Renault vysvětluje zastavení Grosjeana a Vettela ve Valencii, safety-car za ně nemohl

Petr Hlawiczka, 29. června 2012, 06:20 Google+

Zástupce generálního ředitele společnosti Renault Sport F1 - Rob White - hovoří o příčinách zastavení Red Bullu RB8 Sebastiana Vettela a Lotusu E20 Romaina Grosjeana a o tom, jaká opatření přijmou před dalším závodem v Silverstone.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 29.06. 17:53) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Jaký problém měly vozy Red Bullu a Lotusu během Velké ceny Evropy?
Rob White: Na Sebastianově i Romainově voze selhal alternátor, který převádí mechanickou energii v elektrickou a napájí motor a pomocné systémy. V obou případech porucha přerušila dodávku elektřiny, což vedlo k tomu, že se motor velmi rychle vypnut a auto na dráze zastavilo.

Zdá se, že se oba alternátory přehřály. Důkladně jsme už zkontrolovali všechny části a zdá se, že tam nebyly zřejmé důvody pro selhání, proto provádíme další testy na dynamometru ve Viry, abychom napodobily podmínky a znovu si ověřili naše závěry.

Souvisely ty poruchy s částí za safety-carem?
RW: Ne. Máme příznaky toho, že se alternátor na Sebastianově voze přehříval před výjezdem safety-caru, ale pomalé rychlosti prodloužily jeho předpokládanou životnost. Když se Sebastian vrátil k závodní rychlosti, problém se znovu objevil a výsledek je dále dobře známý.

U Romaina se problém objevil velmi náhle, několik kol po odvolání safety-caru.

Měli jste někdy dříve takový problém?
RB: U Lotusu se to nikdy nestalo. Měli jsme jeden problém u Red Bullu během zimního testování, ale to bylo dáno tím, že jsme tlačili vůz a motor k absolutnímu limitu, abychom věděli, jak daleko můžeme zajít. Jakmile se jednou objevily příznaky problémů, dávali jsme si při nastavení větší pozor.

Jeden problém jsme měli na voze Vitalije Petrova v Monaku, ale prošetřili jsme ho a zjistili jsme, že alternátor měl najeto přes 4 000 km a měl brzy projít údržbou. V důsledku toho jsme podstatně snížili čas mezi servisními intervaly. Měli jsme za to, že to bylo dostatečné opatření.

Byly ty dva na konci své životnosti?
RW: Ne, ve skutečnosti to byly zcela nové díly, což poukazuje na to, že se mohlo jednat o problém s určitou dávkou alternátorů. Oba na dynamometrech ve Viry urazily zhruba 400 km, dokončily třetí trénink a kvalifikaci bez jakýchkoliv potíží, a pak najednou v závodu selhaly. Oba měly na kontě méně než 1 000 km.

renault
U Vettelova i Grosjeanova motoru ve Valencii selhal alternátor (foto: Renault Sport F1)

Jedná se o součástku, kterou sestavuje Renault?
RW: Ano, jedná se o součástku Renaultu. Využíváme pro vnitřní části různé dodavatele, ale alternátory sestavujeme my, takže jsme zodpovědní za jejich integritu. Nyní spolupracujeme se všemi dodavateli, abychom se ujistili, že zjistíme příčinu problému a že se to již znovu nestane.

Jaká proti- či bezpečnostní opatření hodláte nyní zavést?
RW: Zkoumáme několik řešení. Prvním z nich je pro všechny naše klienty v Silverstone použít jinou dávku alternátorů nebo mírně upravený návrh. Také zvažujeme návrat ke starší specifikaci alternátorů z roku 2011.

Pak spolupracujeme se všemi našimi partnerskými týmy na možném zavedení mechanických a chladicích řešení nebo na změně několika nastavení akceleračních map, aby při chodu nebyl tak zatěžován.

Všechno to budeme před Silverstone vyhodnocovat, po pátečních jízdách navíc vše prozkoumáme a uvidíme, jaká další opatření bychom mohli přijmout.

Vytisknout

Diskuze: Renault vysvětluje zastavení Grosjeana a Vettela ve Valencii, safety-car za ně nemohl

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 29.06.2012 17:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Schumacher, Michael

Schumacher navštívil Prahu, chce pomáhat zachraňovat životy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud