K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Nehody na konci startovní rovinky jsou obvyklé. Räikkönen a Verstapen se na viníkovi shodli

Robert RoBertino Pavelka, 15. května 2017, 11:40 Google+

Říká se, že kritickým bodem, možná tím největším, je první zatáčka po startu. Brzdy ještě nemají optimální teplotu, ani pneumatiky i přes intenzivní kličkování nejsou dokonale zahřáté. Stačí být o něco více ambiciózní a malér je na světě.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 15.05. 22:28) Napište svůj názor
Kimi Räikkönen v Barceloně stejně jako Verstappen daleko nedojel

Kimi Räikkönen v Barceloně stejně jako Verstappen daleko nedojel | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Vypočítávat tu postartovní kolize, kterých jsme za léta existence Formule 1 prožili víc než dost, by vydalo na hodně tlustou publikaci. Nakonec podobná situace vedla v Monze 1978 k havárii, z níž vyšel Ronnie Peterson s mnohonásobnými zlomeninami obou nohou. Už jinou věcí je, jak se situace vyvíjela v nemocnici - všem fanouškům F1 je velice dobře známo, že sympatický Švéd ráno po nehodě skonal na tukovou embolii.

Namátkou mě napadají strkanice v Long Beach, kde v roce 1977 vypochodoval z trati James Hunt, o dva roky později Patrick Tambay doslova "skočil" na záda Laudovi. Eldorádem pro tyto záležitosti je také Monako a pověstná Ste. Dévote. Je potřeba nějak zvlášť vypichovat letecký den Dereka Dalyho v roce 1980? Případě dvojí opakování startu v Rakousku 1987, kdy si asi piloti chtěli dát repete, případně Wurzovo "válení sudů" v Kanadě 1998. A tak bychom mohli jít od případu k případu... Pochopitelně když se něco semele v zadní části startovního pole, nikdy to tak nezvýší úroveň diskusních příspěvků jako v případě, že si v první zatáčce neporozumí špička. A to se právě stalo v Barceloně.

Zajímavé je, že dva postižení, ačkoliv pro ně závod skončil po vzájemném kontaktu, našli shodnou řeč a o viníkovi mají jasno. Situace je ještě v čerstvé paměti - Räikkönen byl v zatáčce 1 s Verstappenem po levém boku, když ho trefil do zadního kola Bottas, pokoušející se prodrat se na vnitřním okraji. Onen kontakt Kimiho lehounce rozhodil, následoval mírný pohyb doleva a srážka s Verstappenem. 

img-responsive

Max Verstappen a Kimi Räikkönen se na viníkovi nehody shodli (ilustrační foto) | foto: Red Bull Content Pool

"Všechno začalo, když mě trefil do pravého zadního kola. Docela maličko jsem poskočil a v takovém případě už nemáte šanci jakkoli vůz kontrolovat. Srazili jsme se s Maxem, ale prapůvod všeho byl v tom prvním doteku. Co jsem mohli dělat? Odstartoval jsem dobře, držel Bottase za sebou po část rovinky, byl jsem před ním, pak přišel ten dotek a závod pro mě skončil," popisuje nehodu Kimi Räikkönen.

"Zcela jasně lze vidět, jak k tomu všemu došlo. Valtteri trefil Kimiho, potom bylo pochopitelně pro něj hodně těžké vůz ovládat, takže narazil do mě. Do zatáčky se tři vozy mohou vejít, i když je to vždy velmi těsné. Byla to nešťastná shoda okolností. Když jste na vnější straně, je vám jasné, že to bude o něco složitější. Snažil jsem se nechat ostatním prostor, ale pak do mě Kimiho ferrari narazilo. Je to ale součást závodění," vyjádřil se ke stejnému problému Verstappen.

img-responsive

Bottas vidí kolizi jen jako důsledek lehkého doteku | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Rozhodně v tom nebyl úmysl, je škoda, že jsme kolidovali. Ale byl to opravdu jen docela malý dotek," podstatně stručněji okomentoval celou situaci Bottas. Sportovní komisaři celou situaci zkoumali, ale posléze vydali rozhodnutí, že žádné tresty za tento incident nebudou uděleny. Nakonec závod nedokončil ani jeden z účastníků kolize, protože Bottasovi selhal v 38. kole motor.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nehody na konci startovní rovinky jsou obvyklé. Räikkönen a Verstapen se na viníkovi shodli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 15.05.2017 22:28 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrnando Alonso po vítězství v Le Mans s ostatními jezdci Toyoty

Alonso se dočkal vítězství, s Buemim a Nakajimou dovedli Toyotu k vítězství Le Mans + VIDEO

Lewis Hamilton po Velké ceně Kanady moc důvodů k radosti neměl

"Mercedes už nemá to nejlepší auto, ale pochybovat o titulu by bylo známkou slabosti"

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL33 v Kanadě

Boullier vysvětluje, proč se McLaren chce i nadále soustředit na vývoj letošního vozu

Renault získává posily, v budoucnu chce útočit na titul

Renault získává Harmana - odborníka Mercedesu pro integraci pohonného ústrojí do vozu

Fernando Alonso zkouší různé výzvy

"Brown je správný šéf, u Ferrari mi závodění v Le Mans nechtěli dovolit," odhaluje Alonso

Max Verstappen zvládl víkend v Montrealu bez chyb

Verstappen umlčel "hloupou kritiku," Marko vyzdvihuje i rychlost Red Bullu v Kanadě

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (16:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Force India a problémové umístění startovních čísel

Zmatek kolem velikosti startovních čísel u Force Indie. Kolik to tým stálo?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jednodušší aerodynamika - jak se změní pravidla v roce 2019? + VIDEO

  2. Čtyřikrát druhý, to Fina žere: "Musíme se zlepšit." Jeho šéf volí podstatně ostřejší slova

  3. Renault vysílá Red Bullu jasný signál: "Do Rakouska na vaše rozhodnutí čekat nemůžeme"

  4. Zakázaná dohoda? FIA na žádost týmů prošetřovala předjetí Ocona Hamiltonem v Monaku

  5. Mercedes o potížích v Kanadě: Hamiltonův motor a nedostatek hyper-měkkých pneumatik

  6. "Mercedes už nemá to nejlepší auto, ale pochybovat o titulu by bylo známkou slabosti"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud