum Pirelli pro rok 2013?
Pirelli změnilo jak vnitřní konstrukci gum tak i směs běhounů gum. V minulosti se snažili zlepšit schopnost gum zvládat brždění a zatížení v zatáčkách současně, pak se snažili zaručit vzrušující závody pomocí měkčích směsí gum, které během používání nabízely rapidní degradaci časů na kolo.

Co jsme zatím mohli vidět, tak konstrukční změny jsou užitečné a my přizpůsobíme náš setup, abychom z nich dostali co nejvíc. Co se týče výběru směsí, tak jsme spokojeni se směrem, kterým se Pirelli ubírá a výzvou pro nás zůstává, jak z gum vytěžit více než konkurence.


James Allison se šéfem Lotusu, Ericem Boullierem, při představení loňského monopostu

Teď je za námi první test, co na tým čeká?
Hlavním bodem aktivity mezi přítomností a Melbourne je postavit dostatek zásob, abychom mohli jít závodit. Zde v Jerezu jsme používali pouze jedno šasi, ale za měsíc budeme potřebovat mít přpraveny čtyři. Převodovky, zavěšení, karosérie a tisíce malých částí, to vše budeme muset mít, abychom mohli začít závodit.

Ve stejném čase budeme zuřivě budovat klíčový set upgradů pro Melbourne, díky kterému zůstaneme konkurenceschopní. Zatímco lidé v továrně budou na tomto pracovat, cestující část týmu se zúčastní dvou zbývajících testů. Budou auto zkoušet tak tvrdě jak jen to bude možné, aby se ujistili, že jsme zesílili jeho přednosti a minimalizovali jeho slabiny předtím, než ho použijeme naostro. 

Auto v Jerezu vloni vypadalo dobře, ale pak tým musel přestat s testy po půl dni v Barceloně. Máte nějaké obavy před testy v Katalánsku?
Vloni jsme měli problém, protože jsme špatně navrhli jednu spáru. Vytvořili jsme vzpěru zavěšení, která byla schopná odolat zatížení, pokud by byla udělána absolutně perfektně. Nicméně styl toho spojení bylo velmi těžké udělat dostatečně přesně na to, abyste dostali opakovatelný výkon z každého šasi. V Jerezu jsme jeli s šasi 01 a spára zavěšení v šasi byla dostatečně dobrá na to, aby zvládla zatížení.

V Barceloně jsme jeli s šasi 02 a spára zde byla udělána trochu jinak. Nebyla schopna vydržet zatížení, a tak konstantně selhávala. Jakmile jsme zjistili náš omyl, ihned jsme změnili tu spáru tak, že byla schopna vydržet potřebné zatížení bez nějakých problémů na každém šasi. Na E21 jsme této oblasti věnovali zvláštní pozornost, takže neočekáváme opakování nějakého drama. 

Vytisknout

Diskuze: Allison o první testu v Jerezu a nových pneumatikách, je v dobrém rozpoložení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 12.02.2013 17:28 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Caterham

Caterham hledá vhodné místo pro Kovalainena

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud