Ferrari hrozí odchodem z F1, pokud bude schválen nižší rozpočtový strop

Petr Hlawiczka, 23. dubna 2020, 06:10 Google+

Šéf Ferrari Mattia Binotto pohrozil, že by jeho tým mohl zvážit svou budoucí účast v šampionátu Formule 1, pokud dojde ke snížení rozpočtových stropů až na 145 mil. dolarů (3,6 miliardy Kč) ročně povinně pro všechny. Své závodní DNA by podle něj pak raději uplatnili někde jinde.

Počet komentářů:  91 komentářů (Poslední 29.04. 16:15) Napište svůj názor
Ferrari SF1000 připravené pro sezónu 2020

Ferrari SF1000 připravené pro sezónu 2020 | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Současná F1 je v krizi, protože se kvůli šíření koronaviru nezávodí. Týmy tak přicházejí o příjmy a těm menším vážně hrozí krach. Proto hledají cesty, jak ušetřit náklady - a jednou z nich mají být nižší rozpočtové stropy pro příští rok, než byly původně v plánu (175 mil. dolarů).

Ferrari je však proti, jelikož by taková úsporná opatření mohla snížit hodnotu královské disciplíny motorsportu. Většina týmů včetně Mercedesu by byla ochotna jít na 145 mil. dolarů, McLarenu navrhoval dokonce pouze 100 mil. dolarů.

"Úroveň 145  mil. dolarů už je nová a představuje náročný požadavek ve srovnání s tím, co bylo stanoveno loni v červenci. Nelze ji dosáhnout bez dalších významných obětí, zejména pokud jde o naše lidské zdroje," nesouhlasí Binotto.

"Pokud by byla ještě snížena, pak bychom nechtěli být postaveni do pozice, kdy bychom se museli poohlédnout po dalších možnostech, kde uplatnit naše závodní DNA," hrozí šéf Ferrari možným odchodem z Formule 1.

img-responsive

Mattia Binotto je výrazně proti dalšímu snižování rozpočtových stropů | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari je jediným týmem, který v F1 závodí od samotného počátku v roce 1950, tedy nechce činit další ústupky. "V F1 máme všechny druhý týmů s odlišnými vlastnostmi. Fungují v různých zemích, pod různou legislativou a mají vlastní způsoby fungování. Proto to není snadné učinit strukturální změny jednoduše ořezáním nákladů lineárním způsobem," vysvětluje pro The Guardian svůj postoj Binotto.

"Všichni si uvědomujeme, že F1 a celý svět momentálně opravdu prochází obzvlášť náročným obdobím kvůli pandemii Covid-19. Není ale čas na to, abychom reagovali ve spěchu. Existuje totiž riziko, že učiníme rozhodnutí na základě tohoto nouzového stavu, aniž bychom jasně vyhodnotili veškeré následky," pokračuje.

Ze špičkových týmů s ním souhlasí šéf Red Bullu Christian Horner, jenž je taky výrazně proti dalšímu snižování rozpočtových stropů pod úroveň 145 mil. dolarů, zatímco Mercedes je ochoten učinit ústupky.

img-responsive

Ferrari při společném focení loni v Abú Zabí | foto: Scuderia Ferrari

"F1 musí být špičkou motorsportu, pokud jde o technologie a výkonnost. Musí být atraktivní pro automobilky a sponzory, kteří chtějí být spojování s tou nejprestižnější kategorií. Pokud příliš omezíme náklady, potom riskuje výrazné snížení této úrovně, čímž se dostaneme blíž nižším formulovým sériím," zdůrazňuje Binotto.

Cítí "etickou povinnost" postarat se o svůj personál a zabránit propouštění: "Neměli bychom zapomínat na to, že společnosti hrají svou roli ve společenské struktuře národa. Nejsou tady jen kvůli zisku," uvádí šéf Ferrari, který chce prosadit spíše dvě různé úrovně rozpočtových stropů podle nákladů na výzkum a vývoj částí, které pak přeprodávají dalším týmům.

Přiklání se také k myšlence zákaznických vozů, kdy by menším stájím dodávaly kompletní, ovšem rok staré monoposty. "Pokud současná krize opravdu vede k existenčním problémům některých našich soupeřů v tomto sportu a je třeba revidovat určité základní pilíře, pak je Ferrari vůči tomu otevřené. Nešlo by o žádnou svatokrádež, v F1 už k tomu došlo a v dnešní době k tomu dochází v sériích, jako je MotoGP."

Vytisknout

Diskuze: Ferrari hrozí odchodem z F1, pokud bude schválen nižší rozpočtový strop

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 91, poslední 29.04.2020 16:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 91 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Mercedesem W13 v Maďarsku

Proč Mercedes nikdy neuvažoval o tom, že by okopíroval bočnice Ferrari nebo Red Bullu

Bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo

Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Lance Stroll a Guanyu Zhou v závodě v Brazílii

F1 oznámila počet sprintů pro sezonu 2023. Bude jich víc než letos

Jeden ze starších motorů v muzeu Ferrari

Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

Christian Horner s Mattiem Binottem před závodem v Monaku

"Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

George Russell s Mercedesem W13 v Abú Zabí

Mercedes během sezóny zcela změnil koncept svého vozu, nikdo nic nepoznal

Patrick Tambay pózuje u vozu značky, na níž dosáhl svých dvou vítězství v F1

Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

Kolize Verstappena s Hamiltonem v průběhu GP Brazílie

Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

Závod v Číně

První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

Alex Palou

Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Daniil Kvjat v rámci třetího dne druhých předsezonních testů v Barceloně

Zrušení celé sezóny by bylo velkou ranou. AlphaTauri s každým neodjetým závodem…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

  2. "Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

  3. První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

  4. Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

  5. Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

  6. Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud