Mladý Monačan byl povolán do kokpitu až včera ráno v 6:45 h, aby zastoupil nemocného Sebastiana Vettela. Podařilo se mu ujet 132 kol (614,46 km), což překonali už jen Carlos Sainz s McLarenem (161 kol) a Max Verstappen s Red Bullem (168 kol), nicméně jeho čas nikterak oslnivý nebyl: na nejrychlejšího Lewise Hamiltona s Mercedesem ztrácel 1,3 sekundy, byť měl obutou o stupeň měkčí směs pneumatik.
To kontrastuje s loňským prvním dnem testů, kdy tempo udával jeho týmový kolega Vettel a Charles byl nejrychlejší druhý den. Jenže tuto rychlost si Ferrari nedokázalo přenést do závodů a hned v Melbourne očividně zaostávalo.
„Samozřejmě, že jsme proti loňsku trochu svůj přístup změnili. Minulý rok bylo testování skvělé, ale první závod už tolik ne. Ano, myslím, že jsme se tím naučili několik věcí. A tento rok jsme se rozhodli se více soustředit na sebe, pokusit se co nejvíce poznat auto v prvních dnech, a potom se zaměřit na výkonnost o něco později. Vidíme, že se to vyplácí,“ říká Leclerc.
Včerejší den byl podle něj „spíše o korelaci čísel z továrny a z okruhu,“ což pomáhá hlavně inženýrům, zatímco piloti se z toho „moc neučí“ o konkurenceschopnosti. „Stále jde o nové auto, snažíme se ho tlačit na limit. Na auto jsme ještě nepřitlačili, tlačím ale sám na sebe, abych ho lépe poznal,“ pokračuje pilot Ferrari.
„Čím více kol s ním tedy odjedeme, tím sebevědoměji dorazím do Melbourne. Po této stránce, z jízdního hlediska, se hodně učím, a odlišné testy, které jsme dnes absolvovali, podle mě byly velmi pozitivní,“ pochvaluje si Leclerc i přes pomalé časy.
Pro druhý týden testů Ferrari nechystá nové auto, jako to učinil loni Mercedes, pro první závod ale připravuje velký balík vylepšení. Podle šéfa Mattii Binotta je letos jejich prioritou navýšení přítlaku. „To se v tuto chvíli těžko vnímá. Samozřejmě mám pocit, že jsme v zatáčkách docela rychlí, ale to se vždy těžko porovnává,“ hodnotí Leclerc.
„Myslím, že dobrého měřítka se dočkáme v prvním závodě, kdy budou pneumatiky v tom správném provozním rámci. Teď je stále dost chladno a přítlak má na pneumatiky velký vliv. Takže celé je to o tom mít dobrou aerodynamiku, která dostane pneumatiky do toho správného rozmezí. Teď to fakt nemůžeme vědět, takže se soustředíme jen na sebe,“ dodává 22letý jezdec.