Zástupci Liberty plánují velké změny v oblasti motorů i dělení příjmů. Navíc již pro příští rok sáhnou na odměny - mezi týmy rozdělí téměř o miliardu korun (46 mil. dolarů) méně, než tomu bylo letos, což v padoku způsobilo rozruch.
Liberty sáhla na peníze týmů, vysvětluje důvody
Šéf F1 Casey Carey, jenž vedení převzal po Berniem Ecclestoneovi, to vysvětlil slovy: "Neměli jsme žádný výzkum, žádný marketing, žádnou digitální organizaci, a pokud nemáte takové schopnosti, tak se přirozeně propadnete. Když budujete digitální organizaci, tak máte nejdříve náklady, než se to projeví na obratu.
Když budujete výzkumné schopnosti, tak do nich musíte nejdříve investovat, než je můžete začít používat. Ve skutečnosti budujeme schopnosti, které neexistovaly. Dělat takové věci, jako byly demonstrační jízdy na Trafalgarském náměstí, oslavy pro větší zástupy fanoušků, to si žádá investice. Vše jde ale do budoucnosti sportu," vysvětluje v rozhovoru pro oficiální stránky F1.
Všechno špatně, můžeme F1 opustit stejně jako Ferrari
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff ale přiznává, že s prvním rokem Liberty v F1 není vůbec spokojený. Co se novým majitelům letos nejvíce povedlo? "Nic. Pouštět se do podivných akcí, jako byl Michael Buffer v Austinu, sport nikterak nezlepšuje," odpovídá.
K námitce, že Liberty chce zlepšit závodění, pohonné jednotky a snížit náklady, Wolff pro Kronen Zeitung uvádí: "Nikdo neví, kam cesta vede. Všichni teď ale víme to, že se prodeje a zisky prudce propadají."
Záměry nových majitelů se nelíbí ani Ferrari, které nedávno pohrozilo odchodem z F1. Sportovní šéf Mercedesu si dokáže představit, že by krok svého rivala následovali: "Takový scénář je docela možný. Stejně jako pro Ferrari."
"Pokud neuvidíme, co bude Formule 1 představovat, pak si musíme sami položit náročnou otázku: ne jestli, ale kde chceme v motorsportu působit na té nejvyšší úrovni?" táže se šéf Mercedesu, jenž po sérii čtyř titulů v řadě za sebou nevylučuje konec v F1.