Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Petr Hlawiczka, 21. října 2020, 06:10 Google+

Šéf vývoje šasi Simone Resta prozradil, na co padnou v Maranellu žetony, jež definují pravidla pro omezený vývoj monopostů mezi sezónami 2020 a 2021.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 22.10. 08:11) Napište svůj názor
Práce na voze Sebastiana Vettela

Práce na voze Sebastiana Vettela | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Letošní Ferrari SF1000 doplácí na slabou pohonnou jednotku i příliš vysoký aerodynamický odpor. V továrně již pracují na vývoji nového motoru, zatímco v případě příštího šasi se zaměří na zadní část auta, na kterou budou čerpat žetony, jelikož současná pravidla jinak vývoj vozů zmrazila.

"Předěláme záď auta. Myslíme si, že jde o oblast, která pro rok 2021 poskytne větší prostor pro vývoj mezi šasi a aerodynamikou. Navíc se zádi dotknou změny pravidel, která FIA zavádí, aby snížila aerodynamický přítlak v rámci omezení zátěže pneumatik," vysvětluje Simone Resta.

"Kvůli těmto změnám [podlahy] přijdou všechny týmy o určitý počet bodů přítlaku. Bude klíčové je získat co nejdříve zpět. To vše nás vede k víře v to, že nejdůležitější oblastí pro utrácení vývojových žetonů je záď," pokračuje šéf vývoje šasi.

img-responsive

Charles Leclerc s Ferrari SF1000 ve Španělsku | foto: Scuderia Ferrari

Pravidla striktně definují, nakolik mohou týmy před příští sezónou svá auta změnit. Proto byl zaveden systém žetonů, aby si týmy musely vybrat, zda vylepší jednu velkou oblast nebo dvě menší. I přes pokroky v oblasti přípravy nového motoru je však Resta stále opatrný, pokud jde o velký posun Ferrari vpřed v roce 2021.

"Svoboda není tak totální, jak to vypadá. Můžete volně vyvíjet motor, ale od prvního závodu v roce 2021 dále bude zmrazen. Pak už na něj nebudete smět dále sáhnout," uvádí pro Autosprint Resta na adresu nových pravidel v F1.

"Aerodynamika, i když je volná, tak jste stále omezeni tím, co je pod ní. Musíte aerodynamiku vnímat jako oblečení: nosíte jej na těle, proto ten konečný tvar v určitém smyslu ovlivňují rozměry těla."

"Pokud tedy struktura nosu zůstane stejná, můžu navrhnout nové přední křídlo, má kreativní svoboda ale bude omezena. Všechna ta zmrazení a omezení nás vedou k domněnce, že to bude během jediné sezóny relativně těžké stáhnout ten náskok, který máme v současnosti na lídry," dodává Resta.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 22.10.2020 08:11 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Stoffel Vandoorne v Brazílii

Vandoorne vzpomíná na protrápené roky u McLarenu: Bylo to asi nejhorší období

Sebastian Vettel v barvách Aston Martinu

Vettel je nejdražším zaměstnancem Aston Martinu, majitel Stroll je ale spokojený i se svým synem

Kimi Räikkönen - kvalifikace v Monaku

Rozčílený Iceman roztál a zpražil vlastní tým: Musíme se zlepšit!

Fernando Alonso s Alpine A521

"Komisaři nic nedělají," zlobí se Alonso. Mění kvůli tomu svůj přístup k závodění

Valtteri Bottas po kvalifikaci v Barceloně

Blíží se Bottasův konec u Mercedesu? Wolff mu chce hledat angažmá

Daniel Ricciardo byl po závodě v Británii spokojený

Ricciardo popisuje, co mu pomohlo k jeho nejlepšímu výsledku s McLarenem

Fernando Alonso při čtvrteční tiskovce v Bahrajnu

"Spolupracuje se mi s ním skvěle," chválí Alonsa šéf Alpine a chystá mu novou smlouvu

Lewsi Hamilton před Maxem Verstappenem

"Nikdy jsem nebyl tak agresivní jako Verstappen," brání se Hamilton. Marko vyčíslil škody + VIDEO

Charles Leclerc s Ferrari SF21

Ani mých 200 % proti Hamiltonovi nestačilo, lituje Leclerc

Max Verstappen prožil v Silverstone těžké chvíle (ilustrační foto)

Hamilton se omlouvat nechce, Verstappen je po nemocničním vyšetření + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá,…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vettel je nejdražším zaměstnancem Aston Martinu, majitel Stroll je ale spokojený i se svým synem

  2. Rozčílený Iceman roztál a zpražil vlastní tým: Musíme se zlepšit!

  3. "Komisaři nic nedělají," zlobí se Alonso. Mění kvůli tomu svůj přístup k závodění

  4. Blíží se Bottasův konec u Mercedesu? Wolff mu chce hledat angažmá

  5. Ricciardo popisuje, co mu pomohlo k jeho nejlepšímu výsledku s McLarenem

  6. "Spolupracuje se mi s ním skvěle," chválí Alonsa šéf Alpine a chystá mu novou smlouvu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud