Interview s Davidem Coulthardem

Karel Bařina, 25. února 2006, 14:28 Google+

Skotský pilot stáje Red Bull, vítěz třinácti závodů Formule 1, poskytl redakci Auto News Network exkluzivní rozhovor během posledních předsezónních testů v Barceloně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Coulthard, David

Coulthard, David | foto: www.auto-news.cz

Sdílejte článek

Jak jdou testy, jaké máš pocity?
Měli jsme pomalý začátek kvůli problémům s chlazením, ale ale dnes už nemáme s motorem žádný problém a jde to dobře.

Takže sezóna může začít úspěšně?
V této chvíli raději nic neodhaduji, ale doufám.

Kdo myslíš, že bude nejbližším soupeřem vašeho týmu?
Myslím, že vpředu jsou teď rozhodně Renault, Honda a McLaren. Těžko říct, jak jsme na tom my v porovnání s Ferrari, Toyotou nebo BMW. Asi s nimi budeme bojovat ve středu pole, nevím, kdo bude nejrychlejší a kdo nejpomalejší.

Myslíš, že Ferrari se zlepšuje oproti minulé sezóně?
Zřejmě ano.

Pomohla jim změna pravidel, nebo udělali tak velký pokrok?
Pravděpodobně jim hlavně nahrála nová pravidla ohledně pneumatik. Uvidíme.

Jaká je spolupráce s Ferrari? Jak se pracuje s motory V8 od Ferrari a s jejich lidmi? Oni jsou velcí profesionálové, mají v tomto sportu skvělou minulost. Měli jsme problémy se spolehlivostí motoru, tak jsme na tom s Ferrari pracovali. Nebyli jsme nadšeni, ale kvůli tomu testujeme.

Jak spolupracují dva týmy Red Bullu, Red Bull Team a Scuderia Toro Rosso?
Stručně řečeno, máme každý jinou základnu, pracujeme v jiných zemích. Pochopitelně si předáváme informace o technologiích. Máme společného majitele, který určuje pravidla. Ale každou neděli budeme závodit sami za sebe.

V týmu pracuješ s velmi mladými kolegy – Scottem Speedem, Christianem Klienem, Vitantoniem Liuzzim. Vyučuješ je?
Ne-ne-ne. Někdy učí oni mě.:-))) Vždycky se můžete přiučit něčemu novému. Někdy se z jejich jízdního stylu učím, jindy jim pomáhám. Snažím se dělat svoji práci tak profesionálně, jak to jen jde.

Jaký máš názor na motory V8? Vyhovují ti?
Jsou slabší, jízda není tak zábavná, ale to také bylo cílem. Jestli budeme s našim motorem konkurenceschopní, budeme spokojeni.

A co si myslíš o limitovaných motorech Cosworth V10 pro tým Toro Rosso? Je korektní využití této výjimky, kterou dostalo Minardi před prodejem Red Bullu?
Výjimku dostalo Minardi, protože nemohlo nakupovat nové motory V8. Toro Rosso je pochopitelně v trochu jiné situaci, ale pravidla to umožňují. Jsem si jistý, že oni (FIA) budou výkony motoru hodně pečlivě sledovat a možná se budou snažit, aby Toro Rosso nemohlo bodovat.

Co bys dělal, kdyby Kimi Räikkönen přestoupil k Red Bullu? Může se to stát?
:-))) No, když o tom můžeme uvažovat, pak se to může i stát. Myslím, že by se lidé hodně divili, kdyby opustil McLaren. On je pilot a bude se rozhlížet po týmech. To stejné dělají i týmy. Třeba Mika zůstal dlouho s McLarenem, Michael zase s Ferrari. Ale když se podíváte na předchozí generaci pilotů, střídali týmy vždycky po několika letech. Myslím, že to je normální. Red Bull se také rozhlíží po nových pilotech a všechno je možné.

Náš portál má sídlo v Brně. Znáš naše město? Líbí se ti tam?
Ano, jezdím tam na MotoGP i na jiné závody. Je to jedno z míst, kde může jezdit Formule 1.

Kdy znovu Brno navštívíš?
Pravděpodobně zase při MotoGP.

Děkujeme Davide, přejeme hodně štěstí.

David Coulthard zdraví čtenáře Auto News Network

Karel Bařina, Petr Zelinka, Jozef Smrtník
Foto: annimages

Vytisknout

Diskuze: Interview s Davidem Coulthardem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Schumacher, Michael

Každý je nahraditelný, Schumacher také

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  4. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  5. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud