Co se změnilo na voze MP4-25 v Turecku a v Kanadě, kde McLaren získal double?

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 30. června 2010, 09:00 Google+

Velká cena Turecka a Kanady McLarenu náramně vyšla - v obou zvítězil Lewis Hamilton a jeho kolega Jenson Button byl druhý. Co se během těchto závodů změnilo na monopostu MP4-25?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 06.07. 12:05) Napište svůj názor

Sdílejte článek

Turecko – změny po Monaku

side_Turkey

1. Nové bočnicové panely
2. Nové zadní křídlo
3. Otvory v horní částech bočnic po obou stranách (v Monaku pouze vlevo)

Zadní křídlo

rw_turkey

Zadní křídlo představené v Turecku mělo novou hlavní klapku s vyvýšenou náběžnou hranou uprostřed, což odklání více vzduchu pod oba profily a snižuje aerodynamický odpor. Hloubka druhého profilu se uprostřed také zvětšila, aby tým získal něco ze ztraceného přítlaku předchozí úpravou.

V bočnicích se opět zvýšil počet výřezů. Zmizely také široké vstupy vzduchu nahoře uprostřed křídla i ty, které byly dále směrem k okrajům - nyní je bez otvorů a zmizela i škvíra na zadní straně druhé klapky.

Došlo k zúžení otvoru pro výstup vzduchu z F-kanálu a jeho umístění níže. Vstupní otvor do křídla zepředu je pro změnu větší.

Tato verze ovšem není úplně nová – McLaren ji hojně využíval v minulosti. Nahradila monacké křídlo, jehož účelem bylo vytvářet maximální přítlak. Upravená verze ho nyní generuje méně, ale současně klade mnohem nižší aerodynamického odpor.

Bočnicové panely

bocnicove_panely

Přepracované panely mají nyní lichoběžníkový tvar ze dvou důvodů.
 1) Snížit prostor mezi panelem a bočnicí pro zrychlení protékajícího vzduchu díky Venturiho efektu
 2) Vytvořit kanál pro tok vzduchu na vnější straně. Dochází k tím k oddělení proudů vzduchu: jeden teče spodem těsně nad podlahou a druhý vede právě středem bočnicového panelu.

sidepod_flow

Tato úprava zvyšuje kvalitu i kvantitu vzduchu proudícího k zadní části vozu. Jeho spodní část se navíc díky drobným otvorům v podlaze před zadními koly dostává do difuzoru.

 

Kanada – změny po Turecku

side_Canada

1.    Přepracování systému F-kanálu
2.    Drobné změny na difuzoru

Zadní křídlo

RW_Kanada

Bylo poměrně překvapivé, že McLaren dovezl do Kanady tureckou verzi zadního křídla, protože týmy zde méně hluboké klapky na zadním křídle kvůli dosažení vyšších rychlostí na rovinkách.

Přední křídlo

FW_Kanada

I přední křídlo zůstalo v Kanadě nezměněno.

Difuzor

V Montrealu tým v neustálém hledání ideálního proudění vzduchu opět upravil horní okraje difuzoru.

Vytisknout

Diskuze: Co se změnilo na voze MP4-25 v Turecku a v Kanadě, kde McLaren získal double?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 06.07.2010 12:05 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso se omluvil za kritiku FIA

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud