Formule 1 se může v roce 2017 dočkat chaosu ohledně paliva

Robert RoBertino Pavelka, 29. února 2016, 16:00 Google+

Někteří novináři neváhají hovořit dokonce o "bordelu" - podle nich samotná Formule 1 riskuje, že se snaha o úsporná opatření ohledně pohonných hmot obrátí proti ní. Varují před tím i někteří zástupci týmů a žádají změnu pravidel.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 01.03. 14:24) Napište svůj názor
Chester je z těch, kteří volají o odbourání limitu množství paliva

Chester je z těch, kteří volají o odbourání limitu množství paliva | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Technický ředitel Renaultu Nick Chester varuje, že pokud nedojde k navýšení hmotnostního limitu paliva pro závod s ohledem na zavedení těžších a rychlejších vozů, může dojít k absolutnímu zmatku. Už dříve techničtí ředitelé jednotlivých týmů avizovali, že by se hmotnost maximálního množství měla navýšit až o deset procent (i když některé požadavky žádaly přidat pouze 5 kilogramů paliva).

Přechod na hybridní motory v roce 2014 měl za účel i šetrnější přístup F1 k životnímu prostředí, neboť současné šestiválcové turbomotory využívají zhruba o 40 % paliva méně než někdejší osmiválce. Nicméně jak už bylo naznačeno, vyšší přítlak vozů a tím i jejich větší hmotnost pro rok 2017 vyvolává obavy, že by zmíněný limit nemusel stačit. 

Ačkoliv se šéfové týmů na konečné změně pravidel ještě nedohodli, technický ředitel Renaultu Nick Chester se domnívá, že pokud nebude inovace hmotnosti paliva schválena, může to značně ovlivnit závodní projev F1 a posunout ho nazpět. "Myslím, že by to způsobilo značný chaos. Když se v poslední době projednávala technická pravidla, hlasovali jsme proti limitu pohonných hmot. Pořád existuje omezení průtoku, takže vozy nemohou spalovat příliš mnoho paliva. Dojde-li ke zrušení omezení celkového množství, nebude nutné hlídat jeho spotřebu, což se pozitivně odrazí v samotném závodění. Když ale ponecháme limit 100 kg pro rok 2017, dojde k přesnému opaku a diváci si určitě budou stěžovat," domnivá se Chester.

Navýšení hmotnosti monopostů může ovlivnit i zavedení Halo konceptu krytého kokpitu, zvýšení přítlaku tak donutí piloty víc šlapat na plyn. Chester uvádí, že si týmy udělaly propočet, z něhož vyplývá větší spotřeba. "Týmy se ohledně sezóny 2017 shodují na navýšení o zhruba deset kilogramů. Jde o to, že procento jízdy pod plným plynem bude vyšší, takže se spálí více pohonných hmot. Je pravda, že třeba Mercedes loni plně limit 100 kg nevyužil. Nějak bychom to zvládli, ale asi nikomu se moc nechce hlídat v závodech spotřebu paliva."

V návaznosti na debaty z úvodu tohoto měsíce se Strategickou skupinou a Komisí F1 se Chester domnívá, že se nezdá být pravděpodobné, že všechny týmy budou souhlasit s návrhem pravidel. Dodavatelé motorů, jako Renault a Honda, budou masivně podporovat navrhované změny, protože odstup Mercedesu může být snížen právě možností svobodné volby množství paliva. Alespoň takový názor Chester zastává.

"Existuje značný tlak na přiblížení výkonostních modulů a jedním z nich je právě otázka omezení množství paliva," stojí si za svým názorem Chester. Rozhovory by měly pokračovat a stále platí pro uzavření pravidel pro rok 2017 jako konečný termín 30. duben letošního roku.

Vytisknout

Diskuze: Formule 1 se může v roce 2017 dočkat chaosu ohledně paliva

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 01.03.2016 14:24 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Představení nového vozu týmu Sauber - Sauber C35 - Ferrari

FOTO: Sauber jako poslední odhaluje nové auto: C35 poháněné motorem Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud