Už jistý šampion pro sezónu 2015 Lewis Hamilton tvrdí, že Mercedes se pokouší všemožně udělat Rosberga šťastným. Dodal, že z toho důvodu mu bylo odepřeno vítězství v mexické Grand Prix.
Hamilton po závodě neskrýval rozladění a novinářům mimo jiné řekl: "Vím, že tým cítil potřebu vyjít Rosbergovi hodně vstříc. Mám na to své vysvětlení, ale nahlas to neřeknu. Zeptejte se na to Toto Wolffa a Niki Laudy. Položte tyhle otázky jim, co si o tom myslí. Co dělají v zákulisí, aby byl Rosberg šťastný."
Jak to vidí Martin Brundle
Martin Brundle, někdejší pilot F1, který prošel stájemi Tyrrell, Zakspeed, Brabham, Benetton, McLaren, Ligier, Jordan a zaskakoval i u Williamsu, s ohledem na své zkušenosti často uvádí své názory na současné dění v F1. Stranou nezůstal ani tentokrát.
"Z hlediska Mercedesu to nebylo snadné rozhodnutí, povolat do boxů oba vozy. Na neznámé trati s vysokými teplotami si vybudovali velkou výhodu, ale bylo to jen dva měsíce poté, co se Vettelovi ve Spa přihodila ona nemilá záležitost. Tak proč by měli riskovat a jet na pneumatikách až na hranici jejich životnosti? Lewisova odezva však připomněla, že je to bojovník a pro možné vítězství chce udělat vše. Z mého pohledu se přirozeně dotázal, jak na tom je Nico s pneumatikami a jestli udělal něco, čemu se on sám vyhnul. V té době měl pocit, že jeho obutí funguje dobře, ale týmové rozhodnutí bylo preventivní a muselo platit pro oba vozy." analyzuje situaci šestapadesátiletý Brit, působící u stanice Sky jako odborník na F1.
Má pilot právo na to být sám sebou? Asi ne
Hamilton má určitě pocit, že mu bylo ukřivděno, zároveň na jeho slovech, že z něj povinnou návštěvou boxů udělali robota, je hodně pravdy. Formule 1 volá po větší atraktivě a zvýšení podílu pilota na závodním procesu, když však některý chce jet podle vlastního rozumu, dostane "befel" a nic s ním nenadělá. Pochopitelně tu je onen "bezpečnostní strašák", kterým se taková rozhodnutí zaštiťují, většinou se hned dodává, co by se mohlo stát, kdyby pneumatika praskla tam a tam... Pak ale asi nezbývá, než před závodem rozdat pilotům deníčky s přesným itinerářem s dodatkem, aby zásadně nepředjížděli ve chvíli, kdy to je náhodou nebezpečné.
Každopádně sága Hamilton - Rosberg pokračuje a Lewis do doložil, když Nicovi blahopřál k vítězství s lehce štiplavým odkazem na "závan větru". Pokud se tým nyní pokusí spravit Rosbergovi náladu a bude usilovat o to, aby neúspěšný kandidát na mistrovský titul získal aspoň zadostiučinění vítěznými závody v závěru sezóny, a to i na úkor Hamiltonových ambicí, může to přinést více škody než užitku. Pochopitelný by byl pravý opak - nechat pilotům nejen volnost boje na trati, ale i svobodu rozhodování. Jinak se z nich doopravdy stanou loutky, jejichž provázky vedou do depa a hýbají se tak, jak se za ně zatahá.