Díry v rozpočtových stropech nahrávají McLarenu, stěžuje si Helmut Marko

Petr Hlawiczka, 4. června 2020, 06:10 Google+

McLaren si díky zavedení rozpočtových stropů od příštího roku může podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka hodně polepšit. Obává se, že při změně dodavatele pohonných jednotek zneužije pravidly nepokryté oblasti.

Počet komentářů:  40 komentářů (Poslední 08.06. 16:17) Napište svůj názor
Carlos Sainz během předsezónních testů v Barceloně

Carlos Sainz během předsezónních testů v Barceloně | foto: McLaren

Sdílejte článek

Britská stáj podle něj bude profitovat z nových sportovních pravidel více než její soupeři. Zejména velké týmy jako Ferrari, Mercedes či Red Bull budou muset výrazně snížit počty svých zaměstnanců. Od příštího roku totiž do hry vstupují rozpočtové stropy ve výši 145 mil. dolarů místo původně schválených 175 mil. dolarů, navíc budou každý dalším rokem o 5 mil. dolarů klesat.

"Přechod McLarenu z motorů Renault na Mercedes jim může také pomoci obejít některé homologační pravidla a zasáhnout do oblastí, která jsou jiným zapovězena. Jsou tam díry," stěžuje si Helmut Marko na soupeře, jenž loni v šampionátu konstruktérů skončil hned za Red Bullem na 4. příčce.

"McLaren se přibližuje, jsou na tom dobře, pokud jde o personál a technologie. A od příštího roku budou mít konkurenceschopný motor. Ale nebude to záležitost jednoho roku," komentuje Marko možný skok McLarenu mezi špičkové týmy.

img-responsive

McLaren příští rok přejde na pohonné jednotky Mercedesu, letošní sezóna s Renaultem bude poslední | foto: McLaren

Jeho Red Bull se podle něj kvůli novým pravidlům bude muset zmenšit. Nelíbí se mu ani to, že hůře postavené týmy můžou příští rok strávit v aerodynamickém tunelu a při počítačových simulacích více času než ty rychlejší.

To se moc nezamlouvá ani Ferrari. Podle nich "by bylo lepší, kdyby se aerodynamický bonus svázal s rozpočtem spíše než s pozicí v šampionátu."

"Ti, kteří mají méně peněz, by mohli více testovat v aerodynamickém tunelu. Teď to bude tak, že některé týmy budou přemýšlet, jestli by nebylo lepší skončit v šampionátu na osmém místo na devátém místě, aby získali více času pro vývoj auta pro rok 2022 v aerodynamickém tunelu," dodává zástupce Scuderie.

Vytisknout

Diskuze: Díry v rozpočtových stropech nahrávají McLarenu, stěžuje si Helmut Marko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 40, poslední 08.06.2020 16:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 40 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kevin Magnussen ukázal, jak se bojuje za týmové barvy

Ohlédnutí za GP Saúdské Arábie

Letecký pohled na okruh v Džiddě

GRAFIKA: Startovní rošt v Džiddě - Red Bull v 1. řadě před Ferrari

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Kvalifikaci ovládl Verstappen, Bearman v bitvě s Hamiltonem

Max Verstappen v Bahrajnu

V závěrečném tréninku nejrychlejší Verstappen, Bearman desátý. Zhou havaroval

Carlose o víkendu za volantem neuvidíme

Ferrari náhle mění sestavu: Sainz se už v Bahrajnu nesveze, místo něj povolán nováček

Max Verstappen s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Saúdské Arábii pro Verstappena, druhý pro Alonsa

Lewis Hamilton, Max Verstappen a George Russell společně na pódiu

Verstappen k Mercedesu? "Bylo by to vzrušující," reaguje Russell

Fernando Alonso v Bahrajnu

Scházejí nám 3 či 4 desetiny, popisuje zklamaně Alonso. Briatore pro něj hledá tu nejlepší možnost

Max Verstappen pro sezónu 2024

U Red Bullu vládne napětí dál, Verstappen volá po konci Hornera. Odejde Max ke konkurenci?

Max Verstappen a Sergio Pérez přivezli Red Bullu 29. double

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

  • Pátek

    • 1. Trénink (2:30 - 3:30)
    • 2. Trénink (6:00 - 7:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (2:30 - 3:30)
    • Kvalifikace (6:00)
  • Neděle

    • Závod (5:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toto Wolff se raduje z vítězství obou Mercedesů v kvalifikaci v Maďarsku

Wolff vysvětluje, proč Mercedes nepodpořil návrh experimentálního závodního…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud