Wolff vysvětluje, proč Mercedes nepodpořil návrh experimentálního závodního víkendu

Pavel Mandát, 3. června 2020, 22:41 Google+

Mohla to být revoluce. Jenže Mercedes možnost vyzkoušení kvalifikačního závodu s obráceným startovním roštem odmítl. Toto Wolff nyní vysvětluje důvody, které k tomu mistrovskou stáj vedly.

Počet komentářů:  22 komentářů (Poslední 05.06. 18:11) Napište svůj názor
Toto Wolff se raduje z vítězství obou Mercedesů v kvalifikaci v Maďarsku

Toto Wolff se raduje z vítězství obou Mercedesů v kvalifikaci v Maďarsku | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Letošní šampionát vozů Formule 1 odstartuje už za měsíc. Pandemie koronaviru však zapříčinila, že některé okruhy budou hostit více Velkých cen. Tak jako Red Bull Ring, jenž otevře letošní mistrovství světa dvěma závody ve dvou týdnech.

Ještě loni byl přitom takový scénář naprosto nepředstavitelný. Není proto divu, že se FIA a Librety Media snaží nalézt způsoby, jak zdánlivě jednotvárnou sezonu oživit. 

S jedním takovým návrhem přišly vrcholné orgány královny motorsportu nedávno. Jeho princip je jednoduchý. Druhý závod na stejné trati měl přijít o sobotní kvalifikaci, kterou by nahradil kvalifikační závod vypsaný a třicet minut.Navíc s obráceným startovním roštem, takže v jeho čele by se objevil poslední muž průběžného hodnocení šampionátu.

img-responsive

Lewis Hamilton v rámci třetího dne druhých předsezonních testů v Barceloně | foto: Mercedes AMG F1 Team

S tímto experimentem souhlasila naprostá většina týmů, avšak k tomu, aby byl prosazen, pro něj museli zvednout ruku úplně všichni. To se nestalo. 

Smělý, i když možná umělý plán zablokoval Mercedes. 

Logicky. Na každou takovou novotu totiž může nejvíc doplatit ten, který má nejlépe připravený materiál. V našem případě závodní vůz. Stříbrné šípy nyní prostřednictvím úst Toto Wolffa objasnily, proč se rozhodly experimentální návrh odmítnout.

Důvody zamítavého stanoviska jsou v zásadě tři. „Jsem zastáncem toho, že ve Formuli 1 by měl vždy vyhrávat  nejlepší jezdec s nejlepším vozem. Tohle pravidlo by mělo být zachováno," popisuje Wolff. 

Druhý argument rodáka z Vídně stojí na obavách ohledně určitých strategických machinací, které by byly spojeny zejména s kvalifikačním závodem. „Znám to ze závodů cestovních vozů. Když jeden závod prakticky určuje pořadí na startu pro ten druhý, stává se z toho celkem účinný strategický nástroj.

„Představte si, že jednomu z jezdců se nebude v prvním rakouském závodě dařit. Rozhodne se odstoupit, čímž si zaručí první místo na startu pro kvalifikační závod druhého víkendu. Když bude takový jezdec startovat mezi piloty ze středu pole, je prakticky jisté že se na čelo startovního roštu postaví i v neděli. Kdežto ostatní rychlí jezdci se budou muset proplétat pomalejšími vozy, což může přinést riziko kolizí a ovlivnění šampionátu."

Do třetice jde o to, že nejrychlejší tým by byl potrestán za svou převahu, což nemusíme být zrovna my. Ale jak víme, rozdíly jsou často velmi malé takže dopady takových experimentů mohou být enormní," uzavírá šéf Mercedesu.

Vytisknout

Diskuze: Wolff vysvětluje, proč Mercedes nepodpořil návrh experimentálního závodního víkendu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 05.06.2020 18:11 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 22 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso je zpět

Abiteboul byl kvůli pokroku Renaultu z Ricciardova odchodu frustrovaný, Alonso se vrací do továrny

Závod v Mugellu inspiroval Christiana Hornera k zajímavé myšlence

Inovativní nápad Red Bullu by mohl v budoucnu uspět

Pierre Gasly ve Velké ceně Itálie, kterou ovládl

AlphaTauri povzbuzeno stěhováním do aerodynamického tunelu Red Bullu, chce se mu vyrovnat

Jean Todt

Todt se zamýšlí nad situací ve Ferrari. Jaká je ve srovnání s rokem 1993?

Carlos Sainz se svou trofejí za druhé místo po závodě v Monze

Sainz lituje Péreze: Někdy to není jen o výkonnosti

Max Verstappen po závodě v Silverstone

Red Bull bude uklidňovat Verstappena. "Chápu frustraci," říká Horner

Charles Leclerc v boxech Ferrari

Vylepšení pro Rusko Ferrari moc nepomůžou, pro rok 2021 chystá zcela nový motor

Damon Hill se dožívá šedesátin

Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

Vozy F1 se v listopadu do Istanbul Parku vrátí

V Turecku prodali 40 000 vstupenek za 6 hodin. Cena je velmi lákavá

Fernando Alonso se opět vrací do F1

Renault se obrací s žádostí na FIA: Povolí zkušenému šampionovi účast v testu nováčků?

  • Neděle

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Pondělí

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Úterý

    • Závod (13:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lando Norris s vozem Formule 3 v Zandvoortu

Norris se konečně dočká jízdy s monopostem - na dráze otestuje vůz F3

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vylepšení pro Rusko Ferrari moc nepomůžou, pro rok 2021 chystá zcela nový motor

  2. Red Bull bude uklidňovat Verstappena. "Chápu frustraci," říká Horner

  3. V Turecku prodali 40 000 vstupenek za 6 hodin. Cena je velmi lákavá

  4. Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

  5. Inovativní nápad Red Bullu by mohl v budoucnu uspět

  6. Přišel prvním pódiem Albona zlom? Horner je o tom přesvědčen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud