Momentálně jsou zástupci týmů v technické oblasti na kordy ohledně změn, které by měly vejít v platnost už pro příští sezónu (2017). Zatímco Red Bull volá po agresivních aerodynamických úpravách, někteří jeho oponenti by volili pouze drobné změny. Shody týkající se pravidel pro ročník 2017 musí být dosaženo do 1. března. Čas, který byl vyhrazen debatám o způsobu zrychlení monopostů, se pomalu krátí.
Techničtí ředitelé se nyní chystají na další schůzku, která proběhne 11. února v Miláně. Měla by to být ideální příležitost k dosažení konečného konsensu o konkrétních změnách monopostů, které budou splňovat očekávaná kritéria týkající se nového pojetí F1.
Ředitelé volají po větším mandátu
Technický ředitel Renaultu Nick Chester je pevně přesvědčen, že cesta k úspěchu vede přes detailní sdělení ze strany Strategické skupiny F1 a FIA, oč přesně jim ohledně nových pravidel jde. Pro server Motorsport Chester uvedl: "Poněkud se to protahuje. Jedním z problémů je, že jak se blížíme k datu konečného rozhodnutí, nejsme o moc dál než před šesti měsíci. Doufám ale, že na další schůzce 11. února dosáhneme slušného pokroku. Myslím, že je to ale do značné míry podmíněno naznačením směru ze strany Strategické skupiny a FIA, co vlastně chtějí."
Podle Chestera jde o jeden z klíčových bodů celého procesu. "Až budeme znát jejich stanovisko, můžeme snadno dojít k dohodě. Měli jsme soubor pravidel stvrzených ještě před Vánoci, nahlížejících na záležitost z určitého úhlu - žádné obrovské zvýšení přítlaku, jen nepatrné, ale rozhodně auta s širokým rozchodem; tyto předpisy hodláme obhajovat. Ale potřebujeme nějaku vůli všemu udat určitý směr. Pokud se technické skupině dostane většího mandátu ohledně požadavků, můžeme celou záležitost úspěšně uzavřít."
Co se bude dít v Miláně?
Předpokládalo se, že lednová schůzka zástupců týmů s představiteli Pirelli pomůže přiblížit dohodu s členy Strategické skupiny F1 týkající se způsobu provádění nových pravidel. To se však nestalo - namísto toho se mají přehodnotit předpisy pro rok 2017. Jejich návrh by měl být předložen 23. února v Ženevě při setkání Strategické skupiny. Pokud má být uveden v život, musí jej před odchodem k ratifikování Komisí F1 schválit většina zúčastněných.
Šance na jednomyslnou podporu změn po 1. březnu jsou velmi malé a Chester připouští, že v názorech jednotlivých týmů nadále existují značné rozpory. "Jsou to zásadní rozpory. Přispívá i nim částečně i Pirelli, protože je poměrně dost velkým rozdílem, jestli produkce jejich pneumatik bude pro jednotlivé stáje znamenat pouze desetiprocentní nebo čtyřicetiprocentní zvýšení nákladů. Není čas na nějaké nové varianty a jejich otestování. Je to poněkud chaotická situace, existují dva extrémy a týmy zmítající se mezi nimi, takže vůbec nejde o jednoduchou záležitost," dodává Chester.