FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu

Petr Hlawiczka, 13. července 2020, 06:05 Google+

Komisaři Mezinárodní automobilové federace po Velké ceně Štýrska zabavili brzdové kanálky monopostů Racing Pointu. Důvodem je protest Renaultu, který si stěžuje na porušení pravidel a obyčejné kopírování Mercedesu.

Počet komentářů:  142 komentářů (Poslední 14.07. 22:20) Napište svůj názor
Racing Point čelí protestu - porušil kopírováním Mercedesu pravidla?

Racing Point čelí protestu - porušil kopírováním Mercedesu pravidla? | foto: Racing Point F1 Team

Sdílejte článek

Francouzský tým po 2. závodu sezóny zpochybnil regulérnost brzdových kanálků "růžového Mercedesu," který v neděli předvedl velmi dobré tempo - na dráze byl třetím nejrychlejším po Stříbrných šípech a Red Bullech. Sergio Pérez se i přes poškození dostal ze 17. na 6. místo a jeho týmový kolega Lance Stroll skončil osmý, až za ním Daniel Ricciardo s Renaultem.

Údajné porušení pravidel se týká předních a zadních brzdových kanálků, jež letos poprvé spadají mezi vypsané díly, jež si každý tým musí vyrábět sám. Stejné části svého loňského vozu musí komisařům poskytnout rovněž Mercedes, který letošní Racing Point odebírající jeho pohonné jednotky s převodovkami kopíruje.

Racing Point se hájí tím, že je vše v souladu s pravidly. Díly Mercedesu měl okopírovat pouze na základě videozáznamů a fotografií s tím, že neměl přístup k žádné dokumentaci či duševnímu vlastnictví svého dodavatele.

"Nemyslím si, že bychom udělali něco úplně nového, pokud jde o převzetí konceptu týmu a vyrobení si ho po svém. To je součástí Formule 1 od jejího počátku," hájí se technický ředitel stáje sídlící v Silverstone Andy Green.

Brzdové kanálky loňského Mercedesu a letošního Racing Pointu

Brzdové kanálky loňského Mercedesu a letošního Racing Pointu | zdroj: Getty Images

Zatím nebyl stanoven termín, ve kterém komisaři rozhodnou o legalitě letošního monopostu Racing Pointu vlastněného Lawrencem Strollem, další závod je však naplánován na tento víkend v Maďarsku. FIA včera po krátkém posouzení pouze vydala večer prohlášení, že protest je v tomto případě přípustný a že se jím bude zabývat.

"Zástupce technického oddělení FIA dostal nařízeno, aby zapečetil a zabavil příslušné díly vozů 11 a 18 pro přípravu na vykonání detailní analýzy těchto části.  Zároveň má poskytnout detailní zprávu komisařům s veškerými nálezy a zahrnout hodnocení, která odpovídají stížnosti na porušení pravidel popsaných v protestu. Komisaři rovněž nařídili Mercedesu, aby k průzkumu technického oddělení FIA poskytl přední a zadní brzdové kanálky vozu V10 využívaného v roce 2019," stojí v oficiální zprávě.

Protest Renaultu je částečně odvetou za to, co mu loni Racing Point (bývalá Force India) provedl po Velké ceně Japonska, kdy úspěšně protestovala proti jeho systému ovlivňujícím rozložení brzdného účinku, a připravila jej tak o body. Loni skončil francouzský tým celkově pátý, o dvě místa výše než Racing Point - ten je ale letos čtvrtý, zatímco Renault šestý.

Stav šampionátu po 2. závodu

Stav šampionátu po 2. závodu | zdroj: F1NEWS.cz

Vytisknout

Diskuze: FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 142, poslední 14.07.2020 22:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 142 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton v 1. tréninku před GP Portugalska 2020

Posunutou kvalifikaci ovládl Hamilton před Bottasem a Verstappenem

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton počas závodu na Nürburgringu

Třetí trénink v Portugalsku opět pro Bottase

Poslední start závodu v Malajsii

Verstappen a Stroll byli kvůli kolizi u komisařů. Kdo je viníkem? + VIDEO

Valtteri Bottas po vyhrané kvalifikaci na Nürburgringu

Odpoledne byl v Portugalsku nejrychlejší Bottas. Verstappen kolidoval se Strollem

Valtteri Bottas v 1. tréninku v Portimau

Bottas začíná na 'horské dráze' v Portimau nejrychleji, Verstappen ztrácí přes 0,7 s + VIDEO

Mercedesy v GP Eifelu

Mercedes mění elektroniku obou vozů, trénink si vyzkouší bez systému DAS

První testy nového Haasu VF-20

Nový start pro Haas - na konci sezóny končí Grosjean i Magnussen

Esteban Ocon s Renaultem RS20 v Barceloně

Šéf Renaultu nepovažuje výsledky Ocona za 'katastrofu,' Alonsův přínos na simulátoru oceňován

Lance Stroll v závodě ve Španělsku

Důvod německé absence Strolla? COVID-19

Práce na voze Sebastiana Vettela

Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alexander Albon v závodě velké ceny Štýrska

FOTO: Historicky první Velká cena Štýrska - vozy F1 v akci v malebném horském…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

  2. Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

  3. Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

  4. Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

  5. Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

  6. Nový start pro Haas - na konci sezóny končí Grosjean i Magnussen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud