Renault vysvětluje zastavení Grosjeana a Vettela ve Valencii, safety-car za ně nemohl

Petr Hlawiczka, 29. června 2012, 06:20 Google+

Zástupce generálního ředitele společnosti Renault Sport F1 - Rob White - hovoří o příčinách zastavení Red Bullu RB8 Sebastiana Vettela a Lotusu E20 Romaina Grosjeana a o tom, jaká opatření přijmou před dalším závodem v Silverstone.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 29.06. 17:53) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Jaký problém měly vozy Red Bullu a Lotusu během Velké ceny Evropy?
Rob White: Na Sebastianově i Romainově voze selhal alternátor, který převádí mechanickou energii v elektrickou a napájí motor a pomocné systémy. V obou případech porucha přerušila dodávku elektřiny, což vedlo k tomu, že se motor velmi rychle vypnut a auto na dráze zastavilo.

Zdá se, že se oba alternátory přehřály. Důkladně jsme už zkontrolovali všechny části a zdá se, že tam nebyly zřejmé důvody pro selhání, proto provádíme další testy na dynamometru ve Viry, abychom napodobily podmínky a znovu si ověřili naše závěry.

Souvisely ty poruchy s částí za safety-carem?
RW: Ne. Máme příznaky toho, že se alternátor na Sebastianově voze přehříval před výjezdem safety-caru, ale pomalé rychlosti prodloužily jeho předpokládanou životnost. Když se Sebastian vrátil k závodní rychlosti, problém se znovu objevil a výsledek je dále dobře známý.

U Romaina se problém objevil velmi náhle, několik kol po odvolání safety-caru.

Měli jste někdy dříve takový problém?
RB: U Lotusu se to nikdy nestalo. Měli jsme jeden problém u Red Bullu během zimního testování, ale to bylo dáno tím, že jsme tlačili vůz a motor k absolutnímu limitu, abychom věděli, jak daleko můžeme zajít. Jakmile se jednou objevily příznaky problémů, dávali jsme si při nastavení větší pozor.

Jeden problém jsme měli na voze Vitalije Petrova v Monaku, ale prošetřili jsme ho a zjistili jsme, že alternátor měl najeto přes 4 000 km a měl brzy projít údržbou. V důsledku toho jsme podstatně snížili čas mezi servisními intervaly. Měli jsme za to, že to bylo dostatečné opatření.

Byly ty dva na konci své životnosti?
RW: Ne, ve skutečnosti to byly zcela nové díly, což poukazuje na to, že se mohlo jednat o problém s určitou dávkou alternátorů. Oba na dynamometrech ve Viry urazily zhruba 400 km, dokončily třetí trénink a kvalifikaci bez jakýchkoliv potíží, a pak najednou v závodu selhaly. Oba měly na kontě méně než 1 000 km.

renault
U Vettelova i Grosjeanova motoru ve Valencii selhal alternátor (foto: Renault Sport F1)

Jedná se o součástku, kterou sestavuje Renault?
RW: Ano, jedná se o součástku Renaultu. Využíváme pro vnitřní části různé dodavatele, ale alternátory sestavujeme my, takže jsme zodpovědní za jejich integritu. Nyní spolupracujeme se všemi dodavateli, abychom se ujistili, že zjistíme příčinu problému a že se to již znovu nestane.

Jaká proti- či bezpečnostní opatření hodláte nyní zavést?
RW: Zkoumáme několik řešení. Prvním z nich je pro všechny naše klienty v Silverstone použít jinou dávku alternátorů nebo mírně upravený návrh. Také zvažujeme návrat ke starší specifikaci alternátorů z roku 2011.

Pak spolupracujeme se všemi našimi partnerskými týmy na možném zavedení mechanických a chladicích řešení nebo na změně několika nastavení akceleračních map, aby při chodu nebyl tak zatěžován.

Všechno to budeme před Silverstone vyhodnocovat, po pátečních jízdách navíc vše prozkoumáme a uvidíme, jaká další opatření bychom mohli přijmout.

Vytisknout

Diskuze: Renault vysvětluje zastavení Grosjeana a Vettela ve Valencii, safety-car za ně nemohl

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 29.06.2012 17:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Schumacher, Michael

Schumacher navštívil Prahu, chce pomáhat zachraňovat životy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud