Šéf Toro Rosso Tost reaguje na rostoucí počet závodů. Bude stáj své zaměstnance rotovat?

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 5. února 2020, 21:01 Google+

Počet závodů, které se během sezony Formule 1 odjedou neustále roste. K tomuto tématu se vyjadřuje šéf Toro Rosso Franz Tost, podle něhož je současná hranice 22 Velkých cen maximem. Při vyšším počtu GP by už stáj musela sáhnout k rotaci zaměstnanců.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 06.02. 11:46) Napište svůj názor
Masaši Jamamoto, Kacuhide Morijama a Franz Tost v Barceloně

Masaši Jamamoto, Kacuhide Morijama a Franz Tost v Barceloně | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Jednou z věcí, která současnou Formuli 1 charakterizuje je neustále se zvyšující  počet Velkých cen. Ještě před třinácti lety se během sezony uskutečnilo „jen“ sedmnáct závodů, letos už jich bude 22, přičemž se zdá, že ani toto číslo nemusí být do budoucna konečné.  Nový majitel F1 má totiž za cíl, aby počet závodů stoupal, díky čemuž chce dosáhnout větší prestiže a v neposlední řadě vyšších zisků.

Tato politika se však příliš nelíbí týmům. Ty se bojí přetížení svých pracovníků. Tomu se asi nelze divit, když si uvědomíme, kolik cestování Formule 1 vyžaduje. Jednotliví lidé, na kterých dané týmy stojí se prakticky nezastaví. Třeba takový Max Verstappen před nedávnem řekl, že rostoucí počet Grand prix přinese také více rozvodů.

Podle šéfa Toro Rosso Franze Tosta je aktuální kalendář, kdy se odjede 22 grand prix maximem. Sezona 2020 měla přitom přinést o jeden závod méně, jenže Španělsko na poslední chvíli sehnalo prostředky potřebné k pořádání Velké ceny, takže Barcelona z kalendáře nezmizí. Některé týmy proto začínají uvažovat o rotaci svých zaměstnanců, STR se to ale zatím netýká.

img-responsive

Oslavy týmu Toro Rosso po závodě v Brazílii | foto: Red Bull Content Pool

"My jsme zatím neučinili žádné změny, které by se týkaly našeho rozvrhu. Z hlediska časové náročnosti je to velmi podobné. Začínáme v březnu a končit budeme na konci listopadu, není to drastická změna,“ líčí Tost.

Rakušan však jedním dechem dodává, že pokud by se měl počet GP dále zvyšovat, tak už bude muset jeho tým přistoupit k rotaci svých pracovníků. „Dvaadvacet závodů ještě podle mě není důvod k tomu, abychom naše zaměstnance střídali. Pokud by však počet závodů dále stoupal, tak už bychom podle mě k rotaci sáhnout museli. Dvaadvacet GP je absolutní maximum, které jsou naši lidé bez výměn schopni zvládnout,“ myslí si Tost.

Události posledních dní nicméně naznačují, že bychom mohli o dvě Velké ceny přijít. V souvislosti s šířením nového koronaviru v Číně se totiž začalo velmi čile spekulovat o zrušení závodu v této zemi, přičemž nahnuté to má mít i Vietnam. Jeho metropole Hanoj by letos sice měla pořádat premiérovou Velkou cenu, avšak zdravotní riziko může být natolik velké, že nakonec dojde k jejímu zrušení. Definitivní rozhodnutí ohledně zmíněné záležitosti má FIA učinit během nejbližších dní.

Vytisknout

Diskuze: Šéf Toro Rosso Tost reaguje na rostoucí počet závodů. Bude stáj své zaměstnance rotovat?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 06.02.2020 11:46 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari

F1 bude mít nového šéfa. Stane se jím bývalý boss Ferrari

Startovní rovinka v Soči

GRAFIKA: Startovní rošt Velké ceny Ruska: Mercedesy na čele rozdělil Verstappen

Lewis Hamilton se raduje z 90 vítězství po závodě v Toskánsku

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Soči: "Příšerná kvalifikace," hodnotí vítězný Hamilton

Lewis Hamilton při pátečním tréninku v Soči

V kvalifikaci nejrychlejší Hamilton před Verstappenem. Vettel tvrdě havaroval

Valtteri Bottas dlouho držel Hamiltona v šachu, nakonec ho týmový kolega výrazně předčil

Poslední trénink ukořistil Hamilton dominantním rozdílem

Daniel Ricciardo při pátečním tréninku v Soči

FOTO: Páteční tréninky v Soči pod taktovkou Bottase, zářil i Ricciardo

Valtteri Bottas v závodě v Toskánsku

Odpoledne opět nejrychlejší Bottas, Ricciardo se drží před McLareny, Red Bull se trápí + VIDEO

Pohled na olympijský areál v Soči

Bottas v 1. tréninku před Ricciardem, Hamilton předposlední. Sainz i Latifi havarovali + VIDEO

Sergio Pérez se s Racing Pointem nerozchází moc v dobrém

"Racing Point mi začíná věci tajit," prozrazuje zhrzený Pérez. O rozchodu mi "nikdo nic neřekl"

Romain Grosjean s souboji se svými soupeři v Barceloně

Nula vylepšení, slabý motor Ferrari. Šéf Haasu očekává náročný závěr sezóny

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kompaktní rozměry pohonné jednotky Mercedesu

Jak jde stavba nového motoru? "Pár drobných potíží," říká Mercedes a oznamuje…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Abiteboul byl kvůli pokroku Renaultu z Ricciardova odchodu frustrovaný, Alonso se vrací do továrny

  2. Jordan je přesvědčen o prodeji Mercedesu. Co radí Wolffovi?

  3. Todt se zamýšlí nad situací ve Ferrari. Jaká je ve srovnání s rokem 1993?

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Soči: "Příšerná kvalifikace," hodnotí vítězný Hamilton

  5. Nula vylepšení, slabý motor Ferrari. Šéf Haasu očekává náročný závěr sezóny

  6. Odpoledne opět nejrychlejší Bottas, Ricciardo se drží před McLareny, Red Bull se trápí + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud