Hornera k tomu nejspíš vedla neblahá skutečnost z druhého pátečního tréninku v ázerbájdžánském Baku. Druhý pilot rakouské stáje Pierre Gasly byl penalizován a do nedělní Grand Prix musel startovat z boxové uličky. Důvodem byla ignorace nařízení komisařů zajet k povinnému převážení.
Tým Gaslyho požádal, aby v nájezdu do boxů byl hodně agresivní, protože mechanici si chtěli vyzkoušet double pit-stop. Francouz přitom nejspíš dobře nesledoval signalizační tabuli, která mu přikazovala zajet k povinnému vážení. Šéf Red Bullu Horner byl trestem velice rozčilen, takže podal podnět na změnu zavedených trestů závodnímu řediteli FIA Rossu Brawnovi během schůzky týmu.
„Pochopitelně, on vidí pokyn a je to nakonec v jeho kompetenci, ale v tu chvíli jsme se soustředili na nácvik dvojitého pit-stopu. Chtěl si vyzkoušet hraniční nájezd do boxů, který je tu poněkud odlišný, přitom nejspíš přehlédl pokyn. Soustředili jsme se na dvojitou zastávku s Maxem, což byl jeden z dalších důvodů,“ vysvětluje Horner.
Problémy s nedostatky při vážení už byly i v dávné minulosti, maně se nabízejí hodně letité případy například z Grand Prix Rakouska 1976, tak brazilského závodu v roce 1983. Tresty ale byly odlišné – zatímco v prvním případě John Watson na Penske pouze přišel o právě zajetý čas, v druhém případě nebyl Andrea de Cesaris (Alfa Romeo) za vynechání vážící procedury vůbec puštěn na start.
„Myslím, že všichni se na setkání týmů s Rossem Brawnem shodli, že trest za páteční prohřešek ovlivní zbytek víkendu. Pravidlo by se mělo zrevidovat, protože si myslím, že je to dost kruté za opomenutí procedury, které nebylo vědomé. Kdyby měl vůz 50 kg pod limitem, tak bude trest stejný. Jenže srovnávat to opravdu nelze,“ dodává Horner.