Co se změnilo na voze MP4-25 v Turecku a v Kanadě, kde McLaren získal double?

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 30. června 2010, 09:00 Google+

Velká cena Turecka a Kanady McLarenu náramně vyšla - v obou zvítězil Lewis Hamilton a jeho kolega Jenson Button byl druhý. Co se během těchto závodů změnilo na monopostu MP4-25?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 06.07. 12:05) Napište svůj názor

Sdílejte článek

Turecko – změny po Monaku

side_Turkey

1. Nové bočnicové panely
2. Nové zadní křídlo
3. Otvory v horní částech bočnic po obou stranách (v Monaku pouze vlevo)

Zadní křídlo

rw_turkey

Zadní křídlo představené v Turecku mělo novou hlavní klapku s vyvýšenou náběžnou hranou uprostřed, což odklání více vzduchu pod oba profily a snižuje aerodynamický odpor. Hloubka druhého profilu se uprostřed také zvětšila, aby tým získal něco ze ztraceného přítlaku předchozí úpravou.

V bočnicích se opět zvýšil počet výřezů. Zmizely také široké vstupy vzduchu nahoře uprostřed křídla i ty, které byly dále směrem k okrajům - nyní je bez otvorů a zmizela i škvíra na zadní straně druhé klapky.

Došlo k zúžení otvoru pro výstup vzduchu z F-kanálu a jeho umístění níže. Vstupní otvor do křídla zepředu je pro změnu větší.

Tato verze ovšem není úplně nová – McLaren ji hojně využíval v minulosti. Nahradila monacké křídlo, jehož účelem bylo vytvářet maximální přítlak. Upravená verze ho nyní generuje méně, ale současně klade mnohem nižší aerodynamického odpor.

Bočnicové panely

bocnicove_panely

Přepracované panely mají nyní lichoběžníkový tvar ze dvou důvodů.
 1) Snížit prostor mezi panelem a bočnicí pro zrychlení protékajícího vzduchu díky Venturiho efektu
 2) Vytvořit kanál pro tok vzduchu na vnější straně. Dochází k tím k oddělení proudů vzduchu: jeden teče spodem těsně nad podlahou a druhý vede právě středem bočnicového panelu.

sidepod_flow

Tato úprava zvyšuje kvalitu i kvantitu vzduchu proudícího k zadní části vozu. Jeho spodní část se navíc díky drobným otvorům v podlaze před zadními koly dostává do difuzoru.

 

Kanada – změny po Turecku

side_Canada

1.    Přepracování systému F-kanálu
2.    Drobné změny na difuzoru

Zadní křídlo

RW_Kanada

Bylo poměrně překvapivé, že McLaren dovezl do Kanady tureckou verzi zadního křídla, protože týmy zde méně hluboké klapky na zadním křídle kvůli dosažení vyšších rychlostí na rovinkách.

Přední křídlo

FW_Kanada

I přední křídlo zůstalo v Kanadě nezměněno.

Difuzor

V Montrealu tým v neustálém hledání ideálního proudění vzduchu opět upravil horní okraje difuzoru.

Vytisknout

Diskuze: Co se změnilo na voze MP4-25 v Turecku a v Kanadě, kde McLaren získal double?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 06.07.2010 12:05 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso se omluvil za kritiku FIA

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  6. SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud