K přechodu z atmosférických 2,4 V8 došlo v roce 2014, Mercedes je po pěti letech hybridní éry stále na špici. A stále se nepřiblížil k výkonnostnímu stropu výkonu, který dokážou produkovat díky pokročilému systému pro rekuperaci energie (ERS) skládajícího se z motorgenerátoru rekuperujícího kinetickou energii při brzdění na zadní nápravě (MGU-K) a z motorgenerátoru rekuperující tepelnou energii (MGU-H) - ten je zase umístěn na společné hřídeli s turbem.
Před sezónou Mercedes avizoval, že již brzy překoná hranici 1000 koní. Na dotaz, zda se už blíží limitu současný pravidel, šéf jeho továrny na motory Andy Cowell odpovídá: "Myslím, že to vychází z vašeho přesvědčení a poznání toho, zda nějaké omezení existuje. Osobně nevěřím, že mají nějaký limit. Podle mě můžete vždy dosáhnout zisků."
"Každý týden mám to potěšení zasednout na naší schůzce týkající se výkonností a inovací a naslouchat, s jakými způsoby navyšování efektivity různých systémů inženýři přijdou. Pak si užívávám soutěžení uvnitř továrny, kdy tyto nápady přetavíme v prověřené experimenty, a když pak prokážeme, že jsou dostatečně spolehlivé. Všichni čtyři výrobci motorů tedy budou pokračovat ve vývoji. Neexistuje žádná taková věc, jako je limit," zdůrazňuje Cowell.
Technický ředitel Ferrari Mattia Binotto s ním souhlasí: "Bezpochyby bych s Andym souhlasil. Když dáte inženýry dohromady, tak vždy dojde na inovace a kreativitu. Pro inženýry neexistují limity. Myslím, že v poslední letech, v poslední sezóně vidíme, jak moc se rok od roku zlepšujeme. Nemyslím si, že bychom už dosáhli limitu toho produktu."
Ferrari se letos opět zlepšilo a je Mercedesu mnohem blíže, podle Cowella v kvalifikacích dokonce před nimi. Renault na ně trochu ztrácí. Jezdí se starým MGU-K a u své pohonné jednotky pro rok 2018 ale stále nevyužívá její plný potenciál, byť má do Kanady přivézt větší vylepšení.
"Vždy to je těžké říct, zda využíváte její maximum. Pokud byste si jezdili po celý rok se stejnou specifikací, tak byste se vždy snažili z ní dostat trochu více. Je to spíše otázkou toho, kolik svých zdrojů utrácíte. Máme specifikaci 1, vyvíjíme ji pro daný cyklus, pak se přesunujeme ke specifikaci 2, pak ke specifikaci 3," vysvětluje technický ředitel motorové továrny ve Viry Rémi Taffin.