Zrušení celé sezóny by bylo velkou ranou. AlphaTauri s každým neodjetým závodem přichází až o 55 mil. Kč

Petr Hlawiczka, 22. dubna 2020, 06:10 Google+

Týmy stále doufají, že se letos podaří zorganizovat alespoň několik velkých cen, byť třeba za zavřenými dveřmi, jinak by to pro celou Formuli 1 byla velká rána, na kterou by doplatila spousta lidí ztrátou zaměstnání. AlphaTauri vypočítává, kolik peněz ztrácí s každým zrušeným závodem.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 22.04. 21:51) Napište svůj názor
Daniil Kvjat v rámci třetího dne druhých předsezonních testů v Barceloně

Daniil Kvjat v rámci třetího dne druhých předsezonních testů v Barceloně | foto: Scuderia AlphaTauri

Sdílejte článek

Prvních 9 podniků již bylo zrušeno či odloženo, podobný osud nejspíše čeká také Velkou cenu Francie i Belgie kvůli restrikcím, jež přijaly tamější vlády. I když některé země uvolňují svá opatření, tak pořád není jasno, kdy a zda vůbec sezóna odstartuje.

Pokud by se letos nezávodilo, mělo by to podle Carlose Sainze velmi negativní důsledky: "Raději si myslím, že bude méně závodů, než bych si měl představit, že bude vše zrušeno. Škrtnutí sezóny by bylo velkou ranou, kterou by bylo velmi těžké strávit."

"Pokud se situace nedostane pod kontrolu, pak by to bylo pochopitelné. Mělo by to však velmi negativní důsledky pro sport a všechno kolem. Ohrožena by byla spousta pracovních míst, a to není nikdy dobré," upozorňuje pilot McLarenu.

"Jsem si jistý tím, že s odsouhlasenými pravidly a s nedávno učiněnými rozhodnutími se dočkáme vyrovnanější a udržitelnější Formule 1. Jde o sport plný vynikajících lidí, skvělých inženýrů a profesionálů, s parádní infrastrukturou. Myslím si, že můžeme být příkladem, jak z této situace vyjít ještě silnější," domnívá se Sainz.

img-responsive

Letošní šampionát bude podle Carlose Sainze hodně odlišný od toho, na co jsme byli zvyklí | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

10 závodů, super-sezónu raději ne
Pokud se sezóna rozjede, tak podle něj bude čítat méně než 15 závodů: "Momentálně se zvažuje spousta možností. Už oznámili zrušení některých velkých cen, jako například Monako. Městské okruhy to mají těžší kvůli všemu tomu nepořádku, který s nimi souvisí, a náročnosti na adaptaci prostředí."

"Osobně se domnívám, že se v sezóně přiblížíme 10 závodům - něco mezi 8 a 14, řekl bych - spíše než 20. Když se na to podíváte a spočítáte si to, tak pro víc není prostor. Jsem si jistý tím, že sezóna bude mnohem kratší, než uváděl původní kalendář.

Možná se na stejném okruhu odjede více než jeden závod, zřejmě za zavřenými dveřmi a možná se bude jezdit dva místo tří dnů. Půjde o dost odlišný šampionát, než jsme v historii F1 doposud viděli," dodává Sainz, jemuž se nápad se super-sezónou rozprostřenou do dvou let (2020 - 2021) po vzoru WEC nelíbí.

img-responsive

Továrna týmu AlphaTauri v italské Faenze zeje prázdnotou | foto: Scuderia Toro Rosso

Desítky ztracených milionů a ekonomická katastrofa
Podle šéfa AlphyTauri Franze Tosta přicházejí s každým zrušeným závodem o desítky milionů: "Smlouvy jsou nastaveny tak, že přicházíme o příjem proporcionálně, pokud se závody nejedou. dohodnutá částka je pak snížena. Když se velká cena nejede, pak nás to vychází na 1,5 - 2 mil. Eur."

"Pokud začneme v červenci, tak to s přimhouřeným okem zvládneme. Pokud  ne, tak to bude kritické. Pokud se celý rok nic neuskuteční, půjde o velmi kritickou situaci. Když nedostane vůbec žádný příjem, jde samozřejmě o ekonomickou katastrofu," děsí se Tost.

Týmy proto jednají s FIA a Liberty o dalším snižování rozpočtových stropů, což by mělo pomoci udržitelnosti F1: "Nemůžeme předpokládat, že bychom v současné době mohli normálně pokračovat. Je nemožná pokračovat v utrácení na takové úrovni," komentuje šéf stáje AlphaTauri.

"Jeden příklad: 'Je to pro nás stále nezbytné mít v aerodynamickém tunelu tolik lidí, kolik jich máme teď?' Potřebujeme vědět, které závody pojedeme, jakých dosáhneme příjmů a jak to bude se sponzory. Zůstanou či odejdou? Jaká bude celá ekonomická situace? Pouze pak můžeme jednat o rozpočtových stropech," dodává.

Vytisknout

Diskuze: Zrušení celé sezóny by bylo velkou ranou. AlphaTauri s každým neodjetým závodem přichází až o 55 mil. Kč

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 22.04.2020 21:51 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Zůstane Vettelovo druhé místo v Baku prozatím jediným pódiovým umístěním?

Aston Martin se odmítá smířit s trestem, hodlá podnikout kroky

Sebastian Vettel se svou trofejí za druhé místo po závodě v Baku

Vettel je diskvalifikován, na podium se posouvá Sainz

Nové jméno ve Zlaté knize vítězů GP - Esteban Ocon a vlastně i Alpine F1

GP MAĎARSKA: Postartovní kolize prosela pole, překvapivým a zaslouženým vítězem je Ocon

Esteban Ocon při čtvrteční tiskovce v Bahrajnu

PROHLÁŠENÍ po závodě v Maďarsku

Christian Horner upíná pozornost na zítřek

Jak se Horner staví k Hamiltonovu pojetí závěru kvalifikace? Jaká je Hamiltonova reakce?

Hlavní rovinka v Maďarsku

GRAFIKA: Startovní rošt v Maďarsku - Mercedesy před Verstappenem s výhodou tvrdší směsi

Christian Horner a Toto Wolff mají další důvod si vyměňovat názory

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: jak reagovali piloti na vyhrocený maďarský čardáš F1?

Lewis Hamilton získal pole-position poněkud kontroverzním způsobem

Vyhrocenou kvalifikaci v Maďarsku vyhrává Hamilton, Mercedes má první řadu

Antonio Giovinazzi je smutným hrdinou posledního tréninku

Souboj Hamilton - Verstappen ozdobil i třetí trénink

Valtteri Bottas - kvalifikace Baku

Druhý trénink pod nadvládou Mercedesu. Red Bull ztrácí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kevin Magnussen s Haasem VF-20 během testování v Barceloně

Zákaznické vozy? "Záminka, jak manipulovat výkonností menších týmů," zlobí se…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vettel je diskvalifikován, na podium se posouvá Sainz

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Maďarsku

  3. GP MAĎARSKA: Postartovní kolize prosela pole, překvapivým a zaslouženým vítězem je Ocon

  4. Jak se Horner staví k Hamiltonovu pojetí závěru kvalifikace? Jaká je Hamiltonova reakce?

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: jak reagovali piloti na vyhrocený maďarský čardáš F1?

  6. GRAFIKA: Startovní rošt v Maďarsku - Mercedesy před Verstappenem s výhodou tvrdší směsi

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud