Zmatek kolem velikosti startovních čísel u Force Indie. Kolik to tým stálo?

Robert RoBertino Pavelka, 15. května 2017, 11:00 Google+

Loni dosáhl tým Force India svého nejlepšího výsledku v existenci - čtvrté místo v Poháru konstruktérů pro malou stáj bylo velkou výzvou. Přestože mnozí tvrdili, že se nepodaří obhájit tento výsledek, zatím se Mallyův tým drží. Snad i proto si vytváří menší problémy jinde.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Force India a problémové umístění startovních čísel

Force India a problémové umístění startovních čísel | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Ve Španělsku mohly v "růžové zóně" (jeden z titulů podle nově zbarvených vozů) vypuknout patřičné oslavy. Zisk 22 bodů a upevnění průběžného čtvrtého místa v klasifikaci Poháru konstruktérů bylo určitě důvodem k radosti. Méně už asi potěšila vedení Force Indie pokuta, kterou jí udělili odpovědní pracovníci FIA, protože tým nedodržel nový výklad sportovních předpisů, které vešly v platnost právě před španělskou Grand Prix.

Podle nich měly být právě od tohoto závodu na vozech větší startovní čísla, aby byla dobře viditelná zepředu, dále pak na boku společně s možností nové jmenovky v třípísmenném provedení, jak se objevují nejčastěji na signalizačních tabulích a televizní grafice. 

Force India si ale na svých vozech ponechala jen startovní číslo na horní části příďového segmentu. Zajímavé ovšem je, že takovým provedením prošla přejímkou a nikdo nic nenamítal. Problémy se objevily až po závodě, kdy byla týmu udělena pokuta 25 000 eur kvůli nedodržení nového nařízení. Stewardi ovšem zároveň uvedli, že trest je podmínečný na dobu 12 měsíců z toho důvodu, že před závodem nikdo nenařídil opravdu daného stavu. Tým navíc uvedl, že v této věci hodlá si FIA bezproblémově spolupracovat, aby byla situace co nejdřív napravena.

img-responsive

Z tohoto pohledu žádné startovní číslo opravdu nevidíme | foto: Sahara Force India

"Pochopitelně jsme si mysleli, že je všechno v pořádku. Představili jsme FIA návrh našeho vozu během závodu v Soči a nikdo nic nenamítal. Číslo na našich vozech se nikam neposunulo, jen se změnila jeho velikost podle požadavků FIA a Charlie Whitinga. Sportovní řády říkají, že číslo na přední části vozu musí být jasně viditelné. Pokud tedy stojíte čelem k vozu a on kolem vás projede, měli byste ho zaregistrovat. Pokud tedy v našem případě není číslo řádně ze všech úhlů viditelné, postaráme se o to, aby to bylo vyřešeno," vyjádřil se k situaci pro server motorsport.com sportovní ředitel Andy Stevenson.

"Je to mírně zmatené, mysleli jsme si, že jednáme v souladu s pravidly, protože s námi o tom nikdo nemluvil, až po závodě. Odpovědní komisaři kontrolovali vozy ve čtvrtek. Nové nařízení bylo vydáno, ale nejspíš nebylo tak docela vypovídající, ale jsme rádi, že už víme co a jak. Nehlídali jsme, jak stewardi jednají u jiných týmů. Ostatně i jiné týmy mají číslo na stejném místě, ale jak to vypadá, my jsme byli jediní, jímž to bylo vytčeno," pokračuje Stevenson.

img-responsive

Esteban Ocon v Bahrajnu... | foto: Sahara Force India

img-responsive

... a Sergio Pérez v Barceloně. Číslo na boku vidět je, ale pouze z určitého úhlu | foto: Sahara Force India

Určitě někoho napadne, že problémem může být i umístění čísel v zadní části vozu. Většina týmů využila pro jeho prezentaci tolik diskutovanou "žraločí ploutev", ovšem Force India zvolila vrchní stranu bočnic, takže z určité úrovně číslo nemusí být vidět vůbec nebo jen velice obtížně. Ovšem tuto oblast předpisy FIA detailně neřeší.

"Ze strany FIA jsme byli požádáni, aby na bocích bylo uvedeno startovní číslo nebo zkratka jména pilota (TLA). Ovšem to je jenom žádost, nikoli pravidlo. Byla to naše dobrá vůle, že jsme tam umístili číslo, protože je pak jasně viditelné z výše umístěných kamer a nebo z leteckých záběrů. Na »žraločí ploutev« jsme ho neumístili kvůli sponzorské smlouvě. A pokud se nijak pravidla v této oblasti nezměnila, nemůžeme s nimi být v rozporu. My čísla změnili v zájmu motorsportu. Navíc jsme tento víkend hodně natáčeli a tyto záběry nám umožní se k nim vrátit a prohlédnout si všechno řádně ze všech úhlů. Nechceme dělat žádné potíže, ale znovu opakuji, že nám nikdo až do neděle po závodě nic nevytýkal - všichni vypadali, že jsou spokojeni," uzavírá Stevenson.

Možná je to jen velká bublina, nafouknutá kolem drobného nedostatku, žabomyší spory, napadne mnohé ze čtenářů. Ale z historie Formule 1 známe podobně "malé" prohřešky, které by mohly vést k citelnějším trestům. 

Vytisknout

Diskuze: Zmatek kolem velikosti startovních čísel u Force Indie. Kolik to tým stálo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel bojoval statečně, ale na Hamiltona nestačil

PROHLÁŠENÍ týmů po Grand Prix Španělska

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud