Zákaznické vozy? "Záminka, jak manipulovat výkonností menších týmů," zlobí se šéf Haasu

Petr Hlawiczka, 21. dubna 2020, 06:10 Google+

Opětovné zavedení zákaznických vozů ve Formuli 1 podle šéfa Haasu Günthera Steinera není vůbec dobrým nápadem. Velké týmy by tím dostaly jen větší moc, jak ovlivňovat výkonnost svých soupeřů.

Počet komentářů:  94 komentářů (Poslední 23.04. 19:10) Napište svůj názor
Kevin Magnussen s Haasem VF-20 během testování v Barceloně

Kevin Magnussen s Haasem VF-20 během testování v Barceloně | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Aby menší týmy ušetřily část svých nákladů věnovaných na vývoj a nemusely v současné obtížné době dojít až ke krachu, navrhl minulý týden šéf Red Bullu Christian Horner možnost nákupu celých starších vozů, nikoliv jen několika vybraných dílů.

Podle Steinera jde o špatný nápad, jehož zavedení má menším stájím zabránit v možnosti soupeřit se svými bohatšími soupeři, jakmile do hry od příštího roku vstoupí rozpočtové stropy.

"Myslím, že tento nápad momentálně nemá žádný význam, protože menší týmy přišly na to, jak fungovat. Abych byl upřímný, nechceme více peněz. Přeji si jen to, aby velké týmy fungovaly s menším rozpočtem, abychom tak mohli být ve srovnání s nimi konkurenceschopní," uvádí šéf Haasu.

Odhaluje, co tím soupeří s podstatně většími rozpočty ve skutečnosti sledují: "Říkají: 'Teď bychom měli mít zákaznické vozy,' aby velké týmy mohli manipulovat naší výkonností."

img-responsive

Loňské Ferrari je podle Steinera pomalejší než letošní Haas, zákaznické vozy podle něj nemají smysl | foto: Scuderia Ferrari

Menší stáje, jako je Haas, by neměly žádnou šanci, jak ohrozit špičkové týmy, od nichž by si kupovaly starší auta: "Jde o rok staré vozy. dosáhli by tím toho, že by zůstali před námi. Snaží se teď jen přijít s nějakým opatřením, které by nám zabránilo se jim přiblížit," domnívá se Steiner.

Jeho tým v současnosti odebírá pohonnou jednotku, převodovku a zavěšení od Ferrari, pokud by však měli koupit celý loňský monopost z Maranella, tak by na tom podle něj byli výkonnostně hůře: "Rok staré Ferrari by podle mě nebude rychlejší než naše letošní auto, mám-li být upřímný."

V F1 se kvůli pandemii koronaviru stále nezávodí, přitom se mělo začít už minulý měsíc v Austrálii. Podle Steinera ale dosahují "slušného pokroku" v plánek na letošní pozdější začátek: "Existuje dobrá šance na to, že bychom mohli odjet závodit do Rakouska na počátku července," dodává optimisticky.

Vytisknout

Diskuze: Zákaznické vozy? "Záminka, jak manipulovat výkonností menších týmů," zlobí se šéf Haasu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 94, poslední 23.04.2020 19:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 94 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Claire Williamsová v Ázerbájdžánu

Šéfka Williamsu bije na poplach. „Můžeme se ocitnout v katastrofální situaci"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud