Šéf Red Bullu o změně filozofie, novém RB16 a pokrocích Hondy, s níž jsou teď velmi blízko Mercedesu

Petr Hlawiczka, 6. února 2020, 06:10 Google+

Christian Horner promlouvá o změně v přípravách na novou sezónu, o novém voze RB16 a o pokrocích Hondy, která je podle něj již velmi blízko Mercedesu.

Počet komentářů:  100 komentářů (Poslední 08.02. 10:19) Napište svůj názor
Loňský Red Bull RB15, poprvé poháněný Hondou

Loňský Red Bull RB15, poprvé poháněný Hondou | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Rakouský tým se nikterak netají tím, že chce letos porazit Ferrari i Mercedes a získat titul. Uvědomuje si však, že musí být schopen vyhrávat závody hned od počátku sezóny, což u něj nebylo zvykem - obvykle se v úvodu trochu trápil, než vyladil své auto a dostal se do formy.

Letos své auto představí mnohem dříve, než v minulosti, kdy jej dával dohromady až těsně před začátkem zimního testování. Mezi první jízdou a oficiálním startem předsezónních testů tedy bude mít k dispozici celý týden, aby odstranil prvotní potíže.

A letos hodně věří v úspěšný vstup do sezóny: "Myslím, že v posledních letech nás ovlivňovaly různé faktory, jako změna motorů nebo předního křídla. Letos jsme naši filozofii změnili, opravdu máme vše připraveno dříve," ujišťuje Horner.

img-responsive

Max Verstappen při loňské první jízdě s Red Bullem RB15 v Silverstone | foto: Red Bull Content Pool

"Vzhledem ke stabilitě pravidel je zřejmé, že RB16 je velkým vylepšením a evolucí RB15. Soustředí se na řešení některých ze svých slabin a staví na silných stránkách," promlouvá dále o jejich monopostu pro sezónu 2020, v níž by chtěly navázat na tituly z let 2010 - 2013.

"Myslím, že s touto kontinuitou si to tým chce opravdu rozdat zejména s Mercedesem a vyzvat je na souboj, protože v těchto dnech se týmová práce skutečně počítá: ať už jde o světový rekord během zastávky v boxech, určení správné strategie a samozřejmě i spolehlivosti," vypočítává šéf Red Bullu.

Dále chválí Hondu za loňské pokroky, jež učinila se svým motorem: "Myslím, že pro nás je pohonná jednotka velkým faktorem, který nám umožňuje přijmout tu výzvu. Přinesli více výkonnosti, více výkonu, a vypadá to, že jsme se hodně přiblížili Mercedesu. To tudíž klade větší důraz na tým připravující šasi, aby přišli s tím správným vozem."

img-responsive

Detaily pohonné jednotky Hondy | foto: Honda Racing F1

Za Red Bull bude i letos nastupovat talentovaný Max Verstappen s Alexanderem Albonem. "Víme, že máme jezdce, kteří tu práci mohou odvést. Před tímto ročníkem se tedy cítíme být lépe připraveni než v předchozích pěti letech," ujišťuje Horner příznivce rakouské stáje.

Favoritem podle něj zůstává nicméně Mercedes: "Budeme se snažit využít všechny ty lekce, které jsme dostali během loňského roku, abychom si to mohli rozdat s Mercedesem a s Ferrari. Ale nezapomínejte, že jsou úřadujícími mistry světa, proto do sezóny vstoupí v podstatě jako favorité."

"Myslím si ale, že vzhledem ke stabilitě napříč všemi oblastmi - jezdci a technickým personálem, jsme se ve druhé poloviny loňského roku dostali do tempa. A domnívám se, že jsme ve velmi dobré formě, abychom si to s nimi v této sezóně rozdali," dodává Horner.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Šéf Red Bullu o změně filozofie, novém RB16 a pokrocích Hondy, s níž jsou teď velmi blízko Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 100, poslední 08.02.2020 10:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 100 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

18" pneumatiky pro F1, které Pirelli představilo na Monze

Brawn o dalších plánech: Mohli bychom mít až devatenáct závodů, všechny ale bez diváků

F1 motor Ferrari

"Rád bych vám sdělil více, ale Ferrari je proti." Prezident FIA o tajné dohodě, která pobouřila týmy

Továrna Hondy v japonské Sakuře

Uzavření továren se kvůli pandemii koronaviru opět prodlužuje

Po startu závodu v Kanadě

Žádné překvapení. Sezona v Kanadě neodstartuje

Týmy diskutují o konečné výši rozpočtových stropů, agresivní návrh McLarenu se některým velkým hráčům moc nezamlouvá

100 + x, 100 - x. Jednání šéfů F1 se točilo hlavně kolem rozpočtů

Toto Wolff letos zůstane u Mercedesu, další rok se uvidí

Wolff prozatím zůstává u Mercedesu. Zhořkly vztahy se šéfem Daimleru i s Hamiltonem?

Celá F1 čelí velké krizi

"F1 musí pro své přežití učinit velké změny," varuje šéf McLarenu. Z velkých týmů souhlasí jediný

Max Verstappen a Nico Rosberg po kvalifikaci v Belgii

Rosberg vzpomíná: Když byl za mnou Verstappen, tak jsem se modlil

Jacques Villeneuve s Williamsem FW19 v Rakousku

Villeneuve by sezónu 2020 zrušil

Sebastian Vettel v rámci prvního dne druhých předsezonních testů v Barceloně

Vettel kritizuje současné poměry ve Formuli 1

  • Pátek

    • 1. Trénink (6:00 - 7:30)
    • 2. Trénink (10:00 - 11:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (7:00 - 8:00)
    • Kvalifikace (10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Masaši Jamamoto, Kacuhide Morijama a Franz Tost v Barceloně

Šéf Toro Rosso Tost reaguje na rostoucí počet závodů. Bude stáj své zaměstnance…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Wolff prozatím zůstává u Mercedesu. Zhořkly vztahy se šéfem Daimleru i s Hamiltonem?

  2. "Rád bych vám sdělil více, ale Ferrari je proti." Prezident FIA o tajné dohodě, která pobouřila týmy

  3. "F1 musí pro své přežití učinit velké změny," varuje šéf McLarenu. Z velkých týmů souhlasí jediný

  4. Rosberg vzpomíná: Když byl za mnou Verstappen, tak jsem se modlil

  5. 100 + x, 100 - x. Jednání šéfů F1 se točilo hlavně kolem rozpočtů

  6. Villeneuve by sezónu 2020 zrušil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud