Špičkové týmy budou v F1 i po změnách v roce 2021 nadále dominovat, věří Ferrari

Petr Hlawiczka, 12. listopadu 2019, 06:10 Google+

Ferrari věří, že současné špičkové týmy Formule 1 budou i po velkých technických a sportovních změnách v sezóně 2021 stále dominovat. S názorem Matti Binotta v podstatě souhlasí také šéfové Red Bullu i Renaultu.

Počet komentářů:  32 komentářů (Poslední 14.11. 03:18) Napište svůj názor
Koncept monopostu pro sezónu 2021

Koncept monopostu pro sezónu 2021 | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

F1 se připravuje na radikální úpravu pravidel. Ta se dotknou nejen vozů, jež by měly být schopné jízdy v těsném závěsu, a tudíž i lepšího závodění, ale také financí a způsobu vedení tohoto sportu.

Podle šéfa Ferrari Mattii Binotta ale nedojde k radikální změně v konkurenceschopnosti týmů: "Věřím, že špičkové týmy budou mít z počátku výkonnostní výhodu díky množství zdrojů, jež mají pro vývoj nového auta." Finanční stropy začnou platit až od roku 2021, kdežto monoposty budou týmy muset vyvíjet již o rok až dva dříve, a to stále bez omezení v případě špičky, jak jsme již upozorňovali.

"Doufám, že později malé týmy učiní pokrok, ale vzhledem k nespojitosti pravidel to bude poměrně velkou výzvou. Je to těžké dnes pochopit, jak to bude. Špičkové týmy podle mě zůstanou špičkovými. Stále máme ty nejlepší tým, které mají stále to nejlepší know-how. Máme zdroje a rozpočty, proto si jsem celkem jistý tím, že se moc nezmění," pokračuje Binotto.

img-responsive

Koncept monopostu pro sezónu 2021 | foto: Formula1.com

Také Christian Horner z Red Bullu si všímá, že nová pravidla často pomáhají větším týmům, jež mají více peněz a možností se připravit na změnu: "Vždy to trvá, než se věci vyrovnají. Začínáme to teprve pozorovat u vozů a pohonných jednotek, a to trvalo v podstatě čtyři až pět let."

"Proto máme argument, že týmy s většími zdroji budou ze změny v roce 2021 těžit. A když dochází k velké změně pravidel, tak ji někdo zvládne správně a jiní hůře. Chcete zajistit, abyste byli na špici té křivky spíše než pod ní," vysvětluje Horner.

img-responsive

Koncept monopostu pro sezónu 2021 | foto: Formula1.com

Rozpočtový strop bude omezen na 175 mil. dolarů (4 miliardy Kč), ale již teď je jasné, že polovina týmů bude utrácet podstatně méně. I automobilka Renault bude muset spíše zvýšit své výdaje, aby se tomuto limitu přiblížila - na mnoho věcí totiž bude platit výjimka (např. na marketingové výdaje či platy jezdců).

"Když hovoříte pouze o rozpočtovém stropu, tak to potrvá léta, než se jeho důsledky projeví na trati. Pro mě je důležité nejen to, že se rozpočtové stropy odsouhlasily, ale také určitá omezení pro vývoj: více omezující pravidla, aerodynamika, standardní části, předepsané části a konstrukce. To všechno přispěje ke zrychleni vlivu rozpočtových stropů," domnívá se šéf Renaultu Cyril Abiteboul.

"Musím říct, že ne všechno bylo v tomto ohledu splněno, a stále věřím svému názoru, že dojde ke snížení odstupů o 50 %. Nemám žádná čísla, kterými bych to podpořil, jde jen o můj vnitřní pocit. Věřím, že v roce 2021 dosáhneme pokroku, dalšího pak v následujících letech 2022 a 2023. Další pokrok zajistí rozpočtové stropy. Musíme přijmout to, že změna v F1 nějakou chvíli potrvá," dodává Francouz.

Vytisknout

Diskuze: Špičkové týmy budou v F1 i po změnách v roce 2021 nadále dominovat, věří Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 14.11.2019 03:18 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 32 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton v Bahrajnu

Hamilton vymetl všechny sektory a překonal rekord okruhu, Renault kraloval na rovinkách + VIDEO

Start závodu v Bahrajnu

GRAFIKA: Startovní rošt GP Bahrajnu - Mercedesy v 1. řadě

Lewis Hamilton slaví 7. titul mistra světa po závodě v Turecku

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Bahrajnu: Ohromený Hamilton a zmatený Bottas

Lewis Hamilton počas závodu na Nürburgringu

Kvalifikace na GP Bahrajnu v režii Mercedesu

Max Verstappen při závodě v Imole

Třetí trénink pro Verstappena

Vstoupí Mick Schumacher do F1 v barvách Haasu?

Haas se chystá odtajnit svou jezdeckou sestavu

Lewis Hamilton na pódiu po závodě v Turecku

Vítězný Hamilton, bourající Albon a pes na trati. To byl druhý trénink v Bahrajnu

Lewis Hamilton při závodě v Imole

Hamilton začíná v Bahrajnu nejlépe, Pirelli testuje nové pneumatiky

Fernando Alonso po testování Toyoty v Jižní Africe

"Hamilton je lepší než Schumacher, Alonso je na návrat připravený," hodnotí Barrichello

Lewis Hamilton a Sebastian Vettel v Toskánsku

Vettel by Mercedes neodmítl. Jaké Ferrari se mu řídilo nejlíp?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alain Prost a Cyril Abiteboul v kvalifikaci v Baku

Prost o cestě Renaultu. Kdy bude francouzská automobilka vyhrávat?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Soumrak Mercedesu díky novým pravidlům? Verstappen je opatrný

  2. "Hamilton je lepší než Schumacher, Alonso je na návrat připravený," hodnotí Barrichello

  3. Ferrari se podle McLarenu ještě může zapojit do boje o 3. místo v šampionátu

  4. Vyhrála by v Mercedesu většina pilotů? Podle Sainze ano, ale...

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Bahrajnu: Ohromený Hamilton a zmatený Bottas

  6. Haas se chystá odtajnit svou jezdeckou sestavu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud