Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

Petr Hlawiczka, 21. května 2018, 06:20 Google+

Podle technických šéfů Mercedesu a Ferrari pro současné 1,6litrové hybridní pohonné jednotky používané ve Formuli 1 neexistují výkonnostní limity.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 21.05. 14:51) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Hondy, která je v F1 stále tou nejméně konkurenceschopnou

Pohonná jednotka Hondy, která je v F1 stále tou nejméně konkurenceschopnou | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

K přechodu z atmosférických 2,4 V8 došlo v roce 2014, Mercedes je po pěti letech hybridní éry stále na špici. A stále se nepřiblížil k výkonnostnímu stropu výkonu, který dokážou produkovat díky pokročilému systému pro rekuperaci energie (ERS) skládajícího se z motorgenerátoru rekuperujícího kinetickou energii při brzdění na zadní nápravě (MGU-K) a z motorgenerátoru rekuperující tepelnou energii (MGU-H) - ten je zase umístěn na společné hřídeli s turbem.

Před sezónou Mercedes avizoval, že již brzy překoná hranici 1000 koní. Na dotaz, zda se už blíží limitu současný pravidel, šéf jeho továrny na motory Andy Cowell odpovídá: "Myslím, že to vychází z vašeho přesvědčení a poznání toho, zda nějaké omezení existuje. Osobně nevěřím, že mají nějaký limit. Podle mě můžete vždy dosáhnout zisků."

"Každý týden mám to potěšení zasednout na naší schůzce týkající se výkonností a inovací a naslouchat, s jakými způsoby navyšování efektivity různých systémů inženýři přijdou. Pak si užívávám soutěžení uvnitř továrny, kdy tyto nápady přetavíme v prověřené experimenty, a když pak prokážeme, že jsou dostatečně spolehlivé. Všichni čtyři výrobci motorů tedy budou pokračovat ve vývoji. Neexistuje žádná taková věc, jako je limit," zdůrazňuje Cowell.

img-responsive

Andy Cowell s pohonnou jednotkou Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Technický ředitel Ferrari Mattia Binotto s ním souhlasí: "Bezpochyby  bych s Andym souhlasil. Když dáte inženýry dohromady, tak vždy dojde na inovace a kreativitu. Pro inženýry neexistují limity. Myslím, že v poslední letech, v poslední sezóně vidíme, jak moc se rok od roku zlepšujeme. Nemyslím si, že bychom už dosáhli limitu toho produktu."

Ferrari se letos opět zlepšilo a je Mercedesu mnohem blíže, podle Cowella v kvalifikacích dokonce před nimi. Renault na ně trochu ztrácí. Jezdí se starým MGU-K a u své pohonné jednotky pro rok 2018 ale stále nevyužívá její plný potenciál, byť má do Kanady přivézt větší vylepšení.

"Vždy to je těžké říct, zda využíváte její maximum. Pokud byste si jezdili po celý rok se stejnou specifikací, tak byste se vždy snažili z ní dostat trochu více. Je to spíše otázkou toho, kolik svých zdrojů utrácíte. Máme specifikaci 1, vyvíjíme ji pro daný cyklus, pak se přesunujeme ke specifikaci 2, pak ke specifikaci 3," vysvětluje technický ředitel motorové továrny ve Viry Rémi Taffin.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 21.05.2018 14:51 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso po sezóně v F1 končí

"Ztráta Alonsa ukazuje, jak je Formule 1 špatná," tvrdí Pérez

Sauber vychovává mladíky pro Ferrari, kam příští rok odejde Charles Leclerc

Český tým Antonína Charouze se stává partnerem Sauberu pro výchovu mladých jezdců

Daniel Ricciardo předjíždí v Brazílii Sebastiana Vettela

"Příští rok nás čekají vzrušující závody!" tvrdí Brawn. Předjíždění se dle simulací "citelně" zlepší

Max Verstappen dumá, jak bude "veřejně prospěšný"

Někoho se štěstí drží aneb konflikty byly a nejspíš budou

Lewis Hamilton s Mercedesem F1 W09 EQ Power+ v Brazílii

Hamilton posledních 10 kol ve voze řval

Max Verstappen ve Velké ceně Brazílie 2018

Chceme v F1 roboty bez emocí? Šéf Red Bullu se Verstappena zastává

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Start závodu ve Španělsku

Je dobré se umět ohlédnout

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen vidí rudě zatímco Ocon kroutí hlavou

  2. Vettel povolán ke komisařům (aktualizováno)

  3. Hamilton posledních 10 kol ve voze řval

  4. Verstappen "dohrál" incident s Oconem v garáži, FIA ho potrestala

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "K vážení nás neměli volat," zlobí se Vettel

  6. Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud