Wolff varuje nové majitele: Formule 1 není "beta test"! V jaké oblasti by provedl změny?

Robert RoBertino Pavelka, 26. ledna 2017, 13:20 Google+

Formule 1 má nové majitele a stále častěji se objevují smělé prognózy, jak bude nový model závodů lepší a přístupnější divákům. Ne všichni jsou ale dravým nástupem Liberty Media nadšeni, dokonce varují, aby zmíněné snahy nebyly nakonec medvědí službou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toto Wolff hovoří o možném potenciálu F1

Toto Wolff hovoří o možném potenciálu F1 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Šéf Mercedesu Toto Wolff uvedl, že by noví majitelé v čele s Liberty Media neměli spěchat s experimenty a kompletními změnami pravidel ve snaze přitáhnout diváky. Už padl i termín, že by každý závod měl být jako "Super Bowl", Wolff se spíš zasazuje, aby podobné pokusy byly velice dobře zváženy - Formule 1 se kvůli snaze o zachování popularity nesmí odcizit nejvěrnějšímu jádru příznivců.

"Je třeba si uvědomit, že Formule 1 je technický sport, takže tu vždy bude polarizace. Bude existovat skupina lidí, kteří ji budou nenávidět stejně jako opozice, která ji bude milovat. To je naprosto v pořádku. Jedna věc je ale naprosto jasná - nemůžeme si dovolit žádné beta testy. Nesmíme naše věrné fanoušky odstavit jen kvůli novým předpisům, aniž bychom je pořádně prověřili. Bude třeba je odpovědně a vědecky prozkoumat a ověřit si, co funguje v jiných sportech a dalších zábavních platformách, pak vše zkombinujeme a tak vytvoříme silný základ pro F1," vyslovil svůj názor Wolff.

Jak se zdá, v tomto směru najde šéf Mercedesu spřízněnou duši v Rossu Brawnovi, který se na podobné bázi vyjádřil poté, co Liberty Media definitivně převzala F1. I on chce analyzovat slabé stránky F1, konzultace s fanoušky a pracovními skupinami, kteří budou mít možnost se vyjádřit k pravidlům předtím, než budou schválena.

img-responsive

Stane se z F1 digitální produkt? | foto: McLaren

Ještě není pozdě

Wolff se rovněž nedomnívá, že by Formule 1 byla totálně rozložená - ačkoli je co zlepšovat a napravovat, pořád ještě existuje velká část příznivců, kteří jsou jí věrní a ochotní se za ni postavit.

"Vzhledem k tomu, co jsme v posledních sezónách dokázali jako tým, se diváci projevili pozitivním způsbem. Při několika posledních závodech jsme v určitých oblastech měli rekordní sledovanost, co se týče televizních diváků. O Formuli 1 se hovořilo ne vždy v dobrém, ve skutečnosti jsme postupovali docela slušně a s úspěchy na trhu. Nesmíme o našem sportu mluvit jako o zničeném. Existují způsoby, jak ho optimalizovat stejně jako existují oblasti, ve kterých máme velký dluh a je co dohánět - například v digitálním prostředí a v oblasti sociálních médií. Ale musíme jim porozumět," pokračuje Wolff.

Sociální sítě

Liberty Media právě hodlá více využívat digitální platformy a sociální sítě; má to být jedna z klíčových oblastí pro růst zájmu v následujících letech. Wolff se však domnívá, že tato problematika není zdaleka tak jednoduchá, jak se na první pohled zdá. Bernie Ecclestone byl ohledně digitálních platforem dlouhodobě skeptický stran příjmů z nich. Wolff se rovněž domnívá, že by pro Formuli 1 nemělo žádný smysl, kdyby byla k dispozici kompletně on-line zdarma.

img-responsive

Wolff nechce být nostalgický, ale právě historie tvoří nedílnou součást každého sportu | foto: Williams F1 Team

"Sociální média jsou velmi důležitá jako marketingový nástroj k zapojení našich diváků - a to jak pro stávající i budoucí. Ale v televizních stanicích přenášejících dlouhodobě náš sport máme věrné partnery, které tak pomáhají týmům. V digitálním světě není možné udělat nabídku zdarma. Může jít o marketingový nástroj, ale ne jako stříbrnou kulku, která vyřeší všechny problémy. Konec Ecclestoneovy éry je zásadní záležitostí. Proto jsem zvědav - a plný optimismu - co přinese budoucnost. Jedna věc je ale zcela jasná - kola se točí hodně rychle a včerejší novinky už dnes nikoho nezajímají. Musíme se soustředit na budoucnost a nebýt ohledně minulosti příliš nostalgičtí. Náš sport má velkou příležitost se rozrůstat víc a víc a všichni z toho můžeme těžit, proto je třeba být v tomto směru maximálně aktivní," dodává Wolff.

Vytisknout

Diskuze: Wolff varuje nové majitele: Formule 1 není "beta test"! V jaké oblasti by provedl změny?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rob Smedley naznačuje plány týmu Williams

Smedley označil Williams za svou srdeční záležitost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud