Proto se pro Spa-Francorchamps a Monzu chytají softwarové a hardwarové aktualizace, což potvrdil šéf motorářského oddělení Rémi Taffin. V současné době se Renault nachází v součtu výsledků v oblasti pohonných jednotek na třetím místě - Mercedes dosud nasbíral 499 bodů, Ferrari 352 bodů a Renault (včetně TAG Heuer) 249 bodů. Všechny značky obhospodařují tři týmy, poslední Honda s 11 body pouze McLaren.
"Ve Spa a na Monze uvidíte nové aktualizace v oblasti softwarové a hardwarové. Monza pro nás bude znamenat určitou referenční hodnotu, protože nám může poskytnout jasný obraz o postavení motorů. Dostat se na zmíněných dvou závodech do TOP10 by bylo dobrým výsledkem, protože obě trati jsou velice rychlé. Po Monze přijdou další závody a události. Budoucí dva měsíce budou pro konečný výsledek ročníku 2017 hodně důležité," podotýká Taffin.
Co je podle šéfa motorové sekce momentálně důležité, to je maximální soustředění na dobrou spolehlivost po zbytek sezóny, což by mělo dovést Renault ke splnění cíle, kterým je získat čtvrté místo v Poháru konstruktérů.
"Víme, že na startovním roštu nejsme nejrychlejší, ale v týmové oblasti naznačujeme, že jsme schopni se být v nejlepší trojce. Kvalifikační tempo mezi Velkou Británií a Maďarskem bylo velmi dobré a prokázalo naší schopnost usilovat o post čtvrtého nejlepšího týmu. Což je doklad našeho budování a zlepšování závodní rychlosti. Pramení to z všeobecné vyrovnanosti, musíme teď dosáhnout spolehlivosti a odpovídajícího počtu závodních kilometrů, to je oblast, které momentálně musíme věnovat největší pozornost. Máme dobrý trend a postupně budeme navyšovat výkon jak z hlediska aerodynamiky, tak i motoru. Budeme doufat, že se to v dalších závodech projeví," pokračuje Taffin.
Spa-Francorchamps a Monza jsou okruhy, kde je výkon rozhodující, nicméně Taffin je nadále přesvědčen, že Renault, momentálně figurující na osmé příčce Poháru konstruktérů, bude pokračovat ve vzestupných výkonech a tím pádem se i posune vzhůru.
"Máme potenciál pro dobré výsledky. Během několika posledních závodů se našim vozům dobře dařilo a nevidím důvod, proč bychom ve Spa v tomto trendu neměli pokračovat. Ano, je to okruh náročný na výkon pohonné jednotky, protože kolem 67 % jednoho kola jedete na plný plyn. Ovšem máme piloty, kteří výborně jezdí, šasi, které funguje a fungující motor: takže vše se pohybuje správným směrem," dodává Taffin.