Mercedes je přesvědčený o tom, že jeho dlouhý rozvor jasně převáží nad negativy

Petr Hlawiczka, 22. června 2017, 06:30 Google+

Mercedes je přesvědčen o tom, že přínosy dlouhého rozvoru na rychlých okruzích jasně převáží nad jeho nevýhodami, které se v první části sezóny ukazovaly na pomalejších tratích s prudkými zatáčkami.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Valtteri Bottas v Monaku

Valtteri Bottas v Monaku | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Po vyčerpávající analýze toho, proč Stříbrné šípy ztratili v Monaku svou konkurenceschopnost, se inženýři zaměřili také na dopad dlouhého rozvoru jejich letošního monopostu F1 W08 EQ Power+. Deset dní pracovali na směny 24 hodin v kuse a potvrdili, že k tomu svým dílem tento rys přispěl.

Zároveň však z průzkumu vyplynulo povzbuzení, že na rychlých tratích můžou očekávat výhodu oproti soupeřům, která díky vyššímu přítlaku pramenícímu z větší plochy podlahy převáží veškerá negativa.

"Před 18 měsíci jsme se rozhodli, že budeme věřit delšímu vozu, jenž by mohl vytvářet vyšší výkonnost a přítlak než kratší auto. S novými pravidly, širšími pneumatikami a zátěži na zavěšení šlo o koncept, kterému jsme se věnovali. Teď mám to nejdelší auto," potvrzuje sportovní ředitel Toto Wolff.

img-responsive

Valtteri Bottas s dlouhým Mercedesem F1 W08 EQ Power+ v Kanadě | foto: Daimler AG

"Na úzkých městských okruzích to může být nevýhodné, ale ta nevýhoda je malá ve srovnání s výhodou, kterou získáváme na velkých, rychlých tratích. Celkově to je u závodního vozu o nalezení toho nejlepšího kompromisu pro 20 závodů, a ne o optimalizaci pro jediný závod.

V minulosti jsme viděli, že některé týmy byly velmi konkurenceschopné pouze v Monaku, nebo že byly velmi konkurenceschopné v Monze či ve Spa. Je to tedy o kompromisu, a my jsme v minulých letech zatím odvedli velmi dobrou práci," pokračuje sportovní ředitel Mercedesu.

img-responsive

Pokud dá Mercedes dohromady nastavení s veškerými jeho jemnými detaily, pak má nejrychlejší auto ze všech | foto: Daimler AG

Podle Bottase za potížemi v Monaku bylo kromě delšího rozvoru zejména nastavení: "Myslím, že delší rozvor měl minimální vliv. Tým provedl simulace a propočty a v tomto případě šlo jen o malý problém - větší byl v nastavení. Hodně jsme se toho o našich potížích naučili a zřejmě jsme se jen trápili se správným nastavením pro okruh.

Také šlo o typ trati, která lépe sedí autu Ferrari. Zdá se, že v Monaku našli mnohem lepší vyvážení než my, a když jako pilot najdete dobré vyvážení a odjedete s důvěrou mnoho kol, může to způsobit velký rozdíl," vysvětluje Bottas.

Pokud podle něj najdou dobré nastavení, pak je jejich auto nejrychlejší - v posledních závodech se ale často v nalezení svého optima trápili. "Myslím, že auto je obecně mechanicky i aerodynamicky citlivé. Všechno je to o tak drobných detailech, že když dáte dohromady správně, pak máme nejrychlejší vůz na roštu. Když ne, pak je to těžší," dodává Bottas.

Rozvory letošních vozů F1

Rozvory letošních vozů F1 | zdroj: Formula1.com

Vytisknout

Diskuze: Mercedes je přesvědčený o tom, že jeho dlouhý rozvor jasně převáží nad negativy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Dočkáme se v dohledné době v F1 vstupu dalších týmů?

Prezident FIA chce mít v roce 2019 v F1 až 12 týmů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud