Wolff vysvětluje, proč Mercedes nepodpořil návrh experimentálního závodního víkendu

Pavel Mandát, 3. června 2020, 22:41 Google+

Mohla to být revoluce. Jenže Mercedes možnost vyzkoušení kvalifikačního závodu s obráceným startovním roštem odmítl. Toto Wolff nyní vysvětluje důvody, které k tomu mistrovskou stáj vedly.

Počet komentářů:  22 komentářů (Poslední 05.06. 18:11) Napište svůj názor
Toto Wolff se raduje z vítězství obou Mercedesů v kvalifikaci v Maďarsku

Toto Wolff se raduje z vítězství obou Mercedesů v kvalifikaci v Maďarsku | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Letošní šampionát vozů Formule 1 odstartuje už za měsíc. Pandemie koronaviru však zapříčinila, že některé okruhy budou hostit více Velkých cen. Tak jako Red Bull Ring, jenž otevře letošní mistrovství světa dvěma závody ve dvou týdnech.

Ještě loni byl přitom takový scénář naprosto nepředstavitelný. Není proto divu, že se FIA a Librety Media snaží nalézt způsoby, jak zdánlivě jednotvárnou sezonu oživit. 

S jedním takovým návrhem přišly vrcholné orgány královny motorsportu nedávno. Jeho princip je jednoduchý. Druhý závod na stejné trati měl přijít o sobotní kvalifikaci, kterou by nahradil kvalifikační závod vypsaný a třicet minut.Navíc s obráceným startovním roštem, takže v jeho čele by se objevil poslední muž průběžného hodnocení šampionátu.

img-responsive

Lewis Hamilton v rámci třetího dne druhých předsezonních testů v Barceloně | foto: Mercedes AMG F1 Team

S tímto experimentem souhlasila naprostá většina týmů, avšak k tomu, aby byl prosazen, pro něj museli zvednout ruku úplně všichni. To se nestalo. 

Smělý, i když možná umělý plán zablokoval Mercedes. 

Logicky. Na každou takovou novotu totiž může nejvíc doplatit ten, který má nejlépe připravený materiál. V našem případě závodní vůz. Stříbrné šípy nyní prostřednictvím úst Toto Wolffa objasnily, proč se rozhodly experimentální návrh odmítnout.

Důvody zamítavého stanoviska jsou v zásadě tři. „Jsem zastáncem toho, že ve Formuli 1 by měl vždy vyhrávat  nejlepší jezdec s nejlepším vozem. Tohle pravidlo by mělo být zachováno," popisuje Wolff. 

Druhý argument rodáka z Vídně stojí na obavách ohledně určitých strategických machinací, které by byly spojeny zejména s kvalifikačním závodem. „Znám to ze závodů cestovních vozů. Když jeden závod prakticky určuje pořadí na startu pro ten druhý, stává se z toho celkem účinný strategický nástroj.

„Představte si, že jednomu z jezdců se nebude v prvním rakouském závodě dařit. Rozhodne se odstoupit, čímž si zaručí první místo na startu pro kvalifikační závod druhého víkendu. Když bude takový jezdec startovat mezi piloty ze středu pole, je prakticky jisté že se na čelo startovního roštu postaví i v neděli. Kdežto ostatní rychlí jezdci se budou muset proplétat pomalejšími vozy, což může přinést riziko kolizí a ovlivnění šampionátu."

Do třetice jde o to, že nejrychlejší tým by byl potrestán za svou převahu, což nemusíme být zrovna my. Ale jak víme, rozdíly jsou často velmi malé takže dopady takových experimentů mohou být enormní," uzavírá šéf Mercedesu.

Vytisknout

Diskuze: Wolff vysvětluje, proč Mercedes nepodpořil návrh experimentálního závodního víkendu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 05.06.2020 18:11 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 22 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso po testování Toyoty v Jižní Africe

"Hamilton je lepší než Schumacher, Alonso je na návrat připravený," hodnotí Barrichello

Lewis Hamilton a Sebastian Vettel v Toskánsku

Vettel by Mercedes neodmítl. Jaké Ferrari se mu řídilo nejlíp?

Carlos Sainz v závodě v Turecku

Vyhrála by v Mercedesu většina pilotů? Podle Sainze ano, ale...

Sergio Pérez a Max Verstappen po kontaktu v závodě na Monze

Soumrak Mercedesu díky novým pravidlům? Verstappen je opatrný

Sebastian Vettel a Carlos Sainz na Hungaroringu

Ferrari se podle McLarenu ještě může zapojit do boje o 3. místo v šampionátu

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas po závodě v Turecku

Poslední tři závody budou bez tlaku, těší Bottase. Dočká se vítězství?

Permane, Alan

Fernando mi řekl, že by v Lotusu z roku 2013 vyhrál, vzpomíná Permane

Lewis Hamilton s trofejí za 1. místo po GP Turecka

Hamilton přiznává, že jednal s Ferrari. K podpisu smlouvy ale bylo daleko

Tým Mclaren na Nürburgringu

Jak si stojí McLaren? Šéf týmu Seidl je realistický

Max Verstappen s Red Bullem RB16

Red Bull Verstappenovi v Turecku nastavil špatně křídlo, podle Brawna doplatil na nezkušenost

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (16:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lando Norris s vozem Formule 3 v Zandvoortu

Norris se konečně dočká jízdy s monopostem - na dráze otestuje vůz F3

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Fernando mi řekl, že by v Lotusu z roku 2013 vyhrál, vzpomíná Permane

  2. Ferrari se podle McLarenu ještě může zapojit do boje o 3. místo v šampionátu

  3. Vyhrála by v Mercedesu většina pilotů? Podle Sainze ano, ale...

  4. Poslední tři závody budou bez tlaku, těší Bottase. Dočká se vítězství?

  5. Vettel by Mercedes neodmítl. Jaké Ferrari se mu řídilo nejlíp?

  6. "Hamilton je lepší než Schumacher, Alonso je na návrat připravený," hodnotí Barrichello

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud