Vedení Ferrari se pokouší ke krizi postavit čelem a žádá čas

Robert RoBertino Pavelka, 14. září 2020, 12:45 Google+

V oficiálním šampionátu Formule 1 neexistoval ročník, v němž by rudé oře z Maranella chyběly. Jak napovídá jubilejní číslo, pár závodů vynechaly, ale v Mugellu mohly oslavit tisícovku absolvovaných závodů. Jenže k radosti opravdu nebyl důvod.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 15.09. 17:25) Napište svůj názor
Speciálně vyvedený monopost Ferrari u příležitosti oslav 1000. Grand Prix ve Formuli 1

Speciálně vyvedený monopost Ferrari u příležitosti oslav 1000. Grand Prix ve Formuli 1 | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ferrari se na svou tisící Grand Prix připravilo včetně retro zbarvení svých vozů v burgundské červené, dokonce FIA vyšla Italům vstříc neobvyklou variantou safety caru, jenž měl rovněž červenou barvu. V hledišti se objevilo několik osobností že špiček ve vedení, ale zákmit naděje po kvalifikaci a v úvodu závodu se postupně rozplýval. Ferrari nestačilo na své soupeře a může děkovat za skromný bodový příděl eliminaci startovního pole a v konečné fázi i pětivteřinové penalizaci Kimi Räikkönena. Proto po závodě Louis Carey Camilleri, generální ředitel značky, jenž usedl na tribunu s Johnem Elkannem, volil upřímně tvrdá slova.

"Ferrari se ocitlo v propasti a my to moc dobře víme. Je to souhra mnoha faktorů, ale cokoli se pokouším říci mi připadá jako výmluva. A to rozhodně nechceme. Důležité je soustředit se na naše problémy, tvrdě na nich pracovat a uchovat si odhodlání k návratu na pozice, které považujeme pro naši stáj za oprávněné. Samozřejmě víme, že momentální pravidla omezují vývojové práce, ale jsme přesvědčeni, že progres našeho motoru pomůže snížit deficit, kterému v této sezóně čelíme, ještě dříve, než dojde v roce 2022 ke změně pravidel," rozhovořil se Camilleri. 

img-responsive

Camilleri nabádá k trpělivosti | foto: Scuderia Ferrari

Zvědavé otázky směřovaly především k tomu, zda je u Ferrari připravena nějaká zásadní inovace, která by tým dostala z pozic, které jsou pro značku jeho věhlasu vysloveně tristní. Camilleri ale odmítl vzbuzovat jakékoli plané naděje.

"V F1 se vždycky bojuje o čas, ať už na trati nebo při vývoji - neexistuje žádná kouzelná hůlka. Teď potřebujeme čas. Doufám, že příští rok budeme mít aspoň minimum flexibility, abychom se dostali z pozic, na nichž se nyní nacházíme. Musím smeknout před Mercedesem, který odvádí neuvěřitelnou práci. Jsem zvědav, zda v sezóně 2022 s novými pravidly nastaví stejně vysokou laťku. Tam by mohla být i naše naděje," pokračuje Camilleri. 

img-responsive

Schumacherova éra už je jen vzdálenou vzpomínkou | foto: Scuderia Ferrari

Řeč se pochopitelně stočila i na oslavy, které díky nepříliš kvalitnímu výsledku byly poněkud hořké. Což ale došlo většině zúčastněných až zpětně, protože velkolepá party se odehrála už v sobotu večer ve Florencii. Camilleri však v tomto směru zůstává optimistou.

"Podívejte, domnívám se, že mezi Formulí 1 a Ferrari existuje pevné propojení. Umíte si představit F1 bez Ferrari, anebo naopak? Vždy jsme byli při tom a jsme jediným takovým týmem. Ostatní přicházejí a odcházejí. Jistě, právě historie na nás vytváří tlak. Takže se těšíme na další tisícovku," řekl nakonec Camilleri.

Vytisknout

Diskuze: Vedení Ferrari se pokouší ke krizi postavit čelem a žádá čas

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 15.09.2020 17:25 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton - závod v Baku

Až příliš těžké vozy? Hamilton jen kroutí hlavou

Sergio Pérez s Red Bullem v Baku konečně vyhrál

Pérez má podle Marka místo u Red Bullu pro rok 2022 jisté, Gaslyho k Alpine nepustí. Co bude s Cunodou?

Juki Cunoda - 3. den předsezonních testů v Bahrajnu

Tost měl v Baku strach, ale Cunoda je podle něj velký talent

Lewis Hamilton v sobotu vybojoval místo v první řadě na roštu vedle Charlese Leclerca

Hamilton si z Baku po fiasku odváží i pozitiva, Mercedes upraví "magické" tlačítko na volantu

Carlos Sainz v uličkách Baku

Nepříjemné překvapení - šéf Ferrari po kvalifikaci v Baku čekal od svého týmu víc

Charles Leclerc - kvalifikace Baku

Brzy přijdou vítězství, věří Leclerc, Sainz chce řešit pneumatiky

Lewis Hamilton si v Baku dojel pro svůj nejhorší výsledek za posledních 12 let v F1

"Tohle je nepřijatelné, nemůžeme si dovolit takto ztrácet body," rozčiluje se šéf Mercedesu

Lewis Hamilton po restartu chybuje

Proč nebyl závod v Ázerbájdžánu zastaven po Strollově nehodě, ale po Verstappenově ano? + VIDEO

Start závodu v Baku

FOTO: Dramatická bitva v Baku s nečekaným vítězem, Hamilton v cíli až za Mazepinem

Max Verstappen dnes skončil po defektu pneumatiky předčasně

NEJRYCHLEJŠÍ KOLO v Ázerbájdžánu zajel Verstappen, bod navíc ale nedostane

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hromadná havárie z pohledu Carlose Sainze v Mugellu

Piloti si stěžují na ohrožení bezpečnosti při restartu, 12 z nich bylo…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: Proč Hamilton chyboval a radost na pódiu v Baku

  2. "Tohle je nepřijatelné, nemůžeme si dovolit takto ztrácet body," rozčiluje se šéf Mercedesu

  3. GP ÁZERBÁJDŽÁNU: Vedoucí duo selhalo, raduje se Sergio Pérez

  4. Pirelli se domnívá, že zná příčiny havárií Strolla a Verstappena (+VIDEO)

  5. Proč nebyl závod v Ázerbájdžánu zastaven po Strollově nehodě, ale po Verstappenově ano? + VIDEO

  6. Brzy přijdou vítězství, věří Leclerc, Sainz chce řešit pneumatiky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud