DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari hrozí odchodem z F1, pokud bude schválen nižší rozpočtový strop

Šéf Ferrari Mattia Binotto pohrozil, že by jeho tým mohl zvážit svou budoucí účast v šampionátu Formule 1, pokud dojde ke snížení rozpočtových stropů až na 145 mil. dolarů (3,6 miliardy Kč) ročně povinně pro všechny. Své závodní DNA by podle něj pak raději uplatnili někde jinde.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari hrozí odchodem z F1, pokud bude schválen nižší rozpočtový strop

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 91, poslední 29.04.2020 16:15 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 10 lidí) 23.04.2020 09:11
likvidace konstruktérské F1 je unifikace dílů,… »
» skejpa (Hlasovalo 6 lidí) 23.04.2020 08:50
Já dádám mínus protože je to nesmysl. Už nyní ty… »
» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 23.04.2020 09:19
rozpočtový strop je úplná hovadina, která… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • pidro

    pidro

    80.250.30.XXX
    Ferrari bez f1 bude žít dál,opačně to bude těžší.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Ferrari vždycky hrozilo a nakonec se nic nedělo. Jenže teď přichází doba, kdy se něco ohledně nákladů udělat musí, protože se dospělo do bodu obratu, z kterého není návratu. Prakticky o F1 z pohledu nových týmů není zájem, protože být poslední za velké peníze fakt nebaví. Automobilky s nekonečnými rozpočty si díky nim dokáží postavit nepřekonatelná auta, která dávají garážistům i na dlouhém Spa jedno až dvě potupná kola. A pokud by odešly na základě výměny vedení, vznikne tam dodavatelská díra na PJ a zmenší se počet týmů na hrozivé pidi číslo. A zatím zde nepadlo slovo o následcích Covid-19, kdy celkový pokles světové ekonomiky zákonitě povede k šetření tam, kde se ušetřit dají velké peníze - což je motoristický sport obecně. Vymlouvat se na to, že nemají kam dát lidi - tak je prostě propustí, jak to dělá každá jiná firma, když nemá dostatek zakázek nebo peněz. Tak to prostě ve světě chodí a ještě dost dlouho chodit bude.
    Hlupáci z USA, kteří F1 koupili s tím, že z ní budou dřít peníze, vybičovali počet závodů do nepředstavitelného čísla. Každý závod jsou další náklady a každé rozbité křídlo nebo něco jiného znamená pro garážisty obrovský problém. Takže pokud budou chtít jít na částku 150 - 175 milionů, bude nutné ubrat závody někam k číslu 15 - 16. Pak by si měla dát facku FIA, která dovolila vznik technických předpisů, které díky implementaci nesmyslně složité a v sériových autech nepoužitelné hybridní technologie sama od sebe přinutila týmy zvedat náklady na hodnoty státních rozpočtů malých států. Nikdo nemá vizi budoucnosti F1, která se dávno přežila a už tam prakticky není co výmýšlet - všechno už zde bylo: motory vpředu a vzadu, motory malé a velké, malé počty válců, velké počty válců, turba i atmosféry, bez křídel, s křídly, wingcary a dokonce i šestikolka, hladké a drážkovaní pneu, stejně velká kola nebo každá náprava jiná velikost, pneu na celý závod nebo jen na část, doplňování paliva, povinná zastávka i nepovinná... Takže je možný návrat ke kořenům a daleko jednodušší technice, kdy budou opět krotit monoposty pořádní chlapi a ne šedesátikilová tintítka. Auta budou opět řvát, vypadávat na poruchy, a jezdci budou mít ruce rozedřené do krve. Jenže to automobilky nechtějí a je otázka, jestli se najde dostatek garážistů, kteří by se do F1 s nízkými náklady a hlavně opět sportem, vrhli.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Hodně lidí nadává na vedení F1, že to táhnou do... Ale realita je taková, dle mého názoru, že daleko větší vliv na to má právě chování velkých týmů zejména Ferrari s RB... Kteří nechtějí přijít o svoji dominantní pozici...

      Ale důsledkem toho je, že do F1 nikdo nechce... Za těchto podmínek to není rovná soutěž... Vzorem by měla být Premier League, kde to funguje cca jak jsem popsal... Ve finále to vede k tomu, že všechny kluby tam jsou bohaté, mají kvalitní hráče i věrné fanoušky... Chudší můžou porazit ty bohatší atd. atd.

      Zatímco v F1 je příliš politického vlivu to zakonzervovat ve stavu, kdy Ferrari je permanentně na špici a bere největší balík peněz...

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jirka_1

        Jirka_1

        217.30.64.XXX
        Souhlas. Už před dlouhými měsíci nebo snad roky jsem psal, že by všechny týmy měly dostávat stejné peníze z TV práv atd. Protože všechny týmy dělají F1 a pokud jich pár zkrachuje, tak bude po F1. Fotbal - v Lize mistrů dostanou stejné peníze jak slavné týmy, tak neznámé týmy z východních zemí a nikdo s tím nemá problém. Protože všechny týmy tuto soutěž hrají a jsou její součástí. A peníze navíc mají z poustupu do dalších kol a vítězství v nich. Jistě, srovnávat se tak docela dobře nedá, protože týmy hrají další soutěže, mají sponzory a peníze za vstupné atd., ale co se týmá přerozdělování peněz v EP, je tam čistá rovina. Vyhraješ zápas, postoupíš ze skupiny, vyhraješ další kola - stejně peníze bez ohledu na jméno a zásluhy. Pokud by se takto rozdělovaly peníze v F1, vydělaly by na tom garážisté a možná by se pole kapku vyrovnalo. A stále nechápu nějaké love za historický přínos, takovou volovinu mohl vymyslet skutečně jen Bernie.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          Bernie věděl, že je levnější uplácet než spravedlivě rozdělit.. Kdyby to bylo tak, že všichni dostanou podle nějakého spravedlivého klíče... Tak by ti největší dostali méně a tlačili by na větší podíl z TV práv... Tak by musel Bernie zaplatit více všem...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    91.245.26.XXX
    Nepsal tady někdo,že FIA a Ferrari mají tajnou dohodu, že budou spolupracovat?
    Tohle je ta tichá spolupráce? 18

    Jinak k tématu. Klasické vyjednávání. Velké týmy chtějí co nejvyšší strop, malé týmy nesmysl v podobě 100 mega. Nakonec to bude kompromis někde na těch 140-150 mega. 01

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Otázka je jestli ten strop bude mít reálně na něco vliv nebo ne... Evidentně ano, když ho Ferrari chce navýšit... Asi to nebude taková sranda to obcházet... A pak jestli bude mít smysl... Vzhledem k tomu, že se do něj nebude počítat všechno, tak by se snadno mohlo stát, že fakticky se nic nezmění... Strop bude 150 mega reálně s 250 mega (Tzn. + položky co se nepočítají) takový rozpočet budou mít první 3 týmy a zbytek bude na polovině...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Jirka_1

      Jirka_1

      217.30.64.XXX
      Frank Williams jasně řekl, že na sezónu potřebují 100 mega, aby se jí vůbec dokázali účastnit a odjet závody. Cokoli navíc lze strčit do vývoje, jenže když ty peníze navíc nemá, nehne se z místa. Ono to není ani tak o stropech, ale vůbec o penězích pro garážisty. Což znamená férové rozdělení peněz z TV práv.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        90.182.169.XXX
        Přesně tak. Všichni řeší výdaje bohatých ale co je potřeba řešit jsou naopak příjmy chudých. Nesmyslným omezením bohatých problémy chudých nevyřešíte.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.60.XXX
    Jumpman, Odokar...

    Zareaguji na tu první část... Přijde mi naivní si myslet, že kdyby Ferrari vstoupilo do WEC, tak se tam nahrnuli sponzoři a naopak v F1 by ubyli... Ti sponzoři nejsou žádní mecenáši, sledují tím svůj zájem a pokud by ta série nebyla sledovaná... Což by nebyla, protože ten koncept není atraktivní, tak by do toho peníze nesypaly... A nevěřím tomu, že by se přesunuli ve velkém fanoušci z F1 do WEC... Opět ze stejného důvodu... Tady si prostě musíme přiznat, že F1 se povedlo něco absolutně nedosažitelného... Jezdí se 20+ VC po celém světě a s rozpočty o řád jinde než v jiných sériích... Vysílá se téměř ve všech zemích světa. K tomu neexistuje alternativa ani pro Ferrari, ani pro sponzory...

    A co se týče toho bonusu... Nastavil to nějak Bernie a týmy to mají závislé na poštu konstruktérských titulů za nějaké období... Zdroj dole... Taky tam píšou cosi o 2mld Kč věrnostního bonusu pro Ferrari navíc... Já nemám problém s tím, že mají dohodu /smlouvu o tom, že Ferrari nebude závodit v jiných sériích... Tomu věřím... Já mám problém s tím co z toho vyvozujete... Já z toho vyvozuji, že Ferrari řeklo něco ve stylu... Jsme tu 50+ let, máme fanoušky po celém světě, chceme peníze navíc... Dospěli k nějakým 80mil dolarů a Bernie řekl ok, ale nebudete závodit jinde...

    To ale neznamená, že exkluzivita Ferrari má hodnotu 80 mil dolarů ročně... 80 mil dolarů má hodnotu to, že Ferrari v F1 setrvává a exkluzivita je přílepek k tomu...

    https://f1news.autoroad.cz/novinky/88738-mclaren-je-ochotny-vzdat-se-sveho-bonusu-v-zajmu-spravedlivejsi-f1-jak-zareaguje-ferrari

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      tak když se podíváš na filip moris, kterej přes zákaz tabákové reklamy podporuje ferrari částkou kolem 80-100 mega, přestože se nemůže jejich logo ukázat na autě a mají spoustu dalších sponzorů, kteří to logo na autě nemají, ale jsou hrdí že sponzorují právě ferrari, tak si nemyslím, že máš úplně pravdu. To je ale pouze jedna stáj.
      Je pravda, že WEC je na současnou omladinu dost dlouhej, ale pokud se tam přestěhuje ferrari a k němu se připojí další automobilky, tak z toho může postupně vzejít slušnej podnik. ostatně z F1 takový byznys udělal až eklák, do té doby než to vzal do rukou, tak F1 nebyla nic jiného než další serie s autíčkama, dokonce byly období, kdy ani auta F1 nebyla nejrychlejší na co se divák mohl dívat a pokud se člověk zamyslí nad pravidly wec, tak by se ta doba mohla vrátit. Další věcí je dostat to na obrazovky a udělat to divácky atraktivnější, ale to by zase taky nebyl až takovej problém, pokud by byl zájem.
      Zkrátka myslet si, že jenom F1 má patent na rozum a všichni kolem se můžou jít klouzat, to je špatně.

      A exkluzivita ferrari? Jak můžeš něco takového hodnotit? Podle mě, je těch 80 mega silně podhodnoceno. Uvědom si kolik fanoušků ferrari má a několik průzkumů hlásí čísla kolem 65%, což rozhodně nebude 80 milionů. Počet sledujících je rozhodující pro ty, co platí za reklamu. Kdo může říct, kolik lidí by se dál v současné situaci koukalo na F1 bez ferrari? Už sem to psal, uvědumuju, si že rozhodně všichni fanoušci ferrari nevypnou telku a nepřestanou se o F1 zajímat, ale spousta jich to udělá a spousta se na F1 přestává dívat, protože to FIA v ruku v ruce s mercedesem dotáhli k nekoukatelnosti.

      Bonusy by podle mě mohli nastavit spravedlněji. Rozhodně by měli dostat všichni stejný balík za účast (největší) a potom by měli být bonusy za přínos a výkonnost, ale rozhodně by žádný z těch bonusů neměl být větší než to co dostanou jako základ. Další věc je, jak může dostat rychlokvaška jako mercedes a red bull za přínos F1 víc než mcl a williams? V současné F1 jsou jen 3 týmy, které mají pro skalního fanouška hodnotu a dělají F1 tím čím se liší od ostatních serií a tyto 3 týmy by tedy měly z toho těžit nejvíc, cokoliv jiného je špatně pro F1...

      sem se nějak rozepsal 16

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.60.XXX
        FM je případ sám o sobě... Ale není úplně pravda, že se tam nemůže prezentovat... Jednak dlouhodobě to šulili jak mohli (čárové kódy apod)... Ale taky je s Ferrari historicky spojený, nemluvě o tom, že současné logo týmu Ferrari tak trochu na logo Marlboro odkazuje... To opravdu není náhoda, že je bílý obdelníček a přes to červené cosi... Další věc je ta záhadná Mission Winnow copak to asi je že...

        Když půjde Ferrari do LM, připojí se další automobilky, tak to bude top, ale to se nestane... Ferrari je silná značka, ale není to panbůh, dost její vliv přeceňujete... Automobilky se rozhodují racionálně... I proto jich většina v F1 není a světe div se, není tam, ačkoli Ferrari tam je... Naopak vidí smysl ve Formuli E, ale tj série o úplně něčem jiném...

        Exkluzivita... Takhle to prostě vidím... Když Ferrari odejde z F1, tak ji to poškodí o tom není pochyb... Ale o čem jsem přesvědčený, tak kamkoli se přesune jinam, tak je to nenakopne natolik, aby to mělo hodnotu 80mil dolarů ročně... Tuhle hodnotu to má ve spojitosti s F1... Navíc jak říkám nelze to takto interpretovat... F1 vyvaří balík peněz Ferrari z něj má 100vky mil dolarů a tohle je jedna složka z toho balíku...

        Bonusy bych nastavil tak spravedlivěji jenže tady je problém, že v tu chvíli se ti spojí Ferrari, RB a začnou vyhrožovat odchodem... A proti tomu bych rázně zakročil, protože je to neúnosné... Já bych se vykašlal na veškeré bonusy... Vzal bych balík peněz, půlku bych rozdělil rovnoměrně a tu druhou dle PK...

        A moc se mi nelíbí označení Mercedesu s RB jako rychlokvašky... Já vnímam Mercedes ve spojení s Mclarenem od 90tých let... A RB jako sponzora např. Sauberu... Jsou to zkrátka značky, které jsou s F1 spojeny 10ky let...

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.165.XXX
    Tak Red Bull Ring už dělá testy zaměstnanců okruhu a prý mají souhlas spolkové i centrální vlády že se GP může konat. Předpokládám že bez diváků. Ale jinak to vypadá nadějně 01

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    Stropy budou, to jsem v klidu, jak dočasné, tak nafurt...Tohle vyhlášeni je klasika, něco chtějí a přes noviny o to požádaly. 11 12

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Odokar

    Odokar

    89.233.147.XXX
    Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.213.XXX
      To bude těžký rozhodování. 12 To by bylo "fia"sko...... 18 F1 sice asi potřebuje Ferrari, ale obráceně to platí mnohem více. Obzvlášť v této době.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Odokar

        Odokar

        89.233.147.XXX
        Naopak, na tomhle může prodělat jen F1. Je to mnohem chytřejší hrozba. Kolem návratu Ferrari do LeMans by byl pěknej mediální humbuk. F1 by ztratila část své exkluzivity kterou jí dodává právě Ferrari a to by zároveň zaměstnalo lidi které nechce propustit.

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.213.XXX
          Humbuk by byl, ale Ferrari by na tom setsakra prodělalo. F1 sice taky, ale jelo by se dál. Nebylo by vítězů , jen poražení.....takže za mne jen kecy. Jinak jako chápu že nejde narychlo furt šetřit....ale teď ta krize nastane. Oni imho kvičí takticky....a někdy třeba i opravněně.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton s Valtterim Bottasem - budou spolu pokračovat i příští rok?

Hamilton už jedná s Mercedesem o dalším kontraktu. Bottas ujišťuje, že je vše v pořádku

Fernando Alonso s vozem Alpine A521 během tréninku v Monaku

"Alonso složitý návrat zvládl, je zpět ve formě," chválí Prost. Proč není Alpine na špici?

Carlos Sainz při pátečním tréninku v Sáchiru

Sainz porovnává dřívější angažmá. Proč to měl u McLarenu radši než u Renaultu?

Max Verstappen stíhaný Lewisem Hamiltonem

Red Bull nechápe komentáře Mercedesu týkající se výkonu motoru Hondy

Valtteri Bottas s Mercedesem W12

Wolff je rád, že frustrovaný Bottas nahlas řekl svůj názor. Za jednozastávkovou strategií si ale stojí

Max Verstappen a Lewis Hamilton - závod ve Francii

Rosberg kritizuje Hamiltona: Byl moc měkký

Carlos Sainz s Ferrari SF21

Ferrari je katastrofálním výsledkem zaskočeno. Jak Sainz vysvětluje ztrátu rychlosti a propad v šampionátu?

Max Verstappen s Red Bullem

Nejrychlejší kola patřila Red Bullům, Max o bod blíže k titulu?

Valtteri Bottas si zase trochu znepřátelil vedení týmu...

Bottas si nemyslí, že by jeho výroky do rádia zašly příliš daleko

Max Verstappen si upevnil své postavení v průběžné klasifikaci (ilustrační foto)

GP FRANCIE: Strategické mistrovství a bojovný Verstappen dovedly Red Bull k vítězství

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama