Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Petr Hlawiczka, 21. října 2020, 06:10 Google+

Šéf vývoje šasi Simone Resta prozradil, na co padnou v Maranellu žetony, jež definují pravidla pro omezený vývoj monopostů mezi sezónami 2020 a 2021.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 22.10. 08:11) Napište svůj názor
Práce na voze Sebastiana Vettela

Práce na voze Sebastiana Vettela | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Letošní Ferrari SF1000 doplácí na slabou pohonnou jednotku i příliš vysoký aerodynamický odpor. V továrně již pracují na vývoji nového motoru, zatímco v případě příštího šasi se zaměří na zadní část auta, na kterou budou čerpat žetony, jelikož současná pravidla jinak vývoj vozů zmrazila.

"Předěláme záď auta. Myslíme si, že jde o oblast, která pro rok 2021 poskytne větší prostor pro vývoj mezi šasi a aerodynamikou. Navíc se zádi dotknou změny pravidel, která FIA zavádí, aby snížila aerodynamický přítlak v rámci omezení zátěže pneumatik," vysvětluje Simone Resta.

"Kvůli těmto změnám [podlahy] přijdou všechny týmy o určitý počet bodů přítlaku. Bude klíčové je získat co nejdříve zpět. To vše nás vede k víře v to, že nejdůležitější oblastí pro utrácení vývojových žetonů je záď," pokračuje šéf vývoje šasi.

img-responsive

Charles Leclerc s Ferrari SF1000 ve Španělsku | foto: Scuderia Ferrari

Pravidla striktně definují, nakolik mohou týmy před příští sezónou svá auta změnit. Proto byl zaveden systém žetonů, aby si týmy musely vybrat, zda vylepší jednu velkou oblast nebo dvě menší. I přes pokroky v oblasti přípravy nového motoru je však Resta stále opatrný, pokud jde o velký posun Ferrari vpřed v roce 2021.

"Svoboda není tak totální, jak to vypadá. Můžete volně vyvíjet motor, ale od prvního závodu v roce 2021 dále bude zmrazen. Pak už na něj nebudete smět dále sáhnout," uvádí pro Autosprint Resta na adresu nových pravidel v F1.

"Aerodynamika, i když je volná, tak jste stále omezeni tím, co je pod ní. Musíte aerodynamiku vnímat jako oblečení: nosíte jej na těle, proto ten konečný tvar v určitém smyslu ovlivňují rozměry těla."

"Pokud tedy struktura nosu zůstane stejná, můžu navrhnout nové přední křídlo, má kreativní svoboda ale bude omezena. Všechna ta zmrazení a omezení nás vedou k domněnce, že to bude během jediné sezóny relativně těžké stáhnout ten náskok, který máme v současnosti na lídry," dodává Resta.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 22.10.2020 08:11 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá,…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud