McLaren svým zaměstnancům dává volno, k přežití pomůže stát. Norris a Sainz počítají s nižším platem

Petr Hlawiczka, 2. dubna 2020, 06:20 Google+

Nejen sportovní kluby, ale také týmy Formule 1 nyní v období pandemie koronaviru řeší, co se svými početnými zaměstnanci. McLaren ty své jako první posílá na nucenou dovolenou, kterou bude částečně platit stát. A co s piloty, kteří berou miliony?

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 02.04. 23:21) Napište svůj názor
Piloti McLarenu nemají se snížením svých platů problém

Piloti McLarenu nemají se snížením svých platů problém | foto: McLaren

Sdílejte článek

Norris se Sainzem sami přišli s tím, aby jim v této těžké době byly sníženy jejich platy v době, kdy všechny týmy a celá Formule 1 hledá způsob, jak se zachránit při současném finančním tlaku.

Jejich příjmy kvůli šíření nemoci Covid-19 klesají na minimum poté, co bylo zrušeno či odloženo prvních 8 závodů sezóny 2020 a další podniky v kalendáři čeká podobný osud. Všichni totiž žijí z odměn, jež jsou vypláceny za účast a umístění ve velkých cenách. Ty jsou nyní ale nulové, protože se nezávodí. A jelikož sezóna bude obsahovat méně podniků (pokud letos vůbec začne), tak dojde rovněž ke snížení příspěvků od sponzorů i z příjmů plynoucích z prodeje televizních práv. A to už je pro sport pořádný problém!

Pravidla pro sezónu 2021 byla odložena o rok, aby se týmy nemusely věnovat nákladnému vývoji, co však s početnými davy zaměstnanců, kterých má jen Mercedes AMG F1 například kolem 1600?

img-responsive

Zaměstnanci McLarenu s piloty před továrnou ve Wokingu | foto: McLaren

McLaren jako první přistoupil k nepopulárnímu krátkodobému kroku, aby jejich místa ochránil - poslal je domů s tím, že nebudou dostávat plnou mzdu. Využívá program britské vlády na udržení zaměstnanosti, který počítá s příspěvkem až do výše 80 % mzdy nebo max. 2500 liber měsíčně (kolem 77 000 Kč) v případě těch, které firmy nepropustí.

Tento program byl stanoven pro nadcházející tři měsíce, stále však není jasné, jak se bude dařit zvládat epidemii koronaviru a kdy se začne závodit. Šéfové F1 stále spoléhají na polovinu června, což je podle některých odborníků příliš optimistické.

V případě zaměstnanců, kteří nebudou posláni na nucenou dovolenou, budou pracovat za nižší plat. To se pochopitelně týká také výkonného ředitele Zaka Browna a jeho jezdců, kteří bez problémů souhlasili se snížením svých gáží.

img-responsive

Továrna Red Bullu v Milton Keynes, kde má své evropské sídlo také F1 divize Hondy | foto: Red Bull Racing

Všech sedm stájí sídlících v Británii se nyní věnuje vývoji ventilátorů pro nemocnice, nicméně očekává se, že ostatní napodobí McLaren v přístupu ke svým zaměstnancům. "Sledujeme, co podniká vláda... všichni personální šéfové se mezi týmy domlouvají, abychom přijali co nejkonzistentnější opatření," potvrzuje Christian Horner z Red Bullu sídlícího v Milton Keynes, kde chtějí z místního zimního stadionu udělat kvůli vysokému počtu obětí nemoci Covid-19 provizorní márnici.

Týmy se proto maximálně snaží šetřit. Potíže mají ty velké, které podporují automobilky, a zejména ty menší, které bojují o přežití. "Některé náklady už šly k ledu. Snažíme se zjistit, kolik peněz můžeme ušetřit, pokud bychom odjeli jen 10 či 12 závodů v sezóně," říká Otmar Szafnauer z Racing Pointu, jenž se řadí k těm menším stájím.

"To se u všech týmu liší, podle mě utrácíme nejméně. Myslím si, že bychom mohli ušetřit něco mezi 25 a 30 miliony liber, pokud bychom absolvovali jen 10 či 12 závodů," dodává šéf Racing Pointu, z něhož se příští rok stane Aston Martin.

Vytisknout

Diskuze: McLaren svým zaměstnancům dává volno, k přežití pomůže stát. Norris a Sainz počítají s nižším platem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 02.04.2020 23:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Volant Lewise Hamiltona

FIA dělá změny: Mercedes i přes zmražení pravidel systém DAS v roce 2021 nebude…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud