Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Petr Hlawiczka, 21. října 2020, 06:10 Google+

Šéf vývoje šasi Simone Resta prozradil, na co padnou v Maranellu žetony, jež definují pravidla pro omezený vývoj monopostů mezi sezónami 2020 a 2021.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 22.10. 08:11) Napište svůj názor
Práce na voze Sebastiana Vettela

Práce na voze Sebastiana Vettela | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Letošní Ferrari SF1000 doplácí na slabou pohonnou jednotku i příliš vysoký aerodynamický odpor. V továrně již pracují na vývoji nového motoru, zatímco v případě příštího šasi se zaměří na zadní část auta, na kterou budou čerpat žetony, jelikož současná pravidla jinak vývoj vozů zmrazila.

"Předěláme záď auta. Myslíme si, že jde o oblast, která pro rok 2021 poskytne větší prostor pro vývoj mezi šasi a aerodynamikou. Navíc se zádi dotknou změny pravidel, která FIA zavádí, aby snížila aerodynamický přítlak v rámci omezení zátěže pneumatik," vysvětluje Simone Resta.

"Kvůli těmto změnám [podlahy] přijdou všechny týmy o určitý počet bodů přítlaku. Bude klíčové je získat co nejdříve zpět. To vše nás vede k víře v to, že nejdůležitější oblastí pro utrácení vývojových žetonů je záď," pokračuje šéf vývoje šasi.

img-responsive

Charles Leclerc s Ferrari SF1000 ve Španělsku | foto: Scuderia Ferrari

Pravidla striktně definují, nakolik mohou týmy před příští sezónou svá auta změnit. Proto byl zaveden systém žetonů, aby si týmy musely vybrat, zda vylepší jednu velkou oblast nebo dvě menší. I přes pokroky v oblasti přípravy nového motoru je však Resta stále opatrný, pokud jde o velký posun Ferrari vpřed v roce 2021.

"Svoboda není tak totální, jak to vypadá. Můžete volně vyvíjet motor, ale od prvního závodu v roce 2021 dále bude zmrazen. Pak už na něj nebudete smět dále sáhnout," uvádí pro Autosprint Resta na adresu nových pravidel v F1.

"Aerodynamika, i když je volná, tak jste stále omezeni tím, co je pod ní. Musíte aerodynamiku vnímat jako oblečení: nosíte jej na těle, proto ten konečný tvar v určitém smyslu ovlivňují rozměry těla."

"Pokud tedy struktura nosu zůstane stejná, můžu navrhnout nové přední křídlo, má kreativní svoboda ale bude omezena. Všechna ta zmrazení a omezení nás vedou k domněnce, že to bude během jediné sezóny relativně těžké stáhnout ten náskok, který máme v současnosti na lídry," dodává Resta.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 22.10.2020 08:11 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica v tréninku v Abú Zabí

Kubica sezony u Williamsu lituje. Loňský rok má následky, říká

Fernando Alonso bude brzy zpět

Alonso se zúčastní "testu mladíků" v Abú Zabí, dostává povolení od FIA

Pietro Fittipaldi navazuje na bohatou rodinnou tradici

Fittipaldi - jméno ověnčené rekordy

Mick Schumacher kráčí ve šlépějích svého otce, příští rok se dočká svého závodního debutu v F1

Schumacher opět ve Formuli 1 - za Haas bude příští rok závodit syn slavného Michaela

George Russell si o víkendu polepší

Za Mercedes bude místo Hamiltona závodit Russell. A kdo za něj u Williamsu?

Romain Grosjean svůj přístup k Halo pochopitelně změnil

Jedno zamyšlení nad nehodami a Formulí 1

Romaina Grosjeana odvážejí po děsivé nehodě do nemocnice

"Viděl jsem přicházet smrt," vypráví Grosjean

Nikita Mazepin při prvních předsezonních testech v Barceloně

Haas odhalil jméno prvního pilota pro příští rok. Bude to ruský talent

Nejlepší jezdci na pódiu po závodě v Bahrajnu

FOTO: Velká cena Bahrajnu - 2. místo Red Bullu mezi konstruktéry a velká havárie

Lewis Hamilton se svou trofejí za první místo po závodě v Soči

V Sáchiru o víkendu nenastoupí ani Hamilton. Kdo jej nahradí?

  • Pátek

    • 1. Trénink (14:30 - 16:00)
    • 2. Trénink (18:30 - 20:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (15:00 - 17:00)
    • Kvalifikace (18:00)
  • Neděle

    • Závod (18:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá,…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po dramatickém závodě: Šok a úleva, že je Grosjean v pořádku

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Bahrajnu: Ohromený Hamilton a zmatený Bottas

  3. GP Bahrainu: Děsivá nehoda Grosjeana kulisou dalšího Hamiltonova triumfu + VIDEO

  4. V Sáchiru o víkendu nenastoupí ani Hamilton. Kdo jej nahradí?

  5. Haas oznámil, kdo v dalším závodě zastoupí Grosjeana

  6. Haas se chystá odtajnit svou jezdeckou sestavu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud