Po závěrečné kvalifikaci sezóny se raduje Hamilton před Bottasem, Fina ale čeká penalizace

Jiří Izer, 30. listopadu 2019, 15:21 Google+

ABÚ ZABÍ - KVALIFIKACE; Do zítřejšího závodu bude startovat z pole-position Hamilton, jehož v první řadě po penalizaci stájového kolegy Bottase doplní Verstappen. Druhá řada patří Ferrari s rozdělenou strategií.

Počet komentářů:  89 komentářů (Poslední 01.12. 14:15) Napište svůj názor
Lewis Hamilton zahájí poslední závod letošního ročníku z prvního místa

Lewis Hamilton zahájí poslední závod letošního ročníku z prvního místa | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Zítřejší závod na okruhu Yas Marina Circuit v Abú Zabí definitině uzavře letošní sezónu Formule 1. O titulech mezi jezdci i týmy je již nějakou dobu rozhodnuto, avšak stále je ve hře například třetí flek mezi Maxem Verstappenem ve službách Red Bullu a Charlesem Leclercem hájícího barvy Ferrari, jenž na svého soupeře ztrácí jedenáct bodů. V případě vyrovnaného skóre má však Holanďan ku prospěchu jednu výhru navíc. Mezi stájemi jsou první čtyři místa již jasně rozdělena, naopak o pátou příčku se mohou teoreticky ucházet hned čtyři týmy. Nicméně umístění Renaultu může reálněji ohrozit si jen Toro Rosso s osmibodovou ztrátou, menší naděje zbývají Racing Pointu a Alfě Romeo. Ale dokud není odmáváno šachovnicovým praporkem, není nic jisté...

Souboje o závěrečnou pole-position roku 2019 se odehrály za příjemných podmínek, jak se na tamější lokalitu při západu slunce sluší a patří - vzduch se při vlhkosti 60 % ohřál na 26 °C, teplota povrchu závodní dráhy se pohybovala kolem hodnoty 32 °C a při tom všem vanul mírný vítr o rychlosti 6,1 km/h. Pneumatiky pro poslední grand prix patří do nejměkčí části portfolia oficiálního dodavatele Pirelli, tedy C3 (tvrdá, bílá), C4 (střední, žlutá) a C5 (měkká, červená).

PRVNÍ ČÁST (Q1)

Na konci boxové uličky svítí zelená a na dráhu se zpočátku nikomu nechce. Nakonec téměř po dvou minutách začíná kvalifikační jízdy Alexander Albon s Red Bullem, jenž s sebou záhy strhnul polovinu závodního pole. Všichni zatím na nejměkčích pneumatikách.

Čelo tabulky obsadily nejprve vozy Red Bullu v pořadí Alexander Albon (1:37,699), za nímž se postupně seřadili Sergio Pérez (1:38,085), dále s větším odstupem Kimi Räikkönen (1:38,876).

Po prvním ostrém kole jde ale na první místo Max Verstappen (1:36,390), na druhé pozici se usadil Charles Leclerc (1:36,480), třetí a čtvrtý flek patří McLarenu (Carlos Sainz 1:37,358 a Lando Norris 1:37,545).

Sebastian Vettel se v polovině tréninku dostal do přetáčivého smyku při nájezdu na cílovou rovinku, zatímco Lewis Hamilton jde do čela s časem 1:36,231. Šestinásobný mistr světa si však do rádia postěžoval na mírný pohyb sedačky.

Vettel necelých sedm minut před koncem zkusil další měřené kolo (1:36,963) a s téměř půlsekundovou ztrátou se řadí na páté místo za Leclerca.

Na dráze jsou pět minut před koncem první části kvalifikace pouze oba Mercedesy a Vettel s Albonem. Hamilton (1:35,851) s Bottasem (1:36,200) si postupně prohodili své pozice, nakonec je na první příčce opět staronový mistr světa.

V posledních minutách bojují o postup jezdci Alfa Romeo, Kimi Räikkönen z šestnácté pozice poskočil s časem 1:38,383 o příčku výš a sesadil Sergia Péreze. Pak ho ale přeskočil vlastní stájový kolega Antonio Giovinazzi (1:38,114). Oba pak ale opět spadli do nepostupové zóny, kdy se Pérez s kolem 1:36,961 vyhoupl na šesté místo. Interní souboj v Haasu vyhrál Kevin Magnussen (1:37,710) nad Romainem Grosjeanem (1:38,051).

Dále nepostupují: Romain Grosjean, Antonio Giovinazzi, Kimi Räikkönen, George Russell a Robert Kubica.

DRUHÁ ČÁST (Q2)

Z garáže vyráží jako první opět Albon, tentokrát na středně tvrdé směsi. Postupně se připojují další, Verstappen, Hamilton a Magnussen zkouší tytéž pneumatiky. Ferrari společně s ostatními zatím zůstává při červeně značené variantě.

První měřené časy se v přehledu objevily až po pěti minutách, kdy se na prvním místě se po úvodních pokusech objevil Hamilton (1:35,634). Na druhé místo poskočil na měkčí směsi Sainz (1:36,629). Krátce poté ho na této pozici vystřídá Verstappen (1:36,275), avšak brzy ho přeskočili oba jezdci Ferrari v pořadí Leclerc (1:35,697) a Vettel (1:35,786) - připomeňme, že opět na červeně značených pneumatikách.

Pět minut před koncem ještě neměl žádný čas Bottas, ten se ale na středně tvrdých pneumatikách dostal s časem (1:35,674) těsně za Hamiltona (+0,040) na druhé místo a s drobným náskokem na Leclerca (-0,023).

Zbývají dvě minuty a na šestém místě se pohybuje Sainz s McLarenem (1:36,629) před Albonem (1:36,718). Na okraji první desítky se nacházejí Renaulty v pořadí osmý Ricciardo (1:37,007) a desátý Hülkenberg (1:37,130), mezi nimi se nacházel Pérez.

Pořadí se ale míchalo a na osmé místo postoupil další z McLarenů v osobě Norrise (1:36,764) a do závěrečných soubojů postupují těsně oba vozy Renaultu.

V závěru se do čela dostal Leclerc na žlutě označených pneumatikách (1:35,543), zatímco Vettel skončil čtvrtý (1:35,786). Čtyřnásobný šampion však bude startovat na měkčích pneumatikách.

Dále nepostupují: Sergio Pérez, Pierre Gasly, Lance Stroll, Daniil Kvjat a Kevin Magnussen.

TŘETÍ ČÁST (Q3)

Závěrečné jízdy odstartoval Mercedes, následovaný McLarenem a Ferrari, všichni teď už bez výjimky samozřejmě na nejměkčích pneumatikách.

Po prvním rozstřelu se dostal do čela Hamilton (1:34,828), Bottas se zařadil na příčku třetí (1:35,188), oba Mercedesy totiž rozdělil Verstappen (1:35,139). Čtvrté a páté místo patřilo Ferrari, Leclerc s časem 1:35,219 a Vettel dosáhl 1:35,339.

Necelé čtyři minuty do konce se nad okruhem již setmělo, teplota dráhy poklesla na 28 °C, teplota vzduchu měla hodnotu 25 °C a vítr téměř ustal (1 km/h).

Leclerc byl do rádia upozorněn, že přípravné kolo mají jen tak tak, jelikož se snaží nepřehřát pneumatiky. Jenže před ním jedoucí Vettel si jel vlastní tempo, před ním byl konec konců další vůz a Monačan se tak k závěrečnému pokusu vůbec nedostal. Vettel zůstal i přesto po posledním ostrém kole na pátém místě za svým stájovým kolegou. Poslední pole-position sezóny si tak připisuje Lewis Hamilton!

GP Abú Zabí (Abú Zabí)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:34,779
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:34,973
3. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:35,139
4. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:35,219
5. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:35,339
6. 23 Alexander ALBON thaAston Martin Red Bull Racing1:35,682
7. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:36,436
8. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team1:36,456
9. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team1:36,459
10. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:36,710
11. 11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Team1:37,055
12. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:37,089
13. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team1:37,103
14. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Toro Rosso Honda1:37,141
15. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:37,254
16. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:38,051
17. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing1:38,114
18. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing1:38,383
19. 63 George RUSSELL gbrRokit Williams Racing1:38,717
20. 88 Robert KUBICA polRokit Williams Racing1:39,236

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Po závěrečné kvalifikaci sezóny se raduje Hamilton před Bottasem, Fina ale čeká penalizace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 89, poslední 01.12.2019 14:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 89 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc v kvalifikaci v Abú Zabí

"Cíle mám jen ty nejvyšší," říká před novou sezonou Leclerc

Romain Grosjean při testech v Barceloně

Myšlenky na závodnický důchod? U Grosjeana ještě rozhodně ne

Desetiválcový motor Mercedes FO110H, jenž poháněl McLaren MP4-14

Spalovací motory mají "dlouhou budoucnost." Přejde F1 na dvoutakty? + VIDEO

Pohonná jednotka Renault RE17

"Máme druhý nejlepší motor," zní z Renaultu. V čem udělali Francouzi největší pokrok?

Konkurenceschopnost Alfy Romeo C38 během roku 2019 postupně klesala

Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

Berger, Gerhard

Berger Vettela neodepisuje. "Leclerca může porazit," říká

Lance Stroll během Velké ceny Abú Zabí

"Red Bullu trvalo pět let, než začal vyhrávat." Szafnauer žádá po majiteli Racing Pointu trpělivost

Helmut Marco, Gianpiero Lambiase a Max Verstappen v kvalifikaci v Rakousku

"Žádný jiný juniorský program nedosahuje výsledků, kterými disponuje ten náš," hlásí Marko

Robert Kubica s Williamsem FW42 v Japonsku

"Williams se zlepšením nemůže počítat," varuje Smedley

Mladý Charles Leclerc pronásleduje zkušeného Lewise Hamiltona

Domenicali vysvětluje, proč Hamilton nepřestoupí k Ferrari. Horner je zvědavý, jak si poradí s mladými talenty

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Startovní rošt před závodem

GRAFIKA: Startovní rošt v Abú Zabí: Hamilton s Verstappenem z 1. řady, Bottas…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Máme druhý nejlepší motor," zní z Renaultu. V čem udělali Francouzi největší pokrok?

  2. Spalovací motory mají "dlouhou budoucnost." Přejde F1 na dvoutakty? + VIDEO

  3. Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

  4. "Williams se zlepšením nemůže počítat," varuje Smedley

  5. "Red Bullu trvalo pět let, než začal vyhrávat." Szafnauer žádá po majiteli Racing Pointu trpělivost

  6. Berger Vettela neodepisuje. "Leclerca může porazit," říká

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud