AlphaTauri povzbuzeno stěhováním do aerodynamického tunelu Red Bullu, chce se mu vyrovnat

Petr Hlawiczka, 21. září 2020, 06:05 Google+

AlphaTauri se přestěhovala do aerodynamického tunelu Red Bullu, což je podle Christiana Hornera pro jejich "béčko" velkou vzpruhou. Podle Pierra Gaslyho nyní mají ambici se svému mateřskému týmu vyrovnat.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 30.09. 14:39) Napište svůj názor
Pierre Gasly ve Velké ceně Itálie, kterou ovládl

Pierre Gasly ve Velké ceně Itálie, kterou ovládl | foto: Pirelli

Sdílejte článek

AlphaTauri své monoposty stále vyvíjí v aerodynamickému tunelu v Bicesteru, kde stále pracuje pouze s 50% modely, zatímco všichni její soupeři už přešli na 60% modely. V Británii tam zaměstnává přes 100 lidí, zatímco stáj samotná sídlí v italské Faenze.

Kvůli dalšímu zpřísňování pravidel však svůj vývoj přesune do aerodynamického tunelu Red Bullu v Bedfordu. Jeho šéf Horner nyní AlphuTauri nyní začíná vnímat "spíše jako sesterský než juniorský tým." A sdílení stejného aerodynamického tunelu je pro ní podle něj dalším významným krokem.

"AlphaTauri se před letošní sezónou přejmenovala. Myslím, že usiluje o větší věci než Toro Rosso dříve. Máme v rámci pravidel projekt synergie. Například příští rok dojde poprvé ke sdílení aerodynamického tunelu, což z finančního hlediska dává naprostý smysl. To je to, na co jsem poukazoval," usmívá se Horner.

"Nástroje, které používáme, velikost modelu - AlphaTauri bude využívat stejné vybavení, stejný tunel, což samozřejmě jejich vývoji pomůže, obzvlášť při významné změně u aut pro rok 2022. Pravidla jsou nyní jasná, šedé zóny v oblasti toho, co se smí a co ne, byly odstraněny, a AlphaTauri z toho snad bude těžit," doufá šéf Red Bull.

img-responsive

Zmenšený model vozu F1 pro vývoj v aerodynamickém tunelu | foto: Manor Racing

Samotný šéf AlphyTauri Franz Tost se na stěhování svého aerodynamického vývoje těší: "V současné době jsme jediným týmem využívající 50% aerodynamický tunel a Bedford je 60%, což nám samozřejmě přinese výhodu, protože veškerá měření jsou přesnější."

"Tým podle mě v posledních letech vyrostl. Prokázali jsme lepší výkonnost, auto je spolehlivější, spolupráce s Red Bullem je velmi pozitivní, synergie nám přinášejí spoustu výhod, vše v rámci pravidel," poukazuje Tost.

Přechod na 60% modely je dobrou zprávou také pro Pirelli, které již nebude muset poskytovat 50% zmenšeniny svých pneumatik pro jediný tým - nyní již bude pro všechny stačit 60% velikost.

img-responsive

Pierre Gasly (vpravo) se chce se svým týmem propracovat mezi špičku | foto: Red Bull Content Pool

Vysoké ambice nyní potvrzuje vítěz Velké ceny Itálie Pierre Gasly: "Vůle je jasná, z AlphyTauri vychází spousta ambicí. Myslím, že jde o jinou situaci, než to bylo dříve mezi Toro Rosso a Red Bullem. Podle mě jde o vzrušující projekt. Red Bull je z těch dvou týmů v současnosti špičkou, ambicí AlphyTauri je však jednou se vyrovnat jejich výkonům. Proto potřebujeme zdroje a větší zařízení."

Má podle něj AlphaTauri na to, aby se stala špičkovým týmem? "Myslím, že to je opravdu cílem továrny - vydobýt si vlastní status a pozici v F1. Je jasné, že má velké ambice. Nejde o jednoletý projekt. Opravdu víme, jak dlouho to trvá vybudovat svou identitu a status špičkové stáje."

"Chvíli to možná potrvá, podle mě však už fakt nejde o sesterský tým, jako tomu mohlo být v minulosti. Spíše jde o to, aby si vybudovali své vlastní místo ve světě Formule 1," dodává Gasly,  jenž se po vítězství v Monze propracoval mezi nejlepších 10 pilotů.

Vytisknout

Diskuze: AlphaTauri povzbuzeno stěhováním do aerodynamického tunelu Red Bullu, chce se mu vyrovnat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 30.09.2020 14:39 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Lecler a Mattia Binotto při pátečním tréninku v Sáchiru

Binotto chválí Leclerca, naštvala ho italská média

Start GP Španělska - Pérez v hloubi pole

"Pérez vpředu zoufale chybí. Potřebujeme jej tam, abychom Mercedes dostali pod tlak," říká Horner

Všechno dobré - nakonec Mercedes dokázal to nejdůležitější, vyhrát závod.

Bottasova vzpoura? Žádná nebyla, zní z tábora Mercedesu

Lewis Hamilton vítězí v závodě v Barceloně

FOTO: Závod v Barceloně - Hamilton kráčí za obhajobou titulu

Max Verstappen - závod v Portugalsku

Nejrychlejší kolo patří s náskokem Verstappenovi, Alonso před McLareny

Lewis Hamilton byl dnes opět suverénně nejrychlejší

GP ŠPANĚLSKA: Hamilton si Verstappenem poradil v depu i na trati

Lewis Hamilton se svou trofejí za prnví místo v závodě v Portugalsku

PROHLÁŠENÍ po závodě: Hamiltonův lov na Verstappena "Málem jsem do boxů nezajel," říká pilot Mercedesu

Lewis Hamilton vyhrává svou 100 pole position v kvalifikaci v Barceloně

FOTO: Kvalifikace v Barceloně - Hamiltonovo 100. pole position

Startovní rovinka v Barceloně

GRAFIKA: Startovní rošt GP Španělska - Ferrari v 2. řadě, Mazepin penalizován

Bezmála po čtyřech desítkách let je památka Gillese Villeneuva stále živá

Den, kdy nás opustil Gilles Villeneuve (+ VIDEO)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jean Todt

Todt se zamýšlí nad situací ve Ferrari. Jaká je ve srovnání s rokem 1993?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Bottas nejrychlejší, Verstappenovi scházelo jen 33 tisícin sekundy! O přerušení tréninku se postaral Kubica

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: Hamiltonův lov na Verstappena "Málem jsem do boxů nezajel," říká pilot Mercedesu

  3. GRAFIKA: Startovní rošt GP Španělska - Ferrari v 2. řadě, Mazepin penalizován

  4. Hamilton odpoledne nejrychlejší, Red Bull v hloubi pole

  5. Bottasova vzpoura? Žádná nebyla, zní z tábora Mercedesu

  6. GP ŠPANĚLSKA: Hamilton si Verstappenem poradil v depu i na trati

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud