Díry v rozpočtových stropech nahrávají McLarenu, stěžuje si Helmut Marko

Petr Hlawiczka, 4. června 2020, 06:10 Google+

McLaren si díky zavedení rozpočtových stropů od příštího roku může podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka hodně polepšit. Obává se, že při změně dodavatele pohonných jednotek zneužije pravidly nepokryté oblasti.

Počet komentářů:  40 komentářů (Poslední 08.06. 16:17) Napište svůj názor
Carlos Sainz během předsezónních testů v Barceloně

Carlos Sainz během předsezónních testů v Barceloně | foto: McLaren

Sdílejte článek

Britská stáj podle něj bude profitovat z nových sportovních pravidel více než její soupeři. Zejména velké týmy jako Ferrari, Mercedes či Red Bull budou muset výrazně snížit počty svých zaměstnanců. Od příštího roku totiž do hry vstupují rozpočtové stropy ve výši 145 mil. dolarů místo původně schválených 175 mil. dolarů, navíc budou každý dalším rokem o 5 mil. dolarů klesat.

"Přechod McLarenu z motorů Renault na Mercedes jim může také pomoci obejít některé homologační pravidla a zasáhnout do oblastí, která jsou jiným zapovězena. Jsou tam díry," stěžuje si Helmut Marko na soupeře, jenž loni v šampionátu konstruktérů skončil hned za Red Bullem na 4. příčce.

"McLaren se přibližuje, jsou na tom dobře, pokud jde o personál a technologie. A od příštího roku budou mít konkurenceschopný motor. Ale nebude to záležitost jednoho roku," komentuje Marko možný skok McLarenu mezi špičkové týmy.

img-responsive

McLaren příští rok přejde na pohonné jednotky Mercedesu, letošní sezóna s Renaultem bude poslední | foto: McLaren

Jeho Red Bull se podle něj kvůli novým pravidlům bude muset zmenšit. Nelíbí se mu ani to, že hůře postavené týmy můžou příští rok strávit v aerodynamickém tunelu a při počítačových simulacích více času než ty rychlejší.

To se moc nezamlouvá ani Ferrari. Podle nich "by bylo lepší, kdyby se aerodynamický bonus svázal s rozpočtem spíše než s pozicí v šampionátu."

"Ti, kteří mají méně peněz, by mohli více testovat v aerodynamickém tunelu. Teď to bude tak, že některé týmy budou přemýšlet, jestli by nebylo lepší skončit v šampionátu na osmém místo na devátém místě, aby získali více času pro vývoj auta pro rok 2022 v aerodynamickém tunelu," dodává zástupce Scuderie.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Díry v rozpočtových stropech nahrávají McLarenu, stěžuje si Helmut Marko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 40, poslední 08.06.2020 16:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 40 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kevin Magnussen s Haasem VF-20 během testování v Barceloně

Haas nemůže za meziroční pokles výkonnosti, Magnussen poukazuje na dodavatele motorů

Mattia Binotto v Melbourne

Binotto má nůž na krku, tvrdí italský tisk

Sebastian Vettel s Ferrari v loňské Velké ceně Mexika

Vettel zvažuje nabídku Aston Martinu. Přijde Pérez o místo?

Sebastian Vettel v zaváděcím kole před závodem velké ceny Štýrska

Brawn vzkazuje Ferrari: Tohle nenapravíte ze dne na den

Racing Point RP20 zaujal již během testů v Barceloně, nyní svou formu potvrzuje

"Rychlost Racing Pointu by měla dělat všem starosti," říká Horner. "Bídný protest," reaguje tým

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton po závodě velké ceny Štýrska

Jezdecká dvojice Mercedesu pro příští sezonu? Podle mnohých už je jasno

Racing Point čelí protestu - porušil kopírováním Mercedesu pravidla?

FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu

Alexander Albon v závodě velké ceny Štýrska

FOTO: Historicky první Velká cena Štýrska - vozy F1 v akci v malebném horském prostředí

Carlos Sainz v Rakousku

Sainz v závěru překonal i Hamiltona, odváží si bod navíc za nejrychlejší kolo + strategie

Ricciardo dokázal Strollovi dlouho odolávat

Ricciardo má zásadní názor na Strollův manévr

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. HAMILTON, 3. NOR... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toto Wolff se raduje z vítězství obou Mercedesů v kvalifikaci v Maďarsku

Wolff vysvětluje, proč Mercedes nepodpořil návrh experimentálního závodního…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: "Tohle nepotřebujeme," omlouvá se Leclerc

  2. Brawn vzkazuje Ferrari: Tohle nenapravíte ze dne na den

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: co říkali piloti na mokrou ruletu na Red Bull Ringu?

  4. Vettel zvažuje nabídku Aston Martinu. Přijde Pérez o místo?

  5. Vettel a Red Bull? Obnovení úspěšného spojenectví je údajně na spadnutí

  6. "Rychlost Racing Pointu by měla dělat všem starosti," říká Horner. "Bídný protest," reaguje tým

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud