Díry v rozpočtových stropech nahrávají McLarenu, stěžuje si Helmut Marko

Petr Hlawiczka, 4. června 2020, 06:10 Google+

McLaren si díky zavedení rozpočtových stropů od příštího roku může podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka hodně polepšit. Obává se, že při změně dodavatele pohonných jednotek zneužije pravidly nepokryté oblasti.

Počet komentářů:  40 komentářů (Poslední 08.06. 16:17) Napište svůj názor
Carlos Sainz během předsezónních testů v Barceloně

Carlos Sainz během předsezónních testů v Barceloně | foto: McLaren

Sdílejte článek

Britská stáj podle něj bude profitovat z nových sportovních pravidel více než její soupeři. Zejména velké týmy jako Ferrari, Mercedes či Red Bull budou muset výrazně snížit počty svých zaměstnanců. Od příštího roku totiž do hry vstupují rozpočtové stropy ve výši 145 mil. dolarů místo původně schválených 175 mil. dolarů, navíc budou každý dalším rokem o 5 mil. dolarů klesat.

"Přechod McLarenu z motorů Renault na Mercedes jim může také pomoci obejít některé homologační pravidla a zasáhnout do oblastí, která jsou jiným zapovězena. Jsou tam díry," stěžuje si Helmut Marko na soupeře, jenž loni v šampionátu konstruktérů skončil hned za Red Bullem na 4. příčce.

"McLaren se přibližuje, jsou na tom dobře, pokud jde o personál a technologie. A od příštího roku budou mít konkurenceschopný motor. Ale nebude to záležitost jednoho roku," komentuje Marko možný skok McLarenu mezi špičkové týmy.

img-responsive

McLaren příští rok přejde na pohonné jednotky Mercedesu, letošní sezóna s Renaultem bude poslední | foto: McLaren

Jeho Red Bull se podle něj kvůli novým pravidlům bude muset zmenšit. Nelíbí se mu ani to, že hůře postavené týmy můžou příští rok strávit v aerodynamickém tunelu a při počítačových simulacích více času než ty rychlejší.

To se moc nezamlouvá ani Ferrari. Podle nich "by bylo lepší, kdyby se aerodynamický bonus svázal s rozpočtem spíše než s pozicí v šampionátu."

"Ti, kteří mají méně peněz, by mohli více testovat v aerodynamickém tunelu. Teď to bude tak, že některé týmy budou přemýšlet, jestli by nebylo lepší skončit v šampionátu na osmém místo na devátém místě, aby získali více času pro vývoj auta pro rok 2022 v aerodynamickém tunelu," dodává zástupce Scuderie.

Vytisknout

Diskuze: Díry v rozpočtových stropech nahrávají McLarenu, stěžuje si Helmut Marko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 40, poslední 08.06.2020 16:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 40 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toto Wolff se raduje z vítězství obou Mercedesů v kvalifikaci v Maďarsku

Wolff vysvětluje, proč Mercedes nepodpořil návrh experimentálního závodního…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

  2. Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud