McLaren svým zaměstnancům dává volno, k přežití pomůže stát. Norris a Sainz počítají s nižším platem

Petr Hlawiczka, 2. dubna 2020, 06:20 Google+

Nejen sportovní kluby, ale také týmy Formule 1 nyní v období pandemie koronaviru řeší, co se svými početnými zaměstnanci. McLaren ty své jako první posílá na nucenou dovolenou, kterou bude částečně platit stát. A co s piloty, kteří berou miliony?

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 02.04. 23:21) Napište svůj názor
Piloti McLarenu nemají se snížením svých platů problém

Piloti McLarenu nemají se snížením svých platů problém | foto: McLaren

Sdílejte článek

Norris se Sainzem sami přišli s tím, aby jim v této těžké době byly sníženy jejich platy v době, kdy všechny týmy a celá Formule 1 hledá způsob, jak se zachránit při současném finančním tlaku.

Jejich příjmy kvůli šíření nemoci Covid-19 klesají na minimum poté, co bylo zrušeno či odloženo prvních 8 závodů sezóny 2020 a další podniky v kalendáři čeká podobný osud. Všichni totiž žijí z odměn, jež jsou vypláceny za účast a umístění ve velkých cenách. Ty jsou nyní ale nulové, protože se nezávodí. A jelikož sezóna bude obsahovat méně podniků (pokud letos vůbec začne), tak dojde rovněž ke snížení příspěvků od sponzorů i z příjmů plynoucích z prodeje televizních práv. A to už je pro sport pořádný problém!

Pravidla pro sezónu 2021 byla odložena o rok, aby se týmy nemusely věnovat nákladnému vývoji, co však s početnými davy zaměstnanců, kterých má jen Mercedes AMG F1 například kolem 1600?

img-responsive

Zaměstnanci McLarenu s piloty před továrnou ve Wokingu | foto: McLaren

McLaren jako první přistoupil k nepopulárnímu krátkodobému kroku, aby jejich místa ochránil - poslal je domů s tím, že nebudou dostávat plnou mzdu. Využívá program britské vlády na udržení zaměstnanosti, který počítá s příspěvkem až do výše 80 % mzdy nebo max. 2500 liber měsíčně (kolem 77 000 Kč) v případě těch, které firmy nepropustí.

Tento program byl stanoven pro nadcházející tři měsíce, stále však není jasné, jak se bude dařit zvládat epidemii koronaviru a kdy se začne závodit. Šéfové F1 stále spoléhají na polovinu června, což je podle některých odborníků příliš optimistické.

V případě zaměstnanců, kteří nebudou posláni na nucenou dovolenou, budou pracovat za nižší plat. To se pochopitelně týká také výkonného ředitele Zaka Browna a jeho jezdců, kteří bez problémů souhlasili se snížením svých gáží.

img-responsive

Továrna Red Bullu v Milton Keynes, kde má své evropské sídlo také F1 divize Hondy | foto: Red Bull Racing

Všech sedm stájí sídlících v Británii se nyní věnuje vývoji ventilátorů pro nemocnice, nicméně očekává se, že ostatní napodobí McLaren v přístupu ke svým zaměstnancům. "Sledujeme, co podniká vláda... všichni personální šéfové se mezi týmy domlouvají, abychom přijali co nejkonzistentnější opatření," potvrzuje Christian Horner z Red Bullu sídlícího v Milton Keynes, kde chtějí z místního zimního stadionu udělat kvůli vysokému počtu obětí nemoci Covid-19 provizorní márnici.

Týmy se proto maximálně snaží šetřit. Potíže mají ty velké, které podporují automobilky, a zejména ty menší, které bojují o přežití. "Některé náklady už šly k ledu. Snažíme se zjistit, kolik peněz můžeme ušetřit, pokud bychom odjeli jen 10 či 12 závodů v sezóně," říká Otmar Szafnauer z Racing Pointu, jenž se řadí k těm menším stájím.

"To se u všech týmu liší, podle mě utrácíme nejméně. Myslím si, že bychom mohli ušetřit něco mezi 25 a 30 miliony liber, pokud bychom absolvovali jen 10 či 12 závodů," dodává šéf Racing Pointu, z něhož se příští rok stane Aston Martin.

Vytisknout

Diskuze: McLaren svým zaměstnancům dává volno, k přežití pomůže stát. Norris a Sainz počítají s nižším platem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 02.04.2020 23:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton zdrtil konkurenci rozdílem třídy

Poslední trénink ukořistil Hamilton dominantním rozdílem

Daniel Ricciardo při pátečním tréninku v Soči

FOTO: Páteční tréninky v Soči pod taktovkou Bottase, zářil i Ricciardo

Valtteri Bottas v závodě v Toskánsku

Odpoledne opět nejrychlejší Bottas, Ricciardo se drží před McLareny, Red Bull se trápí + VIDEO

Pohled na olympijský areál v Soči

Bottas v 1. tréninku před Ricciardem, Hamilton předposlední. Sainz i Latifi havarovali + VIDEO

Sergio Pérez se s Racing Pointem nerozchází moc v dobrém

"Racing Point mi začíná věci tajit," prozrazuje zhrzený Pérez. O rozchodu mi "nikdo nic neřekl"

Romain Grosjean s souboji se svými soupeři v Barceloně

Nula vylepšení, slabý motor Ferrari. Šéf Haasu očekává náročný závěr sezóny

Max Verstappen v Silverstone, který dal pneumatikám pěkně zabrat

"Omezení přítlaku pro rok 2021 mohla být přísnější," podotýká šéf Red Bullu

Valtteri Bottas v závodě v Silverstone

Jordan je přesvědčen o prodeji Mercedesu. Co radí Wolffovi?

Fernando Alonso je zpět

Abiteboul byl kvůli pokroku Renaultu z Ricciardova odchodu frustrovaný, Alonso se vrací do továrny

Závod v Mugellu inspiroval Christiana Hornera k zajímavé myšlence

Inovativní nápad Red Bullu by mohl v budoucnu uspět

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Volant Lewise Hamiltona

FIA dělá změny: Mercedes i přes zmražení pravidel systém DAS v roce 2021 nebude…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Abiteboul byl kvůli pokroku Renaultu z Ricciardova odchodu frustrovaný, Alonso se vrací do továrny

  2. Jordan je přesvědčen o prodeji Mercedesu. Co radí Wolffovi?

  3. Todt se zamýšlí nad situací ve Ferrari. Jaká je ve srovnání s rokem 1993?

  4. Nula vylepšení, slabý motor Ferrari. Šéf Haasu očekává náročný závěr sezóny

  5. Bottas v 1. tréninku před Ricciardem, Hamilton předposlední. Sainz i Latifi havarovali + VIDEO

  6. Odpoledne opět nejrychlejší Bottas, Ricciardo se drží před McLareny, Red Bull se trápí + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud