Mercedes je přesvědčený o tom, že jeho dlouhý rozvor jasně převáží nad negativy

Petr Hlawiczka, 22. června 2017, 06:30 Google+

Mercedes je přesvědčen o tom, že přínosy dlouhého rozvoru na rychlých okruzích jasně převáží nad jeho nevýhodami, které se v první části sezóny ukazovaly na pomalejších tratích s prudkými zatáčkami.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Valtteri Bottas v Monaku

Valtteri Bottas v Monaku | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Po vyčerpávající analýze toho, proč Stříbrné šípy ztratili v Monaku svou konkurenceschopnost, se inženýři zaměřili také na dopad dlouhého rozvoru jejich letošního monopostu F1 W08 EQ Power+. Deset dní pracovali na směny 24 hodin v kuse a potvrdili, že k tomu svým dílem tento rys přispěl.

Zároveň však z průzkumu vyplynulo povzbuzení, že na rychlých tratích můžou očekávat výhodu oproti soupeřům, která díky vyššímu přítlaku pramenícímu z větší plochy podlahy převáží veškerá negativa.

"Před 18 měsíci jsme se rozhodli, že budeme věřit delšímu vozu, jenž by mohl vytvářet vyšší výkonnost a přítlak než kratší auto. S novými pravidly, širšími pneumatikami a zátěži na zavěšení šlo o koncept, kterému jsme se věnovali. Teď mám to nejdelší auto," potvrzuje sportovní ředitel Toto Wolff.

img-responsive

Valtteri Bottas s dlouhým Mercedesem F1 W08 EQ Power+ v Kanadě | foto: Daimler AG

"Na úzkých městských okruzích to může být nevýhodné, ale ta nevýhoda je malá ve srovnání s výhodou, kterou získáváme na velkých, rychlých tratích. Celkově to je u závodního vozu o nalezení toho nejlepšího kompromisu pro 20 závodů, a ne o optimalizaci pro jediný závod.

V minulosti jsme viděli, že některé týmy byly velmi konkurenceschopné pouze v Monaku, nebo že byly velmi konkurenceschopné v Monze či ve Spa. Je to tedy o kompromisu, a my jsme v minulých letech zatím odvedli velmi dobrou práci," pokračuje sportovní ředitel Mercedesu.

img-responsive

Pokud dá Mercedes dohromady nastavení s veškerými jeho jemnými detaily, pak má nejrychlejší auto ze všech | foto: Daimler AG

Podle Bottase za potížemi v Monaku bylo kromě delšího rozvoru zejména nastavení: "Myslím, že delší rozvor měl minimální vliv. Tým provedl simulace a propočty a v tomto případě šlo jen o malý problém - větší byl v nastavení. Hodně jsme se toho o našich potížích naučili a zřejmě jsme se jen trápili se správným nastavením pro okruh.

Také šlo o typ trati, která lépe sedí autu Ferrari. Zdá se, že v Monaku našli mnohem lepší vyvážení než my, a když jako pilot najdete dobré vyvážení a odjedete s důvěrou mnoho kol, může to způsobit velký rozdíl," vysvětluje Bottas.

Pokud podle něj najdou dobré nastavení, pak je jejich auto nejrychlejší - v posledních závodech se ale často v nalezení svého optima trápili. "Myslím, že auto je obecně mechanicky i aerodynamicky citlivé. Všechno je to o tak drobných detailech, že když dáte dohromady správně, pak máme nejrychlejší vůz na roštu. Když ne, pak je to těžší," dodává Bottas.

Rozvory letošních vozů F1

Rozvory letošních vozů F1 | zdroj: Formula1.com

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Mercedes je přesvědčený o tom, že jeho dlouhý rozvor jasně převáží nad negativy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

F1 v Monaku

F1 se má v roce 2021 vrátit k normálu, dokončuje kalendář závodů. Kdy se na tribuny vrátí diváci?

Max Verstappen v závodě v Silverstone

FOTO: Výroční 70. velká cena s nečekaným vítězem

Valtteri Bottas v boxech

Zaspal Mercedes a dal Hamiltonovi výhodnější strategii? Wolff nesouhlasí, kritiku Bottase ale chápe

Lewis Hamilton s Mercedesem W11 v Silverstone

Hamilton bere bod navíc za nejrychlejší kolo, Williams pátý

Lewis Hamilton svůj týden starý triumf nezopakoval

Výroční 70. GP - Mercedes zaváhal, Verstappen se dočkal satisfakce + VIDEO

Max Verstappen po závodě v Silverstone

PROHLÁŠENÍ po závodě: "Tak tohle jsem nečekal," raduje se Verstappen

Pierre Gasly s vozem AlphaTauri AT01 v Silverstone

Bottas předčil Hamiltona pouze v 1 sektoru, Honda nejrychlejší na rovinkách. Strategie pro závod?

Startovní rovinka v Silverstone

GRAFIKA: Startovní rošt Výroční 70. velké ceny po penalizaci Ocona

Valtteri Bottas během soukromého testu Mercedesu v Silverstone

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Šílené, zítra to bude bolet," domnívá se překvapený Hülkenberg

Valtteri Bottas v tréninku v Silverstone

Bottas v kvalifikaci poráží Hamiltona, Hülkenberg senzačně třetí + VIDEO

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Dočkáme se v dohledné době v F1 vstupu dalších týmů?

Prezident FIA chce mít v roce 2019 v F1 až 12 týmů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hamilton si zoufá: Takový mistrovský boj nechci

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Šílené, zítra to bude bolet," domnívá se překvapený Hülkenberg

  3. Nastoupí Di Resta o víkendu do závodu? S McLarenem absolvoval výrobu sedačky

  4. Směšný trest Racing Pointu za kopírování? Ferrari a McLaren se proti verdiktu odvolávají

  5. Mercedes k nezastavení, Red Bull s novými motory, Hülkenberg s Kubicou opět v akci

  6. Hamilton bere bod navíc za nejrychlejší kolo, Williams pátý

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud